Hej Amino'er. Jeg er overvejer at starte ny virksomhed op, og kunne i den forbindelse tænke mig at høre om I ved noget om reglerne for salg af mærkevarer som f.eks. Adidas, Nike og den slags sportstøj. Kræver det en speciel tilladelse fra disse producenter, hvis jeg ikke køber varerne direkte fra dem, men derimod fra en anden udenlandsk detailhandler, og sælger videre gennem min egen webshop? Ligeledes ville jeg også gerne vide om der var nogle af jer, der kender til rettigheder for brug af deres ikoner osv. på hjemmesiden. Jeg har læst lidt, og har fundet en del om at det var i orden, sålænge man ikke kalder sig for "officiel forhandler", er dette korrekt?
På forhånd tak. - Aleksander |
AleksanderDR:Jeg er overvejer at starte ny virksomhed op, og kunne i den forbindelse tænke mig at høre om I ved noget om reglerne for salg af mærkevarer som f.eks. Adidas, Nike og den slags sportstøj.
Pas på der er MANGE falske produkter i omløb, især af sko...
AleksanderDR:Kræver det en speciel tilladelse fra disse producenter, hvis jeg ikke køber varerne direkte fra dem, men derimod fra en anden udenlandsk detailhandler, og sælger videre gennem min egen webshop?
Nej, men det kræver at varerne er af EU oprindelse, og de er 100% ægte... Så handler du f.eks i UK, så skal du være 100% sikker på, at det ik er USA varer, og det er ægte varer... Ellers AV!
AleksanderDR:Ligeledes ville jeg også gerne vide om der var nogle af jer, der kender til rettigheder for brug af deres ikoner osv. på hjemmesiden. Jeg har læst lidt, og har fundet en del om at det var i orden, sålænge man ikke kalder sig for "officiel forhandler", er dette korrekt?
Korrekt! ;D