Hej.... Jeg er ny herinde, og som med alle andre har jeg visioner om at starte som iværksætter. ![]() Jeg har et par ide''er, og den ene omhandler opstart af et community på internettet.... Jeg er overbevist om at der vil være et ''demand'' for det, men har lige et par spørgsmål, som jeg håber I vil hjælpe mig med at besvare.... Det vil ikke være et community, med indtjening i form af medlemsskab eller lign..... Drivkræften bag er egentlig blot at jeg tror at det kunne være et spændende projekt og at en bestemt gruppe folk vil kunne få glæde af det. Selvom at formålet med dette community ikke som sådan er at tjene kassen på diverse medlemsskabskontingenter o.lign., har jeg nu alligevel følgende spørgsmål: Hvis jeg om nogle år, når/hvis det er blevet en succes, hvordan bedømmer man så hvor meget sitet er værd og kan det overhovedet være noget værd, hvis det er rig på besøgende (og oprettede brugere) og ikke kontant indtjening som sådan? Hvilke muligheder er der for indtjening på et sådan site? Er der nogen alternativer til banerreklamer, som jo ikke just er en skønhed at kigge på? Jeg håber at I vil hjælpe mig ud af uvisheden.... ![]() |
Community on-line - Mulighed for indtjening?
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
- 1
Når der så efter et stykke tid er lokket brugere til - så indføres der brugerbetaling for adgang eller diverse funktioner på siden. Et site der har mange besøgende er bestemt penge værd selvom der ikke er nogen indtjening. Værdien ligger i den indtjening køberen vurderer er mulig med sitet. Eller måske har køber et andet slags site og bare ønsker flere brugere med et snuptag. Glem ikke at skype blev solgt for mange milliarder. Det havde faktisk ikke den store indtjening :) |
For at svare på dit spørgsmål vil jeg henvise dig til Facebook.com. en gut i starten af 20''erne startede for nogle år siden dette community site, som et projekt der skulle skabe netværk mellem skolekammerater. Det expanderede lige pludselig worldwide og for en måned siden blev han budt 5 mia. kr. for det.. ...Som han i øvrigt takkede pænt nej til og bad dem vende tilbage når buddet er 15;) |
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)