Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handelsidé - parallel import af metalvarer fra USA.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har de sidste 10 år anvendt et produkt i forbindelse med mit arbejde. Produktet har en dansk distributør som har meget høje priser, hvilket er et generelt problem i Europa og specielt i Danmark.

Min ide er at finde en person med forbindelse til usa og flair for handel, som har lyst til at undersøge mulighederne for parallelimport af produktet. Jeg forestiller mig at denne person i forvejen har en virksomhed / aktiviteter inden for handel og har lyst til at starte noget nyt op.

Mht. økonomien forestiller jeg mig uden at have undersøgt alle detaljer, at der kan spares ca. 25% på varekøbene i usa når alt er betalt. Med min viden om virksomheder der køber varerne, mener jeg der som minimum vil blive omsat for min. kr. 4 mil. om året (sidste år indkøbte jeg og kollegaer for kr. 400.000,-). Derfor ser et økonomisk overslag således ud:

varesalg: kr 4.000.000,-

Besparelse for kunderne: 10%

Fortjeneste til min samarbejdspartner: kr. 12% af 4 mil = 480.000,-

Fortjeneste til mig: kr. 3% af 4 mil.: 120.000,-

Jeg mener der er potentiale til minimum det dobbelte i omsætning.

Der er ingen økonomisk risiko i projektet. Typisk handler kunder for imellem kr. 500,- og kr. 30.000,- og der er tale om store virksomheder, hvor kunderne ofte kender produktet og ved hvilke varenumre varerne har.  Der skal selvfølgelig investeres timer i at finde en leverandør i usa samt gennemførelse af handler samt meget lidt salgsarbejde.

Jeg vil i opstarten give informationer om kunder der anvender varerne samt hvilke priser der er på det danske marked for disse varer. Efterfølgende er det ikke meningen at jeg skal yde noget for at modtage de 3% af omsætningen.

Grunden til at jeg ikke selv er interesseret i at føre projektet ud i livet er, at jeg ikke er interesseret i handel.

Dette skal ses som et oplæg til et evt. videre forløb.

Spørgsmålet er nu, om der overhovedet er nogen der er interesseret i at starte en sådan import af varer fra USA ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Japping

 

Lyder interessant, jeg kunne godt være interesseret i sådan en forretning, Jeg bor til daglig i USA så det vil være forholdsvis let for mig at indkøbe varerne fra underleverandøren samt sende produkterne til Danmark.

 

Du kan kontakte mig på mail eller telefon for vider dialog.

 

Jesper.noren@gmail.com

 

(+1) 816-813-7727 eller (+1) 816-809-9050

 

MVH.

Jesper

Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det lyder spændende. Vi driver i forvejen et handels- og importfima. Vi har ligeldes kontaker  i USA, som vil kunne hjælpe med denne mulighed.

Du skal være velkommen til at kontakte mig på mobil 2140 2328 eller pr. mail jd@bmbimport.dk

Pft.

Venlig hilsen

Jørgen Davidsen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)