|
YES, så er fars lille shop blevet godkendt til e-mærket ![]() Det er fa''me hårdt arbejde, men jeg håber at det har en positiv effekt. glad mand |
E-mærket er i hus
mvh Bent
|
|
|
Og tillykke herfra også :) |
--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid
|
Jamen jeg øser da gerne af min erfaring :-) Det meste af arbejdet består i læse de retningslinier som e-handelsfonden sender til dig og så få det implementeret i din shop. Det er tidskrævende, selv om du modtager nogle standard tekster fra e-handelsfonden, for de skal jo tilpasses til din shop. Når du har lavet det du kan finde ud af, gennemgår en jurist din shop, og sender endnu en mail med en masse rettelser. På den igen... tid tid tid Og så bliver den gennemgået igen og igen lige til det er i orden. Det lyder simpelt og det er det for så vidt også, men det kræver lidt arbejde ved tasterne. E-handelsfondens jurist skal da også lige have en rose med på vejen. Hun var tålmodig (jeg flyttede et par gange mine aftaler) og hun var meget hjælpsom. Har i spørgsmål så bare kom med dem så skal jeg forsøge at svare. |
mvh Bent
|
Desuden markedsfører de sig på nogle, efter min mening, suspekte grundlag og mistænkeliggør i dén grad webshops, der ikke er e-mærket. Var lige inde på deres hjemmeside nu og læse. Der står stadigvæk: > Når du ser e-mærket ved du: > Betalingsløsningen er godkendt Det det har e-mærket jo ikke noget med at gøre, det har PBS. e-mærkets "godkendelse" giver jeg ikke meget for (se nedenfor). > Du modtager aldrig spam Nå! Gør du da det fra andre danske virksomheder, som ikke har e-mærket? Det er tynd argumentation. > Du har maksimal forbrugersikkerhed Ja goddaw mand økseskaft. Jeg har tidligere flere gange overfor e-mærket påpeget at deres egne "medlemmer" ikke overholder e-mærkets regler (i dette tilfælde handlede det om muligheden for at forudbetale via bankoverførsel). Det tog dem særdeles lang tid før de reagerede og det var først efter at det blev omtalt i Computerworld at der skete noget. Jeg håber da at de har ændret kontrolpraksis til det bedre - der burde jo være penge nok til det nu hvor 379 virksomheder betaler minimum kr. 4.250,- pr. år for at være med på moden og desuden betaler minimum kr. 2.125,- i ansøgningsgebyr. Hvor meget kan det koste at drive den virksomhed? Min personlige mening er, at e-mærket er til for e-mærkets skyld. Forbrugerne stilles ikke lovmæssigt bedre, selvom de blændes til at tro det. Der er kun én til at betale gildet, og det er kunderne. |
|
|
|
Jeg mener dog lidt ligesom Sune at e-mærket giver en anden sikkerhed, nemlig at shoppen er seriøs, lidt i stil med at en pbs aftale giver seriøsitet over en netbutik. På den måde kan du se den faktisk har en omsætning, samt overskud til at bruge penge og tid på e-mærket. |
Der er jo andre udbydere end PBS, ewire f.eks.
Sikker ikke, men du er i helt sikker på at du ikke gør det fra en shop med e-mærke. Jeg har hørt historier om hvordan en shop sender reklame mails ud, pakket godt ind i en forespørgsel.
Så er det da dejligt at forbrugerne har en vagthund som dig.
Det er rigtigt at de ikke stilles bedre rent lovmessigt, men e-mærket viser at ejeren af shoppen tager sit ansvar alvorligt og har noget at miste (godkendelsen). jeg ser da også på det som reklame/markedsføring, og det er da rigtigt at der kun er kunderne til at betale, og du kan så fravælge at bruge de shops der har e-mærket fordi du ikke vil være med til at betale for den reklame der er i det. Fravælger du så også CocaCola, MCDonalds, Shell osv.? Grunden til at jeg valgte at ansøge om e-mærket var at jeg spurgte nolge mennesker omkring det, og fik det (for mig) lidt overraskende svar: "jeg kunne ikke drømme om at handle i en shop der ikke var e-mærket" Så nogle kunder tager det seriøst. |
mvh Bent
|
Jeg har faktisk lige handlet hos en som har e-mærket.......(og ikke fortjener det!) Og oplevet 2 ting som ville gøre jeg normalt ikke ville handle der , hvis ikke det var for at jeg selv har en masse erfaringer på e-handel... (og skulle bruge deres produkt som en gave lørdag..) 1. skulle taste dankort oplysninger FØR jeg fik det totale beløb. 2. skulle AKTIVT svare nej til 6(seks) måder at modtage reklamer på!!!!!! (bør være sat til nej som default) ![]() så jeg giver heller ikke meget for e-mærket.(som det er og fungerer idag) |
Ole net-distribution.dk
Bliv gratis medlem