Hej Lars Jeg har kigget lidt mere på det, umiddelbart kiggede jeg før mest på CMS og Webshop delen, her lykkedes det mig ikke rigtigt at lave noget som helst. Så kiggede jeg på regnskabsdelen, som jo også er der i fokuserer, den virkede mere komplet. Jeg brugte lige 5 minutter på det, og kunne ikke finde nogle umiddelbarer mangler. Men den virker meget simpel. Så simpel at man kunne forestille sig at der mangler noget, men det er jeg ikke den rigtige til at finde frem til, da jeg ikke har noget med vores eget regnskab at gøre. Måske skulle du få en som Anette fra Inloco til at kigge på det, hun kan sikkert hurtigt spotte hvis der mangler noget. Hvis der ikke mangler noget er det superfedt, at det er lykkedes jer at lave så simpel en oplevelse. Alternativt så kunne i kigge på summasummarum eller e-conomic, og se hvordan jeres produkt står i forhold til dem. At kigge på konkurranternes produkter og sikre sig at man er dem overlegne(eller hvordan man differentierer sig), er altid en god strategi Det bruger vi meget selv. |
Vurdering af intranet til iværksættere
Systemet har også et varekatalog, som man kan lægge i en webshop (men i øjeblikket kræver det, at man bruger api''en). Desuden har systemet et cms-system, som i øjeblikket også kræver, at man bruger api. Man kan dog også prøve disse moduler og forsøge at redigere sider her, hvis man har lyst til det. Nu kan du direkte logge ind via: http://www.intraface.dk/signup/ ==> denne side giver dig øjeblikkeligt adgang. Jeg håber noget, derved får mod på at give lidt feedback. Tak for opmærksomheden. -- Lars |
Ja ja, bedre sent end aldrig! Nu kan vi da komme til at kigge ![]() Umiddelbart tiltaler tanken om et onlinesystem til det hele mig ikke. Jeg har alt for ofte oplevet at internetadgangen forsvinder både hos mig selv og hos kunder. Så der holder jeg mig til at så kan jeg da i det mindste kigge på regnskabet imens! Umiddelbart virker det fint, men min erfaring siger mig, at de virkeligt store mangler finder man kun ved dagligt brug. Det er den lille irritation over tre ekstra tastetryk 90 gange dagligt bare fordi programmøren har tænkt anderledes end min daglige rutine - så der kan jeg ikke hjælpe. I min hurtige gennemgang fandt jeg dog et par ting, du får kommentarer i den rå form:
|
Jeg synes meget godt om det enkle layout, og det virker også brugervenligt. Jeg har dog ikke været i alle krogene af systemet. Jeg synes dog at det kører meget langsomt, og min Internet forbindelse burde ellers være ok. Det kan selvfølgelig være at servicen bliver flyttet til en kraftigere server/hurtigere linje når det går i luften, så det er ikke decideret kritik. Det er ikke noget jeg forventer bliver et problem i den endelige udgave. En funktion jeg savner meget, er at kunne sende fakturaer direkte fra systemet. Eller i det mindste udskrive/eksportere en faktura. Jeg gider nemlig ikke først oprette en faktura i et økonomisystem, og derefter i Word el. lign. Det skal kunne gøres på én gang. Måske det bare er mig der ikke kan finde funktionen? Jeg kan godt nok godt se at der er mulighed for at indtaste nogle oplysninger under Kontrolpanel, men jeg synes ikke at jeg på et tidspunkt får en faktura i PDF eller lignende at se. mvh Carsten |
Mange tak for kommentarerne. Der er en funktion til at udskrive pdf''er, når man markerer fakturaen som sendt oppe i toppen af siden. Har du nogle forslag til hvilke andre formater, man evt. skal kunne eksportere fakturaen i? Evt. et format som SummaSummarum kunne klare? Man kan også sende den elektronisk gennem et Læs Ind-bureau hvis man har indtastet EAN-nummer på kunden. Lars |
Den rå form er den bedste :) Vi er allerede ved at kigge på det, og jeg vender tilbage, når vi har løst nogle af de forhold du rejser. Lars |
Well, det kan nu sagtens søge på dele af navnet elle ret telefonnummer. Vi har ikke fundet ud af, hvordan vi i MySQL kan søge på stavefejl, men det arbejder vi på.
Ja, det gør det foreløbig. Vi er ved at implementere mulighed for udenlandsk moms.
Det forstår jeg ikke helt. Der er kun afkrydsningsfelter?
Vi har nu lavet en funktion der tjekker om kunden ser ud til at findes. Hvis det gør det, så spørger den, om man ikke hellere vil benytte den kunde der findes. -- Lars |
Lars |