Jeg sad lige og læste en artikel på Epn.dk om Post Danmark på katastrofekurs. Jeg synes det er lidt skræmmende, at de fortæller det som om at Post Danmarks forretningsgrundlag er ved at dø ud, pga. Stigende brug af netbank, eboks, email osv. Hvad med den lille nye dille kaldet 'nethandel'? Der bliver sendt pakker som aldrig før rundt i landet, nethandel boomer som aldrig før, og det er et marked i vækst. Måske de skulle overveje at bruge lidt mere tid på det? Jeg kan da godt forstå at det ikke er fedt at tabe 2 kr. pr. brev, men overvej så engang hvor mange penge de tjener, når de slæber mine 10 pakker på 20 kg á 160 kr, rundt i landet? Det er 1600 kr. Ville næsten kunne køre rundt i hele DK, for de samme penge.. Min pointe er bare, at det som tabes på karrusellerne må man tjene på gyngerne. Jeg synes det er lidt irriterende at se, at vi nærmest skal have ondt af Post Danmark. Som alle andre virksomheder, så må de jo tilpasse sig markedet, for at overleve. Hvad synes du? Skal vi allesammen hjælpe Post Danmark, eller skal de som enhver anden dansk virksomhed i modvind, tilpasse sig markedet? |
De eneste der sender breve ud idag er dem som ikke kan finde ud af at sende en mail!
Om 10 år er Post Danmark gået konkurs med private forsendelser iform af skriftlige breve.