Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Åbning af webshop - hvad skal jeg tænke på?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino'er!

Jeg har i et par uger haft i tankerne at åbne en webshop. Jeg har fundet et sted, hvor det er muligt at få et B2B-login, hvor varerne bliver billigere og de sender direkte til kunden. Men! Jeg aner intet om hvad man skal, når man sælger ting på nettet. Jeg er 13 år gammel og jeg har altså ikke lige fået lært, hvordan med moms, skat osv.

Misforstå mig ikke - jeg syntes selv jeg er ret kvik ( Skype-Wink ) og jeg kan sagtens sætte en Magento shop op, tilføje produkter og have siden kørende - men der er jo også noget der hedder Dansk lovgivning.

Så please! Hvis du vil hjælpe mig, ville jeg blive meeega glad :-)

Vh. Emil - og på forhånd tak!

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 16:44

Hej Emil,

Jeg formoder du godt kunne tænker dig at lave webshoppen, skabe trafik osv. - Men ikke sende vare, investere penge og ikke gider det med moms?

Så skal du lave en fiktiv webshop, med affliate-produkter, som du deep-linker til. På den måde får du pengene for hvert salg, typisk 20 - 30% af ordreværdien.

Hvis du forstår? 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:46

Nej, for jeg har jo allerede fundet et firma som kan sende varerne? Derfor er det ikke en affiliate-shop jeg søger.

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 17:06

Okay - det er bare næsten den samme måde det fungere på Smile

Du skal bare vide, du skal gøre det fordi du virkelig har lyst og ikke blot fordi du vil tjene penge.

Det er en besværligt proces at få CVR. nummer, PBS godkendelse osv.  Det skal nok være det hele værd, hvis det er dét man brænder for. Men vil blot anbefale dig den anden - nemme - løsning.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:08

Med Magento kan man benytte Paypal som betalings modul - så jeg skal ikke have PBS godkendelse :-)

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 17:16

Simon:
Du skal bare vide, du skal gøre det fordi du virkelig har lyst og ikke blot fordi du vil tjene penge

Yes jeg er fuldstændig enig med Simon.

Du skal elske dine produkter ellers bliver det ikke en succes! Mange tror også at en webshop ikke tager særlig meget tid, det passer ikke! En webshop skal behandles som dit ejet barn (fremtidige Stick out tongue)

Det kræver en del arbejde og koster også en del penge..

Jeg vil her henvise til Glenn's artikel 5 spørgsmål alle hjemmesider mangler. læs det og tænk dig godt om..

Hvis du på et tidspunkt skal bruge et cvr nummer og stifte virksomhed, har jeg muligvis en løsning, så slår du bare på tråden Emil Smile

Mvh. Thomas

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 17:31

Emil Hyldeborg Andersen:

Med Magento kan man benytte Paypal som betalings modul - så jeg skal ikke have PBS godkendelse :-)

Jeg tvivler stærkt på at du vil få mange kunder den vej igennem.. Vi i Danmark har været rigtig dårlige som forbrugere til at tage imod Paypal - desværre... En PBS løsning vil helt sikkert øge med op mod 70-80%.. Men det kræver jo et cvr nummer.

Mvh. Thomas

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 17:34

Thomas De Oliveira:

Jeg tvivler stærkt på at du vil få mange kunder den vej igennem.. Vi i Danmark har været rigtig dårlige som forbrugere til at tage imod Paypal - desværre... En PBS løsning vil helt sikkert øge med op mod 70-80%.. Men det kræver jo et cvr nummer.

Mvh. Thomas

Ja.

Men det også alt efter hvor seriøst projektet er. Er det en hygge-webshop med 0 - 3 ordre om dagen, hvor mange af dem er ens venner/familie, så falder konverteringen nok ikke så meget.

Men går man all-in, vil man miste for meget uden PBS.

Men held og lykke Emil, håber alligevel du kunne bruge mine råd.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:57

Mange tak for alle jeres svar!

Jeg har desværre stadig ikke fået svar på det oprindelige topic - nogen der kan hjælpe der?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:09

Hej Emil.

Jamen det er nu også et meget åbent spørgsmål, som jeg synes Simon og Thomas er meget godt inde på.

Hvad kræver en webshop?

Jamen altså som med alt andet, så når du tjener penge, så skal du fortælle det til SKAT. Det gælder også når du laver programmeringsarbejde. Men problemet er, at når du står som sælger, så skal du også kunne lave en momskvittering. Også selvom at det andet firma sælger, for de betaler jo til dig. De skal nemlig vide hvem de handler med. Du kan ikke lave en momskvittering, uden at have CVR-nummer.

Så kan du selvfølgelig lave den uden moms, men så vil du miste mange penge i dit momsregnskab, eller skal ligge mange penge til dine produkter, da du så ikke kan trække købsmomsen fra.

Derudover så hvis du ikke får PBS, så er det altså op af bakke.. Men det er jo op til dig selv.

Som Simon siger, så lav en affiliateshop. Du brænder jo ikke for produkterne, vil jeg tro, men efter at lave en fed shop, skabe trafik og tjene penge?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)