Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forvirret 16 årig som gerne vil starte en webshop. Søger lidt hjælp :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

Jeg mangler lidt hjælp til opstart af firma/webshop.
Jeg er blevet forvirret fuldstændig efter at have læst nogle ting omkring opstart af firmaer når man er 18+.
Jeg er 16 år gammel. Det jeg tænker er at det ikke er nok bare at få sat webshoppen op - eget logo og så bare sælge de produkter jeg har lyst til.

Hvad med CVR nummer?
Hvad med Moms?
Skal jeg betale skat osv?

Der er mange ting jeg ikke har styr på, derfor ville det være super fedt hvis der var et par stykker der har tid og lyst til fortælle mig hvad reglerne er og hvordan den bedste opstart ville være.

Tak

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 15:15

Hej,

Velkommen til et nyt liv - som jeg plejer at sige:
"At være ung iværksætter er ligesom at have blåmandag hver dag"

Du behøver ikke noget CVR nummer før du omsætter for over 50.000 kr. over en 12-måneders periode. Så de tanker vil jeg gå væk fra. Du skal ligeledes ikke opkræve moms.

Du skal naturligvis betale SKAT, men da du har et lille fradrag (ca. 32.000 kr.), så er det kun AM-bidrag (læs om det på google - det er nemt nok).

Hvad vil du egentlig gerne sælge?

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 15:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa,

Jeg vil meget gerne hjælpe dig, jeg stod selv med de samme problemer for et par år siden.

Du er velkommen til at skrive en mail til mig på 30jensen@gmail.com  eller tilføje mig på messengar mark.jensen@silvertouch.dk

Så kan vi lige tage en snak :)

Med Venlig Hilsen

Mark Jensen

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 15:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg startede selv som 14-årig, hvor jeg solgte min første hjemmeside for 50 kr. ;) Men selv da var det nødvendigt med god struktur, fundament og selvfølgelig CVRnr. osv. Skriv endelig hvis du skal bruge en hånd med noget.

Man kan få godkendelse, på rådhuset, til at registrere firma når man er under 18 år gammel. Det kræver selvfølgelig noget papirarbejde og nogle der kan sige "god" for én, men det gør det jo alligevel ofte at starte noget op. Ellers kan man bl.a. affiliere sig med andre, der er 18 år eller derover, og køre det i deres navn. Selv havde jeg da et firma, i min fars navn, i nogle år før jeg fyldte 18.

Der er nogle muligheder, og det må endelig ikke sætte en stopper for dig, blot fordi du ikke er fyldt 18. Har man iværksættergenet, kan man kun komme igang for sent, aldrig for tidligt.

Tilmeldt 18. Feb 09
Skrevet kl. 15:26
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej simon. Tak for svaret.

Det jeg gerne vil sælge er ting til værelset, lyskæder, plakater osv.

Tilmeldt 18. Feb 09
Skrevet kl. 15:28
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hey Mark. Det lyder kanon godt :) Jeg adder dig lige på messenger så :) 

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 19:12

Hvilke planer har du at sælge ?

Tilmeldt 18. Feb 09
Skrevet kl. 22:59

Hvad mener du med planer?

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 00:01

Hejsa,

Jeg synes egentlig du har fået svar på dine spørgsmål, så det vil jeg ikke begynde og svare på også :-).

Men du kan lige smide mig en PB, så kan vi tage den over MSN, har da et par gode råd, jeg synes du skal have med på vejen.

Det kan godt virke lidt uoverskueligt med registrering af firma osv., men det må endelig ikke la' dig slå ud.

Selvom simon nævner du ikke behøves og registrere firma, så synes jeg alligevel der er en del fordele ved det, som jeg også gerne vil fortælle mere om.

Ser frem til og høre fra dig.!

Handel med varepartier via Trademen

Fra København
Tilmeldt 25. Apr 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:20

Køb bogen "E-værksætteren". Der står sådan cirka ALT hvad du har brug for at vide.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)