|
Tonny Skov Pedersen:
Samme her...
JH
|
Samme her... JH |
Cir-IT er Airboss partner - Vi gør din hverdag nemmere!
AirBoss - er et af de ældste økonomisystemer på det danske marked.
Tip: det udestående du har hos dine kunder. Tag en snak med firmaet www.ohns.dk om indragelse af de penge. De er RIGTIG gode til at tage en dialog med kunderne og få hivet penge hjem til dig. Og de arbejder på en meget fair timepris. Ring i det mindste og tag en snak med OHNS - det er gratis. Jeg ville også tage en snak med SKAT om udskydelse af noget af betalingen. Hvis det du skriver er sandt, burde de være åben for en dialog og give dig noget tid. I fald du kan få dine penge hjem, er de jo mere sikre på at få deres penge. Kedelig historie. Men jeg ønsker dig al held og lykke med det hele.
|
Jo det kan den faktisk godt. Det er naturligs fint at så mange er velvillige til at hjælpe, men alt her ser ud til at dreje som om materielle ting, som er ligegyldige. Der er ingen der kender årsagen til at egenkapitalen kommer til at lide det knæk du beskriver. Men hvis det skyldes at f.eks. din kone og dig har hævet 200.000 hver i løn per måned, så skal du ikke regne med at slippe. Hvis der skal en konstruktiv hjælp til, så skal der andre fakta på bordet. Men jeg synes der er et alvorligt problem ved at du ikke enten selv eller via rådgivere har søgt en løsning tidligere. Du skal ikke forvente at banken låner jeg penge når der på 1 år smides 3 mill. En løsning kunne være betalingsstandsning, men den gavner ikke meget. Personligt ville jeg vælge en rekonstruktion, enten i form af nyt A/S eller ApS og så overtage aktiviteterne i det nye selskab. På den måde sætter du skub i inddrivelsen af dine fordringer, der så får en henvendelse fra en kurator. Men som sagt er det meget meget mangelfuldt. God vind. |
Køb ren argan olie her
Hej Mark Ja det er jo dejligt, hvis det nu var sådan, men jeg tvivler på at det forholder sig sådan, men nok om det. Du beskriver en delmængde af en problemstilling, som du befinder dig i og du får også kun en delmængde af en løsning. Hvor i processen er du? Har du fået rykkere? Er du blevet truet med inkasso? Hvorledes er dine Om du skal vælge en betalingsstandsning afhænger i høj grad af, hvor du befinder dig i processen og en rekonstruktion gennem overtagelse i nyt ApS eller anden selskabsform kræver jo også kapital samt vurdering af aktiver, således at du ikke efterfølgende kan drages til ansvar for at sælge aktiver for billigt. Såfremt du kan anvende min hjælp i den situation du er i, kan du se mere på www.sag-partners.dk , eller du kan kontakte mig på 98311022 / 29924519. Det er ikke gratis men gennem partnerskabskontrakten kommer du langt for en risiko som vi deler til vi er i mål. Men det er gratis at få en snak, hvor vi kommer dybere ned i dine konkrete problemer med baggrund i en delmængde af de spørgsmål jeg allerede har stillet. Mvh |
Hej Bertil I princippet har du ret i dine betragtninger omkring et selskab, som hænger ude på kanten. Dog er det min opfattelse i denne tråd, at problemerne kun er begyndt grundet bankens manglende vilje til at yde den nødvendige kredit uden yderligere oplysninger m.v., hvorfor selskabets revisor og trådstarter følgelig forsøger at få tilvejebragt de oplysninger, som er nødvendige til at få bankens accept. Det er klart, at fastholder banken sin afvisning af en forøgelse af kreditterne, så opstår det næste scenarie, som vi på det nuværende grundlag kun kan gætte på, hvad der ville være den rigtige og mest optimale løsning. Betalingsstandsning eller akkorderinger og lignende kan måske anvendes, men det afhænger utrolig meget af virksomhedens leverandører og øvrige kreditorer, idet et signal af denne slags ofte for mange virksomheder, vil være som at hælde benzin på bålet. Jeg håber kun for trådstarteren, at han holder "hovedet koldt" uanset hvad der sker, og får den nødvendige og kompetente rådgivning, som denne situation vil kræve, især hvis kreditfaciliteterne ikke bliver udvidet tilstrækkeligt. Hilsen Tonny |
Hej Bertil Kunne du ikke for alle læseres skyld komme med en nærmere forklaring? Hilsen Tonny
|