Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms afregning (Microsoft C5)

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming Bach:

Hej Tommy,

Se bare bort fra de små øre differ der kommer. Så længe du runder op/ned bliver de meget begrænsede. Jeg plejer at bogføre den angivne saldo på henholdsvis købs/salgsmoms ned på en en momsafregningskonto i hele tal. Og så næste kvartal tager jeg ultimo saldoen på købs/salgsmoms af afregner. På denne måde får du hele tiden "spist" dine små differencer og de holdes hele tiden under 1 krone. 

Mvh

Flemming Bach

Nu går der vist revisor debat i det :-D

Men da jeg lærte regnskab ( og så må jeg tilstå at jeg har en tilknytning til revisorbranchen - i et tidligere liv ) var det også Flemmings metode der var på tavlen og bøgerne :-) Men der var dog mange metoder i det daglige.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:56

Hej Peter

Jeg er enig i, at den momsafstemning i e-conomic er udmærket til afdækning af differencer på momskonti.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:00

Kaffe & Co:

Nu går der vist revisor debat i det :-D

Men da jeg lærte regnskab ( og så må jeg tilstå at jeg har en tilknytning til revisorbranchen - i et tidligere liv ) var det også Flemmings metode der var på tavlen og bøgerne :-) Men der var dog mange metoder i det daglige.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Hej Søren

Nu ved jeg ikke af gode grunde ikke, hvornår nu du lærte det, men som du nok har forstået, så har jeg lært noget andet, hvilket netop skal ses i lyset af, at der rettelig bør være en momsspecifikation i den skattemæssige del af årsregnskabet.

Herudover vil en summarisk momsafstemning også afdække om, der har været foretaget posteringer direkte på momskontiene uden automatisk beregning.

Hilsen

Tonny

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 22:31

Tonny Skov Pedersen:

Hej Søren

Nu ved jeg ikke af gode grunde ikke, hvornår nu du lærte det, men som du nok har forstået, så har jeg lært noget andet, hvilket netop skal ses i lyset af, at der rettelig bør være en momsspecifikation i den skattemæssige del af årsregnskabet.

Herudover vil en summarisk momsafstemning også afdække om, der har været foretaget posteringer direkte på momskontiene uden automatisk beregning.

Det er vist mere en metodedebat end en lovmæssigbestemmelse (eller hvad?), men mon ikke bogføringsbekendtgørelsen er opfyldt i begge tilfælde ;-)

Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:10

Kaffe & Co:
Det er vist mere en metodedebat end en lovmæssigbestemmelse (eller hvad?), men mon ikke bogføringsbekendtgørelsen er opfyldt i begge tilfælde ;-)

Hej Søren

Det kan du have ret i, men mindstekravsbekendtgørelsen foreskriver faktisk en specifikation af momsen i årsregnskabet.

Det er bl.a. det og så eks. rapportgenerator fra forskellige regnskabsprogrammer til MSOffice, som gør, at jeg er imod en udligning af momsen ved betalingen.

Hilsen

Tonny

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 23:26

Jeg tror bare vi skal lade den ligge her ;-)

Jeg tror trådstarter fik svar på sit spørgsmål og de nævnte metoder er lige gode.

Det er mere et spørgsmål om revisors  temperament eller mangel på samme...

Hej fra Søren der er glad for ikke at have temperament

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 23:42

Ja noget af en debat jeg fik startet her, men er da glad for at det ikke er helt forkert det jeg laver Big Smile.

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 23:47

Flemming Bach:

Ja noget af en debat jeg fik startet her, men er da glad for at det ikke er helt forkert det jeg laver Big Smile.

For så at anvende noget populært blandt de yngere Aminoer, og mest fordi jeg ikke kan uddele flere stjerner: Yes

/Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tonny...Mindstekravsbekendtgørelsen foreskriver da kun momsoplysninger for større virksom-

heder...........! Synes ikke, at dit argument holder!!

At man så vælger at gøre det alligevel.....er da en anden sag.

Nej Flemming....du gør det rigtigt nok....fortsæt du bare som hidtil.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:02

Hej Peter

Du har helt ret, desværreEmbarrassed

Kravet blev faktisk afskaffet fra og med indkomståret 2003, som tiden går.

Hilsen

Tonny

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)