Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post DK i millardunderskud, surprise?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sad lige og læste en artikel på Epn.dk om Post Danmark på katastrofekurs.

Jeg synes det er lidt skræmmende, at de fortæller det som om at Post Danmarks forretningsgrundlag er ved at dø ud, pga. Stigende brug af netbank, eboks, email osv. Hvad med den lille nye dille kaldet 'nethandel'?

Der bliver sendt pakker som aldrig før rundt i landet, nethandel boomer som aldrig før, og det er et marked i vækst. Måske de skulle overveje at bruge lidt mere tid på det?

Jeg kan da godt forstå at det ikke er fedt at tabe 2 kr. pr. brev, men overvej så engang hvor mange penge de tjener, når de slæber mine 10 pakker på 20 kg á 160 kr, rundt i landet? Det er 1600 kr. Ville næsten kunne køre rundt i hele DK, for de samme penge.. Min pointe er bare, at det som tabes på karrusellerne må man tjene på gyngerne.

Jeg synes det er lidt irriterende at se, at vi nærmest skal have ondt af Post Danmark. Som alle andre virksomheder, så må de jo tilpasse sig markedet, for at overleve.

Hvad synes du? Skal vi allesammen hjælpe Post Danmark, eller skal de som enhver anden dansk virksomhed i modvind, tilpasse sig markedet?

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 18:18
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

De eneste der sender breve ud idag er dem som ikke kan finde ud af at sende en mail!

Om 10 år er Post Danmark gået konkurs med private forsendelser iform af skriftlige breve.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:29

Pudsigt at det kun er brevene som nævnes - det ville være interessant at vide hvordan det så er gået med antallet af pakker de sidste 5 år. Jeg ser hellere at de hæver prisen på brevpost og så sætter ditto ned på pakker.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:31

Casper Blom:

Hvad synes du? Skal vi allesammen hjælpe Post Danmark, eller skal de som enhver anden dansk virksomhed i modvind, tilpasse sig markedet?

Nu har PostDanmark pligt til, at bringe breve ud som de eneste i DK, og de kan derfor ik fravælge denne del. Så en tilpasning af markedet er ik mulig.

Men der må jo bare ske nogle effektiviseringer, som der sker alle andre steder. Og så må de blive bedre til, at fokusere på de områder, hvor de tjener penge...

At der leveres post ud 5 dage om ugen, er vel os et brugbart alternativ. Ellers er der kun den famøse pris, som ved for voldsomme stigninger blot vil forværre situationen!

Men jeg more mig gevaldigt over S forslag. Citat fra artikle:

"Socialdemokratiets postordfører, Benny Engelbrecht, afviser, at der er behov for forringelser. Han mener, at man kan nøjes med at se på portoen for erhvervslivet: "

Ja hvem skal ellers betale? S mener altid det er erhvervslivet, som skal straffes!

Men goooood luck DK, jeg har sagt dette ville ske for længe siden, og dette er blot "the beginning" ;D

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 18:33

Helle - houseofkids.dk:

Pudsigt at det kun er brevene som nævnes - det ville være interessant at vide hvordan det så er gået med antallet af pakker de sidste 5 år. Jeg ser hellere at de hæver prisen på brevpost og så sætter ditto ned på pakker.

Hørt. Det er steget med pakker kan man vel kun gå ud fra? Internetsalget er kommet for at blive og flere og flere køber over nettet.

Var der ikke snak om at der ikke skulle komme breve ud om mandagen?

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 18:36

Fashion-Seller:

Casper Blom:

Nu har PostDanmark pligt til, at bringe breve ud som de eneste i DK, og de kan derfor ik fravælge denne del. Så en tilpasning af markedet er ik mulig.

Men der må jo bare ske nogle effektiviseringer, som der sker alle andre steder. Og så må de blive bedre til, at fokusere på de områder, hvor de tjener penge...

At der leveres post ud 5 dage om ugen, er vel os et brugbart alternativ. Ellers er der kun den famøse pris, som ved for voldsomme stigninger blot vil forværre situationen!

"Socialdemokratiets postordfører, Benny Engelbrecht, afviser, at der er behov for forringelser. Han mener, at man kan nøjes med at se på portoen for erhvervslivet: "

Ja hvem skal ellers betale? S mener altid det er erhvervslivet, som skal straffes!

Men goooood luck DK, jeg har sagt dette ville ske for længe siden, og dette er blot "the beginning" ;D

ja.. Jeg "glæder" mig til den dag S kommer til magten, så er jeg Tvunget til at gøre noget ud af min trusler til diverse S-supportere på facebook, at flytte til USA .

erhvervslivet skal altid betale hvis det står til S og det ender bare som sidst at virksomheder flygter fra danmark.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:40

Bautik:

ja.. Jeg "glæder" mig til den dag S kommer til magten, så er jeg Tvunget til at gøre noget ud af min trusler til diverse S-supportere på facebook, at flytte til USA .

erhvervslivet skal altid betale hvis det står til S og det ender bare som sidst at virksomheder flygter fra danmark.

Ved du ik hva S står for?

S = Super Stort underSkud ;D

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:41

Fashion-Seller:

Haha - jamen han er da smart - det er jo sikkert 97% af alle breve som er fra erhverv... et gæt dog....

Tilmeldt 2. Jul 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:57

Der udover nævnes der også noget med at man skal tage en slapper og se hvad samarbejdet med det svenske postvæsen medfører. Her er fx tale om stordrifsfordele..

Derudover kan det også virke underligt, som I også pointere, at nethandelen ikke opvejer deres tab.. Men når jeg handler på nettet, og især fra udlandet, er det tit DHL og andre lign. selskaber der levere varen til mig, hvilket betyder Post Danmark ikke får noget omsætning ud af dette..

Derudover er der også nogle andre post selskaber i DK.. Mener et af dem hedder noget med City e.l. og de har ikke de samme forpligtelser, hvilket betyder de kun behøves at tage de mere attraktive handler.

Tilmeldt 2. Jul 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:59

Bring Citymail hed det ;)

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)