Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer at blive iværksætter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 06:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino''er.

Jeg har fulgt Amino.dk i mange måneder og overvejer at starte en lille "forretning" selv. Nu forholder det sig sådan at jeg vil tjene mest muligt, og lave noget mindst muligt, som de fleste andre. Det er jo en ærlig sag og en elendig plan ;-)

Faktisk vil jeg gerne starte stille og roligt, for at lave nogle småpenge mens jeg studerer og høste lidt erfaring.
Men som student har jeg ikke 500.000,00 til leje af container fyldt med plastikposer og kuglepenne fra Kina,+ fragten til DK, leje af lager, kontorlokaler, lave PR, etc....

Og mest af alt mangler jeg selvfølgelig erfaring. :-)
Så jeg har nogle spørgsmål, som muligvis er blevet stillet før.

Hvis mit startkapital er 10.000:
1. Skal jeg registreres? Hvor?
2. Kan det overhovedet betale sig at importere fra andet end EU-lande, hvis det overhovedet kan!
3. Hvad kan det betale sig at importere?
4. Nogle links til nybegynder-guider?
5. Hvor skal jeg passe på ?

Og hvilke relevante spørgsmål har jeg glemt?..

På forhånd tak - vh André :)
Tilmeldt 16. Nov 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Stiller jeg de forkerte spørgsmål eller hvad gør en begynder forkert?
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 16-11-2006 18:19:31 Forfatter: Begynderheld Stiller jeg de forkerte spørgsmål eller hvad gør en begynder forkert?

 

Et godt råd, brug søge funktionen, så kan du få svar på alle dine spørgsmål

 

 

Tilmeldt 16. Nov 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Er skam gjort, men finder søgefunktionen en anelse utilstrækkelig, så jeg må jo forlade siden igen uden svar ;-) . Men tak for det da :)   
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
1. Du skal læse lidt om de forskellige virksomhedstyper, altså I/S, A/S, Aps osv. Og så skal du lære noget om "Holding selskaber" for dem får du brug for med de målsætninger du har beskrevet. Uden et holdingselskab kommer du til at betale alt for meget af din gevinst til skattefar!

Under de forskellige virksomhedstyper kan du også se hvad dit startkapital mindst skal være.

 

2. Du skal på en eller anden måde lave en plan over det du gerne vil. Det nytter ikke meget at overveje import fra udlandet før du ved hvad du vil importere. Det siger sig selv, at det godt kan betale sig at importere arbejdskræftsintensive goder fra de fattige lande, mens kapitalintensive goder nok bedst er produceret i DK eller andre rige lande.

En god måde at komme igang på uden det koster alt for mange penge, er hvis du kan tilbyde en service. Det kræver for det meste ikke ret store investeringer, og dermed hæfter du heller ikke for ret meget hvis det går galt.

 

3. se ovenstående

 

4. links - vækstfonden (www.vf.dk) er et godt sted at starte, for de kan hjælpe dig med penge hvis du skal ud og låne.

 

5. Du skal specielt passe på, at du får undersøgt dit marked ordenligt. Hvis du overvejer at lave en IT-virksomhed som samler computer-systemer, bør du vide, at du kommer til at konkurrere mod Dell, IBM og en masse andre. Hvis du importerer billige bambus møbler fra Kina, skal du være sikker på, at du har et marked.

 

Det kan blive nødvendigt at indgå et samarbejde med andre mennesker hvis du ikke selv har alle de kvalifikationer du skal bruge for at drive din virksomhed. Sørg da for at lave et holdingselskab til jer begge/alle så i løbende har et sted at gøre af jeres penge i tilfælde af, at i bliver uvenner eller noget går galt.

 

Detter er kun lidt af alt det der kan skrives til dine spørgsmål. Håber det kan sende dig lidt videre i projektet.

 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej André,

Generelt er det nemmere at få gode svar hvis man stiller et par spørgsmål af gangen, istedet for at liste en helt række spørgsmål.

Blot et tip...

mvh Carsten
Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Find lidt mere info på

www.virk.dk
www.startogvaekst.dk
www.100svar.dk

når du så engang ved lidt mere om, hvad retning dit projekt skal tage, så er Amino et rigtig godt sted at stille relevante spørgsmål og finde svar.

Mvh


Tilmeldt 16. Nov 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Carsten Jacobsen -> Jeg er ked af hvis det forvirrer dig, men tænkte det var nemmere med 1 tråd med 5 spørgsmål end 5 tråde med 1 spørgsmål ;-) Men jeg skal huske tippet :)

 

Asbjørn-> Takker! Super...

Appel-> Det samme her ;-)     

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)