Jeg står i et dilemma som jeg gerne vil høre din mening om - og hvad du ville gøre. I starten af januar blev sommerferie planlægningen i huset fastlagt. Vi lukker i een uge for at få det hele til at gå op så alle kan holde ferie i sommermånederne. Nu kommer der så en og vil gerne have rykket sin ferie med tre dage. Argumentet er at hun ellers ikke kan få ferie med sin mand. Sidste år blev hendes ferie prioriteret så hun kunne holde fri med sin mand. Hvis jeg rykker hendes ferie 3 dage - betyder det at der kun er een på arbejde i de dage - og de falder lige efter den uge hvor vi har haft lukket. Det betyder at der startes op med 9 dages ordrer der skal ekspederes. Vi er normalt 5 på fuld tid til hverdag - så det er en stor mundfuld bare det at være to. Det betyder at hvis jeg siger ja til dette - så vil der kun være een person. Hun er normalt i kundeservice og kender ikke lageret til bunds i forhold til at finde varer hurtigt frem. Sidste år var jeg alene den første uge - og gik og tudede i frustration og lovede mig selv at ingen nogensinde skulle gå igennem det samme. Een ude fra ville ikke være til megen hjælp da personen ikke kender lageret. Et alternativ kunne være at jeg skar en uge fra min familie - men det er altså også træls fordi jeg i forvejen synes jeg arbejder for meget. Derudover tog jeg ugen alene sidste år for at ferie planlægningen kunne gå op for alle. Giver jeg hende ikke de tre dage - vil hun naturligvis se mig som den største idiot af en chef.... Dilemma....... hjælp!!! |
Sig det ikke er muligt.
Er der mulighed for de andre medarbejdere kan komme ind de dage?