Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-mærket er i hus

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 15-11-2006 11:39:56 Forfatter: net-distribution.dk

2. skulle AKTIVT svare nej til 6(seks) måder at modtage reklamer på!!!!!! (bør være sat til nej som default)

Jeg er også igang med ansøgningen. Det jeg syndes har været godt er selve processen.
Jeg ved ikke om det giver et større salg, men jeg tror at det er vigtigt at signalere troværdighed.
Når det er sagt, så har jeg også chekket mange sites, som er godkendte, og hvor det er svært at finde oplysninger om bl.a. 14 dages returret. ! Persondata politik !
Jeg tror der er blevet strammet op på kravende.
Ang reklamer så ja ,det burde stå som nej.... Det hedder sig at man skal gøre en aktiv handling for at få bl.a. nyhedsbreve.

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:35
Stort tillykke også herfra

Jeg må indrømme at jeg også har haft et lidt dårligt forhold til e-mærket, da jeg også selv har prøvet at handle i butikker, som bestemt ikke fortjente det, men som gerne ville reklamere med at de havde det.. + at jeg jo også syntes at min egen butik f.eks. er ret seriøs og overholder alle regler og love og det endda til punkt og prikke.. Omvendt er jeg jo godt klar over at der findes kunder, som er nervøse ved at handle på nettet, og som gerne vil have et kvalitets stempel at gå efter, som e-mærket, -så jeg er stadig i overvejelses fasen  

Er der nogen, som ved om man bliver kontrolleret (altså uventet kontrol) efter man har fået det ? Hvad sker der hvis man ikke overholder e-mærkets regler ? Får man en sur smiley eller smides man ud eller ??? - Kan man overhovedet få det frataget igen, eller er det kun et spørgsmål om at blive ved med at rette til ??

Det lyder som en række negative spørgsmål, men det er faktisk ikke, men hvis der ikke følges op på det og der tages konsekvenser af dårlige e-mærker, så udvandes konceptet jo, efter min mening, og forbrugeren er lige dårligt stillet igen...

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 01:02
Hej Majbrit,

e-mærket har vist en kontrol én gang hvert år, så vidt jeg er orienteret. Problemet er bare, at de virksomheder der bevidst vil snyde har rig mulighed for det. Overholdes reglerne ikke får butikken et antal advarsler, hvorefter de slettes hvis der ikke er rettet ind på geled - i hvert fald hvis der er opmærksomhed om sagen.

Det er for såvidt fint nok. Det jeg harcelerer over er, at e-mærket forsøger at udvande tilliden til ikke e-mærkede webshops på en - efter min mening - usmagelige måde. Bare fordi vi ikke er e-mærkede forsøger vi jo ikke pr. definition at snyde vores kunder. Hos Tropefisk er vi også meget seriøse i vores behandling af kunder og overholder samtlige regler, så godt og vel (og flere regler end mange e-mærkede butikker).

Naturligvis er der kunder, der føler tryghed ved e-mærket, men så længe de e-mærkede forretninger handler i modstrid til e-mærkets egne krav, kan jeg på ingen måde tilslutte mig e-mærket. At e-mærket så stikker hr. og fru. Danmark blår i øjnene med deres markedsføringskampagner, er jo kun beklageligt.

Jeg overvejede på et tidspunkt selv en e-mærkning, deraf startede hele sagen. Desværre har vi nogle gode kunder (hvoraf nogle er oppe i årene) som ønsker at betale forud med bankoverførsel og den mulighed fandt jeg ud af at vi ikke kunne tilbyde hvis vi var e-mærket. Så hidser det mig en anelse op at nogle af de helt store "kunder" hos e-mærket tilsyneladende godt kunne få lov til at modtage forudbetaling med bankoverførsel og stadig være e-mærket.

Generelt syntes jeg, at e-mærket er et godt initiativ, de har blot et skævt fokus og så tror jeg at det er gået hen og blevet en sovepude for dem. De (og deres reklamebureau) er ganske enkelt gået i selvsving og har ikke fokus på hvordan e-handel fungerer i praksis og hvad webshop-kunderne ønsker.
Side 2 ud af 2 (13 indlæg)