Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Limit på kreditkort, kan det ændres?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Derude

Jeg har et lille problem. Jeg bruger mine firma-Visakort meget flittigt, både i danske/udenlandske webshops og hos mine leverandører. Der er desværre et limit på vistnok 20 eller 30.000 kr. hvilket jeg ofte overskrider.

Indtil nu har jeg klaret mig med 2 firmakort og så tiltider brugt mine private kort også, men den holder ikke rigtig mere.

Er der nogen af Jer der kender til samme problem, og ved om man kan få fjernet denne grænse?
Jeg bruger iøvrigt Danske Bank.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:27
Snak med banken. Du skal muligvis have et Mastercard for at få en meet høj limit. Jeg bruger alle dem der findes, sådn stort set hehe
Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 13:40
Hej Allan

Mikkel har ret i, at det nemmeste er at kontakte din bank og få en fornuftig aftale, det er de faktisk altid beredt på.

Og måske du også skulle en tur i banken Mikkel:
Så mange rødglødende kort må da kunne samles i et eller to, med mindre antallet giver dig en følelse af merværdi...;-)

Mvh.
René

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:45
Ne, jeg rejser meget og har derfor brug for mge kort af den simple årsag at de ikke altid virker ude omkring i verden. Virker det ene et kan jeg bruge et af de andre 4. jeg har prøvet med færre og det dur bare ikke :)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:07
Hej Allan.

Kreditrammen kan ikke fjernes desværre, men den kan forhøjes af din kort udsteder.

Der er generelt 2 grunde til at kort udstederen er villig til at forhøje krediten.

1) Systemmet vurdere dig som egnet til forhøjelse (mellem 5 og 10.000kr yderligere). Det sker kun hvis du har betalt til tiden hver gang og du har ikke overskredet kreditrammen.

2) (bank) rådgiveren overidder den ovennævnte systembestemmelse. Men der skal være en god grund før dette sker.

Men du kan også ansøg på ny med indfrielse af det eksisterende kort. Du vil her blive kreditvurderet på ny.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 19:15
Jamen...det "Sjove" er at det ikke er en kreditramme. Vi taler om penge jeg har stående på kontoen som jeg ikke kan få lov at bruge. Det er da lidt langt ude, især i disse tider hvor nethandlen stormer frem. Det er da absolut ikke utænkeligt, at helt almindelige mennesker kan finde på at bruge 20-30.000 kr. i en tysk internebutik, f.eks. til køb af fladskærms-tv etc. Det er bare p*sse svært at få lov at betale med sit kort. (det gælder iøvrigt også via paypal etc.)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 00:37
Jeg mener stadig at minimum hævegrænsen på et World Signia kort er 300.000 kr., det burde kunne dække dit behov :)
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 00:47

Vi havde samme problem.

I vores bank kan man med et telefonopkald få hævet loftet (for en kort periode), når man har brug for det. Men banken tager et gebyr på 250 kroner for det, hvorimod gebyret ”kun” er 100 kroner, hvis man beder banken overføre pengene til modtageren. Så vi benytter sidstnævnte metode, selv om det kræver, at vi får oplyst modtagerens IBAN og SWIFT code.

Det virker lidt molboagtigt.

mvh. Bo Jensen

Butik Go’aften

www.goaften.dk

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 01:02
Jeg forstår ikke helt problemet.

Med f.eks. et MasterCard Platinum er limiten kr. 100.000 og den kan de fleste med nogenlunde orden i økonomien efterhånden vel få? Så vidt jeg ved, kan dette maksimum også forhandles, så mon ikke det dækker dit behov? Har man behov for mere, er det nok helt andre korttyper man skal gå efter (der findes faktisk en del kort uden limit).

Jeg ved ikke nok om de forskellige banker til at udtale mig om deres praksis, men hvis du har et stort indestående er det vel ikke noget problem at få et kort, som dækker dine behov?

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 07:15
Hov, jeg kan se at jeg har laven en skrivefejl, som nok har givet anledning til lidt misforståelser.

Det er med VISAkort jeg har problemet, men i overskriften skriver jeg "kreditkort"

Jeg er i princippet ikke specielt interesseret i kredit, dertil har jeg en udemærket kassekredit.

Men jeg må så nok overveje et Mastercard Platinum eller endnu bedre et World Signia.

Mit problem med Mastercard har bare være, at man ikke umiddelbart kan overføre penge til det, men er tvunget til at benytte kreditten, med den tilbagebetalingsmetode man nu en gang har valgt.

Tak for alle de fine input :-)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)