Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der kender regler ang kopivarer??

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til Jer alle.

Er her nogen som ved hvor man kan anmelde salg af kopivare ?? håber at I kan hjælpe.

Jeg har prøvet på politi.dk men den er senest opdateret i 2006 så de er ikke meget vær Smile

Jeg har nogle konkurrenter som sælger de samme vare som mig, og kalder dem det samme, med det er desværre kopier,

Deres kopi model af Lynet McQueen har nummer 88 på siden på side af bilen

Men den rigtige Lynet McQueen har altså nummer 95 på siden af bilen

Hvad kan jeg gøre ved det og kan jeg gøre noget overhoved, jeg ved hvor de har dem fra og hvor de bliver lavet.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15010
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:16

Har du rettighederne til Disney?

I såfald kan du via retssystemet (foged osv) får stoppet salget, da de krænker jeres trademark... Du er ligeledes berettiget til kompensation i henhold til markedsforstyrelse, tabt salg og krænket varemærke...

Men du skal nok lige have en advokat ind over ;D

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 15:23

Hvis du er forhandler af mærkvarer, så kontakt dem, du har købt det af - eller måske producenten direkte.

De er meget interesseret i, at sådant et salg stopper hurtigst muligt - og har ofte også midlerne til det.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:27

Kaffe & Co:

Hej FS er der ikke noget med at man skal betale et depositum for at få et foged forbud gennemført?

Jeg må melde pas. Så meget kender jeg ik/kan ik huske reglerne i DK... Men er der tale om en krænkelse, så kan trademark indehaveren overføre alle omkostninger + tab + markedsforstyrelser + bla bla bla til krænkeren...

Men der er sikkert nogen, som ved det herinde...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:44

www.ballonbutikken.dk :

Jeg har ikke ene forhandler ret i Danmark, men jeg har licens til at sælge Disney balloner, og jeg har ikke nogen mellem led, jeg køber hos det firma som Disney har til at sælge Balloner balloner (deres dattar selvskab) og det er ikke noget som man bare lige får lov til, det har taget mig 4 år nu

Så skal du melde forhandleren til Disneys datterselskab, og lade dem køre sagen...

www.ballonbutikken.dk :

Og de kopi balloner kommer altså ikke fra et ikke EU land, men fra Flex metal i Spanien, og Disney kæmper med dem hele tiden, og vinder den ene sag efter den anden over dem, men der er åbenbart så gode penge i det at det kan betale sig at blive ved med at gøre det, for vi er  14 som sælger store folie balloner her i Danmark, og de 12 sælger Flex metal balloner.

Spanien er altså med i EU... Men hvis det er kopier, så er det jo irrelevant om de stammer fra et EU land eller ik... De er ulovlige anyway!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:04

www.ballonbutikken.dk :

Disney køre hele tiden sager på dem, mit problem er bare at mange danske web shop sælger dem uden problemer, og jeg har ringet og snakket med et par af dem, og de siger bare at så længe den går, ja så går den jo.

Hvorfor slår Disney ik ned på dem, som forhandler de ulovlige balloner? Det virker wierd, da det er metoden, som de fleste fashion mærker bruger med enorm succes...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:14

www.ballonbutikken.dk :

jeg ville bare godt have stoppet dem her i landet, og jeg ville da godt lægge de danske kopi forhandler ud her men det må jeg ikke, for man må ikke udgive nogen øv øv Smile

Send linket til Disney i Danmark med info om, at de krænker deres varemærke osv... Mon ik de tager sådan en henvendelse seriøst?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:07

www.ballonbutikken.dk :

Jo jeg vil da lige prøve, jeg arbejder meget sammen med Disney Danmark og er tit inde og lave noget for dem, og er blevet rigtig gode venner med de fleste der inde fra, så jeg prøver lige i morgen

Er sikker på, at Disney Danmark har advokater koblet på, og at de vil tage det meget seriøst... Desuden kan du jo fortælle dem, at det rammer dig som forhandler hårdt, og at det derfor er nødvendigt med action fra deres side. Det er jo ideen med at have et varemærke ;D

MVH
Nike Solbriller

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:35
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Hvem laver kopien og hvis nummeret ikke er det samme er det jo ikke en kopi - desuden ved du jo sikkert at FlexMetal laver mange kopier og man kan se det på dem. Lightning McQueen er så vidt jeg ved hos Anagram og de tager sig sikkert også af kopisterne - hvis du ved det, så sladr de rigtige steder og ikke til Politiet, men det skader næppe din forretning, at der er nogen der kopiere lidt hist og her - hvad skulle de få ud af det?

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 09:04
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Flot Peter.

Men lige med Lightning McQueen der har Flex metal tabt sagen i 2009, så JO det er en kopi, de forsætter bare med at sælge den.

Og det skader ikke min forretning for jeg har faste underskrevet aftaler i flere år frem, problemet ligger bare i at jeg hader folk som ikke selv kan finde på deres egene ideer, men er nød til at kopier andre, Der er plads til os alle sammen i den her ballon verden, der er bare nogen der syntes at de skal køre på frihjul.

Og det med at sladder de rigtige steder?? hvis man har en anmeldelse om kopivare så skal det ske til Politiet, tjek selv www.politi.dk  og skriv så kopivare

Den der går i andres fodspor, kommer aldrig foran

Venlig hilsen.

Ronnie 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)