Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udtrykket officiel forhandler - må alle bruge det?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Må udtrykket 'officiel forhandler' bruges af alle og enhver eller er det forbeholdt visse virksomheder, jvf. en eller anden lovgivning?

Alle der sælger varer er vel forhandlere, men er alle forhandlere ikke lige oficielle ?!

Normalt ser man vel udtrykket brugt af forhandlere der køber direkte af den nationale distributør, som en form for blåstempling af deres varer og deres forretning!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

klelund:

Alle der sælger varer er vel forhandlere, men er alle forhandlere ikke lige oficielle ?!

Nej du er KUN officiel, hvis du har en forhandler aftale med det lokale agentur/agent. Hvis du laver parallelimport, som example, så er du ik officiel, og må derfor ik skilte med det...
Der er flere domme fra Sø & Handelsretten, hvor firmaer har fået store bøde, for at udgive sig for at være officiel forhandler, men parallelimporterede varerne...

Så det kan kun frarådes på det kraftigste at skilte med, med mindre du har en aftale med mærker herom...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:22

Ikke fordi jeg betvivler det du siger, men har du en reference, hvor jeg kan læse nærmere?

Der er vel intet galt i at kalde sig 'xxx forhandler' ? :)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

klelund:

Ikke hvis du har en sexshop Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:28

hehe.. det var nu ikke lige det jeg mente :)

Men jeg kan vel fint kalde mig Sony forhandler, hvis jeg solgte Sony som ikke kom fra Sony Danmark?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:33

klelund:
Men jeg kan vel fint kalde mig Sony forhandler, hvis jeg solgte Sony som ikke kom fra Sony Danmark?

Nej.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:46

klelund:

Ikke fordi jeg betvivler det du siger, men har du en reference, hvor jeg kan læse nærmere?

10 min så har du et link...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:54

klelund:

http://www.advokatsamfundet.dk/Default.aspx?ID=%3C!--@DWOriginalPageID--%3E&M=News&PID=20473&NewsID=9514

Sø- & Handelsrettens dom af 3. april 2007 i sag V-160-05

Citat:
Ved at klikke på DIESEL lededes man til forsiden på Diesels hjemmeside diesel.com.

Citat:
Sø- og Handelsretten fandt, at Fabric Denmarks brug af betegnelsen ”leverandører” på hjemmeside i forbindelse med et link, der førte til en oversigt med anførelsen af varemærket DIESEL, var egnet til at skabe det urigtig indtryk, at Fabric-butikkerne var autoriserede Diesel-forhandlere. Sø- og Handelsretten fandt desuden, at brugen var en bevidst udnyttelse af det renomme og image, der er knyttet til varemærket DIESEL. Brugen af varemærket DIESEL gik derfor ud over, hvad der var nødvendig for at oplyse at Fabric-butikkerne forhandlede DIESEL-varer, hvorfor denne brug var i strid med markedsføringslovens §§ 1 og 2 samt varemærkelovens § 4.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:52

Tak for det :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)