Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP !

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ved og starte en hjemmeside op, som bygges op af en masse forskellige cykel relaterede links.

Men da jeg også ville sælge annoncer der inde hørte jeg man skal bruge et CVR nr. og er kun 15.

er der slet ingen andre muligerheder for betaling.

vil meget gerne have lidt rådgivning omkring det tak

Peter Hargreave

- infoBike

Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 19:19
Så længe du ikke omsætter for over 40.000Kr skal du ikke have et cvr nummer...
Bare husk ikke at smide moms på dine regninger...

Tilmeldt 16. Nov 06
Skrevet kl. 19:23
jamen på min gamle siden , er ved og starte en ny. der var der en der ville købe en, men han ville have mit CVR nr

Tilmeldt 16. Nov 06
Skrevet kl. 19:28
Altså han ville købe en annonce
Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Oct 05
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 20:05
Du kan måske spørge dine forældre om en af dem vil stå som indehaver af firmaet, som i øvrigt nok bare skal være en enkeltvirksomhed.

Prøv at kig lidt rundt på www.startguiden.dk - mener der er link til en slags oprettelsesformular.

Tilmeldt 16. Nov 06
Skrevet kl. 20:10
Havde jeg også tænkt på men min far har top skat så, gider ikke har han ska gøre det

og hvis det er min mor, så er det noget med en masse regnskab man ska holde styr på og såen

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 14:46
Der er ingen lovgivning, der kræver at du er momsregistreret - og dermed har tildelt et CVR-nummer - hvis du tjener under et vist beløb om året. Mange nyopstartede virksomheder fungerer endog ganske fint uden et CVR-nummer.

Du vil dog altid støde på personer, som mener at du ikke kan have en "rigtig" virksomhed uden CVR-nummer, men sådan er folk nu så forskellige. I bund og grund kan du bare informere om at du er i startsfasen og at han ikke partout behøver dit CVR nummer for at handle med dig. Det burde han også vide.

Hvis han stadig maser på angående et CVR nummer, så er spørgsmålet om det er det værd? Jeg mener, det skal jo være et pænt stort salg før det kan betale sig for dig at sætte dig ind i alle de ekstra ting, der nu er som momsregistreret.

Fra Randers
Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:40
Hvis ikke man kan få en faktura med moms kan man vel heller ikke trække momsen fra. Det er vel grunden til kravet om CVR.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:25
Korrekt, så kan man ikke trække moms fra. Men opstarteren kan jo blot sætte sin pris tilsvarende lavere, så kommer det til at koste køber det samme.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)