Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af mærkevarer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg er overvejer at starte ny virksomhed op, og kunne i den forbindelse tænke mig at høre om I ved noget om reglerne for salg af mærkevarer som f.eks. Adidas, Nike og den slags sportstøj.

Kræver det en speciel tilladelse fra disse producenter, hvis jeg ikke køber varerne direkte fra dem, men derimod fra en anden udenlandsk detailhandler, og sælger videre gennem min egen webshop?

Ligeledes ville jeg også gerne vide om der var nogle af jer, der kender til rettigheder for brug af deres ikoner osv. på hjemmesiden. Jeg har læst lidt, og har fundet en del om at det var i orden, sålænge man ikke kalder sig for "officiel forhandler", er dette korrekt?

På forhånd tak.

- Aleksander

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15067
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:40

AleksanderDR:

Jeg er overvejer at starte ny virksomhed op, og kunne i den forbindelse tænke mig at høre om I ved noget om reglerne for salg af mærkevarer som f.eks. Adidas, Nike og den slags sportstøj.

Pas på der er MANGE falske produkter i omløb, især af sko...

AleksanderDR:

Kræver det en speciel tilladelse fra disse producenter, hvis jeg ikke køber varerne direkte fra dem, men derimod fra en anden udenlandsk detailhandler, og sælger videre gennem min egen webshop?

Nej, men det kræver at varerne er af EU oprindelse, og de er 100% ægte... Så handler du f.eks i UK, så skal du være 100% sikker på, at det ik er USA varer, og det er ægte varer... Ellers AV!

AleksanderDR:

Ligeledes ville jeg også gerne vide om der var nogle af jer, der kender til rettigheder for brug af deres ikoner osv. på hjemmesiden. Jeg har læst lidt, og har fundet en del om at det var i orden, sålænge man ikke kalder sig for "officiel forhandler", er dette korrekt?

Korrekt! ;D

Tilmeldt 9. Apr 10
Skrevet kl. 16:58

Super. Tak for det hurtige svar.

Er heldigvis 100% sikker på at varerne er ægte, selvom jeg godt har hørt meget omkring falske varer.

Lige en ekstra ting, sådan noget som mærkevarernes logo, er det i strid med loven at bruge deres logo på sin egen hjemmeside, f.eks. for at vise at en kategori på siden er Nike, og så vise det med deres logo samt navn (skrevet af mig selv). Ligesom man kan se på din flotte hjemmeside, ville det være ulovligt at sætte logoer ind på siden hvor alle brands'ne står?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15067
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:05

AleksanderDR:

Lige en ekstra ting, sådan noget som mærkevarernes logo, er det i strid med loven at bruge deres logo på sin egen hjemmeside, f.eks. for at vise at en kategori på siden er Nike, og så vise det med deres logo samt navn (skrevet af mig selv). Ligesom man kan se på din flotte hjemmeside, ville det være ulovligt at sætte logoer ind på siden hvor alle brands'ne står?

Så længe du ik giver udtryk for, at du er autoriseret forhandler, så er det legalt nok... Det står alt sammen i det ekstra link jeg smed... Vi har nemlig diskuteret det før, og der er henvisning til en dom i Sø- og Handelsretten...

Tilmeldt 9. Apr 10
Skrevet kl. 17:06

Super.

Mange tak for hjælpen :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)