Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Software til administration af kunder?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har et eventbureau som jeg for 3 år siden startede som supplement til min indtægt. Butikken er med tiden blevet mit primære levebrød og jeg har en pæn opadgående vækstkurve.

Jeg får dagligt flere og flere opkald og har meget svært ved at huske kunderne og hvad jeg har informeret den enkelte kunde om, hvilket produkt kunden var varm på, datoer, tider etc.

Jeg har altid benyttet mig at papirlapper, notepad beskeder på mit desktop, word dokumenter og ren hukommelse.

Jeg har dagligt telefonsamtaler hvor jeg mister salg fordi kunden opdager at jeg ikke kan huske hvad vi snakkede om for 4 timer siden, hvilket resulterer i pinlige episoder, hvor jeg lader som om jeg ''finder kunden i mit system'' mens jeg taster løs for at give illusionen om at jeg sidder med et eller andet fancy kunde database system.

I virkeligheden trykker jeg bare på tilfældige taster mens jeg desperat tjekker papirlapperne på mit skrivebord og prøver at huske hvem kunden var!

Nogle kunder tør jeg slet ikke at ringe tilbage til fordi jeg synes det er pinligt at jeg har glemt hvad de havde bestilt.

Mega pinligt og meget uproff...

Hvad gør andre firmaer som skal håndtere en masser kunder og opkald?


Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
HejJørgen

Der findes tonsvis af software der kan løse den opgave. Jeg bruger ikke selv den slags, men der må være nogen der har nogle erfaringer. Men du kan da starte med at bruge Outlook kalenderen og adressebogen. Gør du det er du allerede rigtig godt på vej. Så kan du evt. købe en telefon der kan synkronisere med Outlook. F.eks. en Ericsson P900, så har du det hele med når du er ude.

Dbh Martin
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror også der må findes mange programmer med den funktion. Der må være andre der har samme problem som dig. Jeg har desværre selv så mange erfaringer med denne slags programmer. Jeg ved bl.a. et det online bogførings-program E-conomic (www.e-conomic.dk) har en mulighed for at skrive et tilbud hurtigt ned for derefter på en andet givent tidspunkt at "opgradere" det til en ordre eller en faktura. Jeg har ikke selv prøvet funktionen særlig meget, men det kan være det var noget.. )
Fra Helsinge
Tilmeldt 7. Apr 05
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne måske have glæde af programmet "Goldmine" det indeholder funktioner til at styre kundeleads, kontaktinfo på kunder, pipeline mv.


Se mere på http://www.goldmine.com eller www.goldmine.dk for den danske forhandler.

Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænk på telemarketing folk - den slags software må være guld for dem.


En annoncesælger fra Ofir har gennem ca. 6 måneder ringet til mig for at følge op på mit annoncekøb. Du skal ikke bilde

mig ind at en han kan huske hvad han har sagt og ikke sagt...

 

Jeg checker lige Goldmine ud og ellers må jeg Google mig frem..

 

Men jeg er stadig meget interesseret i at høre andres erfaringer. Så skriv endelig hvis du ved noget!

 

 

 
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for tippet - jeg undersøger sagen med Outlook og en kompatibel telefon.
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

tag et kig på www.hotscripts.com - der er masser af superscripts til den slags...mange gratis.


jeg kan godt lide: http://www.absoluteBUSY.com/

 

Ellers er superoffice et godt bud på en killer app - måske ikke de rigtige til dine behov dog...

 

hopla!

ditlev

www.onapp.com

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey...

Jeg sad i samme problem for et års tid siden, da jeg havde en del projekter/opgaver kørende sammen med min gode kammerat i Aalborg, og jeg sad i Næstved.

Dertil udviklede jeg et online baseret kundestyringssystem sammen med ham - www.MitKontor.com - som vi her for noget tid siden valgte at lave i en designmæssig brugervenlig version - og nu sælger til stort set ingen penge.

Den indeholder mulighed for at lave kartoteker, underbiblioteker og selvfølgelig kunde/projektmapper. Herunder er det muligt at lave en forløbsbeskrivelse - således at al korrespondance kan logges og hurtigt findes frem!! Derudover indeholder vort system selvfølgelig alle de basale funktioner, kontaktpersoner, opgavestyring, kalender etc. I takt med stigende interesse for vort produkt bliver det opdateret med nye funktioner løbende, blandt andet er dokument-vedhæftning undervejs - og ligeledes mulighed for at lave udtræk til excel, e-conomic mv.

Se om det er noget I kan bruge...    -   www.MitKontor.com

Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen.


Vi kører med en CRM system fra ChannelCRM (www.channelcrm.dk) og det fungerer fint for os, for vi har samme problemstilling som dig. Men inden vi fik det, havde jeg kopier af alle tilbud siddende i et ganske almindeligt ringbind i alfabetisk orden. Det hjælper et godt stykke hen ad vejen.

Mit bedste råd til dig er at skrive ALT ned! Kunden bliver mægtig imponeret hvis du spørger hvordan det går med f.eks. hans bil eller søn Emil - fordi du sidst du talte med ham, skrev ned at kunden sagde at han blev nødt til at afslutte opkaldet, fordi han skulle hente bilen fra værkstedet eller sønnen fra fodbold. Men det er naturligvis vigtigere med de ''hårde facts'' såsom datoer, priser mm.

 

Jeg blev træt af at jeg ikke kunne se i min mappe hvad jeg havde talt med kunder om for et halvt år siden, hvis jeg havde smidt "filen" ud fordi salget ikke var blevet gennemført. Når de så ringer igen, er man blank...

 

Tilbage til ChannelCRM. Du kan downloade testversion på deres website - og selve produktet koster kun knap 1.000,- for en enkelt licens, så vidt jeg husker. Vi er i hvert fald glade for det. :-)

 

De bedste forårshilsner,

Pouline

 

www. CityCallCenter.dk
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)