Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

intet salg ! hvorfor ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :
hejsa er ny på amino, søgt og snuset lidt rundt, go'' side.
min kone har stattet en lile fysisk stofbutik, der også sælger garn, dårlig brance (for lille avance), nå jeg vil hjælpe og har startet en e-butik så jeg kan sælge de varer der aligevel er i butikken. har næsten ingen kunder der køber, omsætning på 2 måneder ca. 1200, er der noger der vil kikke på E-BUTIKKEN
 vil være mega glad for kretik mv.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Det bliver lige en hurtig gang da jeg er på vej i seng - følger nok op senere når der også er kommet andre kommentarer.

 

Først og fremmest er der et dansk special-tegn i domænet og alene det vil nok give mange folk problemer med i det hele taget at komme ind på siden - dette ville være en af de første ting jeg nok ville få gjort noget ved.

 

Når man så endelig skal ind på siden - det kan selvfølgelig være tilfældigt - så gik det meget meget langsomt. Jeg var lige ved at opgive og troede du havde skrevet en forkert adresse. Som sagt kan det være et tilfælde, men kan jeg opleve det kan andre også og ikke alle er lige tålmodig.

 

Da jeg så først var kommet ind på siden blev jeg bla mødt af umiddelbart lidt for mange forskelle font-typer, farver og størrelser ligesom at ikke alle billeder er skaleret perfekt til at blive vist og varemenuen også kan virke lidt i uorden. Værst af alt er banner-baren nede i bunden - den virker alt andet end tillokkende, og selvom det formentlig er gjort i en god mening og et godt formål så kunne man bestemt også indarbejde det på en bedre måde og mindst lige så vigtigt vurdere hvor meget de enkelte bannere i den i det hele taget gavner. Der findes bestemt værre tilfælde af ovenstående, men en masse af disse små ting kan foruden at forvirre måske også virke skræmmende.

 

Sidst men ikke mindst mangler jeg at se siden bedre på google - der er rigtig nok lidt over 700 indekserede sider, men rigtig meget af det, der er på siderne er billeder og knap så meget tekst og det, sammen med en pagerank på 0, gør det svært at blive opdaget af googles brugere. Samtidig kan jeg heller ikke rigtig finde nogle der linker til siden og det er bestemt også en vigtig ting.

 

Alt i alt synes jeg at der mangler lidt mere en rød tråd og "orden" på indholdet på siden (dvs fx ingen store blå kasser som fx her vejledning og udråbstegn - det må kunne gøres mere elegant og brugervenligt) og så skal der nok kæmpes lidt for at blive gjort synlig fra andre hjemmesider.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv at tage et kig i bunden af jeres webshop. Det vrimler med reklamer for sider, der absolut ikke har noget med jeres webshop at gøre. Start med at fjerne dem, for de indgyder absolut ikke tillid.

Dernæst bør I arbejde med tekster (skrifttyper, skriftstørrelser og grammatiske fejl) som det næste. Der er ganske enkelt for mange fejl og en del potentielle kunder vil ryge på dén konto.

Jeres logo i toppen trænger også til en kærlig hånd. Få en grafiker til at lave det lidt mere lækkert. Navnet og opbygningen af logoet er fint nok, det er bare ikke godt nok udført.

Jeres menu i venstre side er også noget rod. Find ud af om I vil starte med små eller store bogstaver til hver produktkategori og sørg for at navnet på den enkelte produktkategori ikke er længere, end at det ikke skifter linje.

Dette var kun kritikken af forsiden. Jeg har ikke været dybere inde i webshoppen, men nu er der lidt at arbejde med.

Jeg håber ikke du syntes kritikken var for hård - den er kun ment positivt




Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nina, altid dejligt at se - når nogle åbner nye webshops.

Tror selv bare du skal sætte dig i kundes syn, og ikke mindst prøve at gøre det så brugervenlig som muligt. I din kategori-menu, start hver kategori med stort begyndelsesbogstav. Arbejd derudover gerne på forsiden, og få en lidt mere overskueligt tekst - som understreger, hvorfor kunden skal handle hos jer.

Som tidligere nævnt, så trænger jeres top til noget af en kærlig hånd. Jeg mener klart at jeg godt kan lave noget flot til jer, som vil ramme jeres målgruppe perfekt, til en yderst fair pris. Du må gerne sende mig en mail på jesper@qtag.dk - så finder vi ud af noget.

Fortsat god dag og held og lykke med shoppen :-)

// Jesper Skov

 

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu læste jeg lige hvad de andre havde skrevet og sad med et indre billede af, at det nok er en rigtig grim butik I har fået slået op, så den -måtte- jeg lige se - og, den er jo ikke helt så tosset; men der er helt sikkert noget der skal rettes til. Bla. logoet som bliver nævnt - men det er ikke det allervigtigeste.. En anden ting, som jeg nemlig synes er væsenligt mere vigtigt er, hvis I ser på den samlede plads som I bruger på rent faktisk at vise de varer i sælger, så er det ikke ret mange procent af alt det der er på forsiden - der er tilgengengæld altmuligt andet: en lang smøre om hvem I er, som ingen gider at læse (desværre :), der er valuta og ingen anmeldelser osv., men der er ni små billeder og lidt tekst kastet ind i nogle menueboxe - og det er de 9 billeder og det er den tekst i menuerne, som skal sælge jeres ting?? Hvis jeg som bruger skal synes at denher hjemmeside er interessant og ikke bare ligner en der har smidt en webshop op fordi det kunne man lige finde ud af - så skal der være nogle meget bedre billeder af forskellige syting, så man får lyst til at klikke sig videre ind. i sitet; faktisk må man gerne få lidt fornemmelsen af "systue" frem for af "it-webshop" - for webshoppe er sgu tit lidt kedelige og kønsløse..

 

Nå, det var lige min "morgenfriske" mening  

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er absolut ikke i målgruppen, men jeg har nogle kommentarer alligevel.

Først og fremmest er jeg ikke vild med osCommerce når den ligner noget der lige blev uploaded for 15 minutter siden. Jeg har set nogle personaliserede osC''er, men langt de fleste ligner alt for meget hinanden. Og jeres ligner desværre så mange andre.

Jeg synes at der er alt for mange unødige bokse i venstre og højre side. For at tage venstre først, hvad bruger i Producenter til? Det er ihvertfald ikke producenter der bliver vist, men produkttyper. Hurtig Søg - kan den ikke flyttes op i topbjælken? Så vidt jeg husker skriver Martin i E-Pusher at over 30% starter med at søge hvis der er en søgefunktion. Udnyt dette, og fremhæv søgefunktionen. Smid også Dankort logoet op i toppen, så man ikke skal scrolle ned på siden for at se at i tager imod Dankort. Logoet er tillidsvækkende!

I højre side er jeg ikke vild med Anmeldelser - helt ærlig, hvor mange kunder tror du vil anmelde garn? Den vil sikkert enten forblive tom, eller stå med samme tekst i meget lang tid af gangen. Sprog giver sig selv. Hvis man kun kan vælge dansk, hvorfor så overhovedet have denne boks? Det samme med Valuta. Siden jeg kun kan vælge dansk sprog, hvor sandsynligt er det så at nogle vil betale med Euro?

Og så en rigtig irriterende osC-ting: Hvorfor skal jeg være medlem for at købe en nøgle garn? At man skal registrere sig som bruger er nr. 1 grund til at jeg afbryder handler på nettet lige før jeg hiver Dankortet frem.

Kig også alle teksterne igennem. Start ihvertfald med forsiden og menuen. I menuen er nogle af linksene med STORE bogstaver hele vejen igennem, og nogle er med små bogstaver hele vejen igennem. Nogle af dem starter med stort. Desuden kan produktteksterne være meget mangelfulde.

Og lige et sidste råd: Fjern alt det skrammel i bunden!  

Kritik lyder altid mere negativt end det er ment - især når der ikke tales positivt om det man har lavet. Men tag det som konstruktiv kritik

mvh Carsten

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej og tillykke med shoppen..

1. Design og brugervenlighed. Arbejdt lidt mere med opsætningen. Brug evt. lidt penge på at få lavet et fint banner osv.
2. Gerne flere typer betalingskort
3. Når man skal til "kasse" skal der være mulighed for at købe uden at oprette en bruger(her falder rigtig mange fra). Du kan installere denne contribution: http://www.oscommerce.com/community/contributions,355/category,all/search,pwa

Generelt er shoppen bare ikke gennemført. Prøv at læse E-pusher light, skrevet af Martin Thorborg kan hentes her www.thorborg.dk
Prøv også at gennemgå reglerne for at blive godkendt til emærket.

Når alt dette er på plads så: Markedsføring, Markedsføring & Markedsføring ;-) Prøv med google adwords.

God vind
/ Charly

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 15-11-2006 08:29:47 Forfatter: Tyllesen
Når alt dette er på plads så: Markedsføring, Markedsføring & Markedsføring ;-) Prøv med google adwords.



Ja, tråden udvikler sig hurtigt til kommentarer til selve shoppen. Men Charly har jo ret. Markedsføring af shoppen er jo altafgørende. Hvordan finder kunderne shoppen i dag?

mvh Carsten
Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Jeg er en del af jeres målgruppe, da jeg strikker en del - men helt er ærligt er jeres side kedelig. Den virker ikke indbydende.

Jeg har set menge garn/stof-sider og den her er ikke egnet til at blive lagt ind som  foretrukne hos mig.

Jeg synes jeres vareudvalg er lille, der ikke mange garntyper at vælge i mellem og de der er kan jeg køber billigere i min lokale garneforetning (som ligger i et støre indkøbcentere - læs her: høj husleje).

At man skal købe for over 499 kr, før man slipper for porto er måske i overkanten (dette emne er blevet diskuteret en del), samtidigt er det svært at gennemskue hvad man skal betale i porto, hvis man ikke køber for 499 kr. At henvise til Post Danmarks takster er ikke nok - jeg kan dem ikke i hovedet og det er nok til at jeg springer fra.

 

Så jeg tro I skal lytte til de andre indlæg og re-designe siden og måske kikke på vareudvalget - jeg går udfra at at din kone har flere typper garn i sin fysiske butik.

 

Med venlig hilsen

 

Bogormen

Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
hej og tak for de mange gode råd, kan godt se at jeg må igang med grafikken (og stavekontrol), med hensyn til "rodet" nederst på siden, har jeg læst at det gælder om at få sider der linker til butikken. Nuvel vil prøve at følge de råd jeg har fået, og håbe på lidt mere salg

mvh nina

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)