Hej Vi er to studerende som overvejer at investere i en lejlighed(er) i Berlin, og vi kan bruge al den hjælp vi kan få! Vi vil gerne høre om hvilke områder i Berlin der er mest attraktive og mulighed for størst afkast. Derudover hvis der er nogle som har fif og andre gode observationer vedrørende investering/køb i Berlin, vil vi meget gerne høre derom. mvh Malthe og Morten |
Nu er jeg ikke den store investeringsrådgiver, men bør man ikke kun investere i noget man har lidt forstand på? Selvom lejlighederne er "billige" i Berlin og Berlin ved Gud er en fed by, så er en lejlighedsinvestering for to studerende en stor mundfuld, eller...??? Vi taler jo stadig om flere hundrede tusinde gode danske kroner for en 1-værelses og husk på, at der skal stadig betales "hausgeld", hver måned.
HVIS jeg skulle købe en lejlighed i Berlin, så skulle det primært være til eget brug og så ville jeg købe den i et fedt område (ala Nørrebro) relativt tæt på centrum, Kreutzberg eller Friedrichein (lur mig om stavemåden er korrekt
). Så mit råd mit råd er: Se jer rigtigt godt for og tænk jer rigtig godt om, inden I satser hele SU''en og mere til på investeringer, om det så er lejligheder i Berlin, Tyrkiet eller Bulgarien; aktier i Mærsk eller Novo; eller et IT-eventyr som ww.thousandislanddressing.com (= fra en ældre Nordea/Unibank-reklame) og brug kun penge, som I har råd til tabe