Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stockist/forhandler/wholesale: hvad er forskellen??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Hermed min første tråd på Amino - håber jeg bli''r taget godt imod og lad mig lige vide, hvis jeg har fået fat i den "forkerte" gruppe okay?

 

Jeg har fået kontakt til et engelsk selskab (Ltd) med en temmelig stor forretning indenfor sko-industrien.

Jeg er interesseret i at forhandles deres sko i Skandinavien, og det viser sig, at de også er interesseret i at gå ind i Skandinavien, da de allerede får en del henvendelser herfra i form af  "mail order customers", dvs. forbrugere, som køber deres sko via deres site og får dem sendt fra UK.

 

De har skrevet at "We currently do not have a stockist of our xx in Scandinavia and would love to supply you with a collection as we have a lot of Mail Order customers located in Denmark and throughout Scandinavia." endvidere skriver de at "I will arrange for a wholesale information pack to be sent to you.  The pack contains information on our terms of business, minimum order requirements and prices.".
 

Mit spørgsgmål er: Hvad menes der med "stockist"? når jeg slår det op får jeg oversættelsen "forhandler" men indbefatter det, at jeg også forventes at lagerføre skoene - endsige at sælge dem via en (min) butik?

 

Håber at en eller flere kan hjælpe mig med et svar, på forhånd tak ;))

Signe.


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 14-11-2006 21:07:47
Forfatter:Signe

Mit spørgsgmål er: Hvad menes der med ''stockist''? når jeg slår det op får jeg oversættelsen ''forhandler'' men indbefatter det, at jeg også forventes at lagerføre skoene - endsige at sælge dem via en (min) butik?





Det synes jeg umiddelbart, at der ligger i ordet. Hvis man slår det op på Google, bekræfter den det også: "one (as a retailer or distributor) that stocks goods". Definitionen er fra Princeton Universitet.


Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 14-11-2006 21:07:47 Forfatter:Signe



Hvordan bliver man agent/distributør?




 

Det er du i gang med

 

De skriver bl.a at der er et minimum du skal bestille, så jeg læser det som om de forventer, at du bliver lagerførende. Hvis du gerne vil være distributør i skandinavian eller bare i DK, på disse sko, så tror jeg også at dine kommende kunder forventer, at du er lagerførende. I hvert fald til en hvis grad.

 

De skriver at de har flere kunder i skandinavien. Hvis det var mig ville jeg bede om og få udleveret listen med de gamle kunder. Når du så har fået skoene ind i nogle butikker, sender du et pænt brev til disse mennesker og fortæller dem, at de nu kan få deres sko i butik x og y.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Super, tak for et par meget brugbare svar - det er jo et fantastisk forum det her!!

 

 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kender meget lidt til sko-branchen, forhandler et mærke, to modeller, og dem købte vi af en dansk forhandler, men fik dem tilsendt direkte fra den italienske forhandler, og skulle også betale dertil. Så de er ikke lagerførende. Men som sagt, det kan jo være meget forskelligt.

 

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)