Thjahh, hvis det er et Mastercard du har fået i banken så kører det over samme konto som dit Visa - men ja du kører på kredit og pengene hæves med jævne mellemrum og ikke med det samme. Du har dog adgang til kortets status i Danskebanks netbank og kan se hvor mange penge du har brugt på det som endnu ikke er trukket på din konto. /Claus |
Limit på kreditkort, kan det ændres?
https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden
|
Hej Allan og alle andre :-) Jeg har nøjagtig samme problem som dig Allan, og har derfor haft kontakt til min bank/bankrådgiver. Umiddelbart kan grænsen ikke flyttes/kun flyttes meget lidt på et Visa/Dankort, og derfor fandt banken det mest naturligt at udstede et større internationalt kreditkort. Valget stod imellem World Signia og MasterCard Platinum. "Limiten" er fastsat af det enkelte pengeinstitut og der er ikke nogen egentlig forskel på kortene, idet at World Signia er Nordea´s svar på et MasterCard Platinum. Jeg har derfor fået udstedt et MasterCard Platinum med en "Limit" på 300.000 kr. pr. måned og 30.000 pr. døgn. Kortet koster ca. 1500 kr om året - dog kan du sparer ca. 300 kr. hvis du vælger den obligatoriske rejseforsikring fra. Dbh. Thomsen |
I starten løste vi det ved at jeg ringede til banken når limit var nået og de kunne så øjeblikkeligt nulstille denne limit, så den startede forfra på nul når jeg ønskede det. Det kostede ikke noget i mit pengeinstitut, men kunne forestille mig at de fleste større banker tager et gebyr for det. Denne løsning med at nulstille kan være en midlertidig løsning, hvis der er noget det haster med at få købt. Da jeg blev træt af at ringe til banken hele tiden, så blev løsningen et Mastercard Platinum. Der kommer en samlet regning på forbrug der blot betales en gang pr. måned og der er ingen renteomkostninger på kreditten. |
Som flere ligeledes har tilkendegivet, så ligger problemet i det VISA-kort vi bruger herhjemme og udfra hvad jeg har fået oplyst, den sikkerhedsspærring der ligger hos PBS. Jeg havde og har stadig et par forskellige DK-VISA kort, men lærte desværre grænsen at kende på den hårde måde, idet jeg havde lavet nogle online køb lige inden en tur til Lissabon for et par år siden og strandede således fredag aften på et af byens bedre hoteller uden VISA og dengang var MasterCard mit 2. valg så jeg kunne derfor ikke koden. Mine problemer blev løst med nogle MC platinkort, hvor limit næppe bliver et problem - de er nu også mine primære kort i det daglige. Skal du bruge dem mere overseas og ikke kun online så er American Express nok ikke til at komme uden om. |