Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab for webshop..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Jeg skal starte en shop op indenfor et par måneder, og er RET meget i tvivl om hvad vi gør med regnskab, osv..

Her er lige lidt facts om hvordan vi regner med at shoppen:

-> Den bliver opbygget i OScommerce (dette er 100%).
-> Vi skyder på at der i starten kommer til at være 10-15 order om ugen (7 dage).
-> Beløbet pr. order kommer til at ligge på omkring de 200-400kr i gennemsnit.
-> Vores selskabsform bliver I/S.. Hvilke regnskaber kræves der her, og skal det være en speciel revisor der står for det?..
-> Vi har lager hjemme, og pakkerne (som er små) bliver afsendt med Post Danmark.
-> ALLE order bliver med Dankort, eller et af de andre kort som PBS udbyder. Vi regner ikke med at gøre efterkrav til en mulighed (burde vi det?).
-> Der bliver oprettet en speciel konto kun til firmaet.


Lidt om min og min partners baggrund:

Vi er begge HHX-studerende på 1. år, hvilket gør at vi har en rimelig idé om det med regnskab.. Vores kompetencer er ikke fuldtudviklede endnu, men vi kender til en del af det.
Vi har ikke nogen tidligere kendskaber til andre bogførings-systemer, end det vi har lavet i Excel, og det kan jeg jo allerede godt sige mig selv bliver alt alt for besværligt.


Det vi leder efter:

Det vi leder efter er et program der kan hjælpe os med at holde styr på:
       Udgifter og Indkomster
       SKAT / MOMS
       Underskud og Overskud
       Tjekke om pengene for den enkelte handel er gået ind hos os (er dette muligt?).
       Det med at holde styr på varerlager er ikke nødvendigt. Det kan stadig klares manuelt.

HVIS det uden større problemer eller vildere programering, kan arbejde sammen med OSC, ville det da være helt perfekt.. Men er det noget der er brug for ?.. HVIS det er det, så skal det selvfølgelig være muligt !!..



Hvor meget tid vil i tro vi skal bruge om dagen på bogføring, og hvor svært er det at holde styr på de forskellge ting i systemet ???..

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Brian

Der er flere måder at angribe sagen på: Med fuld integration mellem shop og økonomisystem eller mere adskilt. Hvis du ønsker dig noget med fuld integration, så tag kontakt til Kim Malmberg, som har udviklet et modul til integration mellem OScommerce og SummaSummarum, som er det regnskabsprogram, jeg ville foreslå dig at bruge. Kim Malmberg kan findes på http://www.upload-it.dk/ eller ved at søge her på Amino.

Det er ikke sikkert, at integrationen er den bedste løsning for dig, det kommer an på en hel masse ting. Du har mulighed for at adskille de to, så du laver fakturaerne i OScommerce - frem for i økonomisystemet og så anvender regnskabsprogrammet til "ren finansbogføring". Det gør vi f.eks. for en shop, som har mange daglige salg, hundredevis. Da ville integrationen være for tung en løsning, også fordi der arbejdes på flere PC-ere samtidig, og efter at have afprøvet e-conomic og Navision, har man valgt at blive hængende på Summa lidt endnu.

Men hensyn til kravene til jeres regnskab: Der er ingen forskel på et kravene til et enkeltmandsfirma-regnskab og et I/S-regnskab, hvis I/S-et er ejet af privatpersoner som i dette tilfælde. Der skal bogføres og aflægges årsregnskab, du kan evt. se en skabelon i bilagsmaterialet til bind 2 i Franciskanerserien: http://franciskaner.dk/bind2, hvis du ikke har været igennem rumlen før, eller (hvis du er i København den 30. november) komme til fyraftensmøde om årsregnskab: http://inloco.dk/ominloco/20061130.html, hvor alle kravene vil blive gennemgået.

Bogføringen i sig selv kommer til at tage en time om ugen, max. Faktureringen kan være tidskrævende hvis ikke I kan få OScommerce til at lave dem, men det regner jeg da med, at I kan. Det, der tager tid er pakning og forsendelse af varerne.

 

God fornøjelse.

 

 

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Brian..

Ang. dit spørgsmål om hvorvidt der er revisorkrav til et I/S. Så kan jeg fortælle dig at det ikke er et krav. Men derfor kan det nu spare en for en helt masse tanker og arbejde. Samtidig kommer du heller ikke til at snyde dig selv for div fradrag osv.

Så hvis du vælger at få en revisor kan du nøjes med at lave en kasseklade og det tager ikke mange min. hvis du gør det samtidig med at du tjekker betalinger osv. Så er det bare at smide dine bilag i en mappe og sende det til revisor.

 

Men tag evt. kontakt til an revisor og få en snak.

/ Charly

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmmm..

Men hvor tit skal vi til en revisor hvis det er, og hvilke bilag er det vi skal aflevere der ?..

Lad os sige at vi nu vælger en revisor.. Skal vi så bare have en kopi af ALLE fakturaer.. Både indkomster og udgifter.. Og så aflevere dem til ham, eller hvad ?.. Og så giver han os hvad tilbage, og hvad vil det typisk koste ???..

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Personligt aflevere jeg bare ALLE billag en gang om måneden. Prisen afhænger jo af hvor mange´bilag det drejer sig om. Men en god revisor når rigtig meget på en time eller to.

/ Charly
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm.. Men... en revisor i 1-2 timer om måneden.. Det syntes jeg lyder som meget, når du tænker på vores budget ?.. De 30.000 kr..

Hvis en revisor nu skal have 1000kr om måneden så, så bliver det jo de 12.000 på et år ?..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)