Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan vælger Google teksten til beskrivelse af webside?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Havdrup
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 81
Fra  Vexo Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med at lave SEO på min side, som beskriver mit Asset Management system,  men kan ikke helt fange ideen i hvordan google udvælger teksten som beskriver siden.

Jeg har beskrevet indhold via Meta Keywords, samt Beskrivelse, dog ser det ikke ud til at betyde noget for google.

I brødteksten har jeg sat teksten som følger:

<h2>Overskrift</h2>
<p>Information tekst</p>  <-- Dette er teksten som jeg ønskede som beskrivelse af siden

<h3>Overskrift</h3>
<p>Information tekst</p>

<h3>Overskrift</h3>
<p>Information tekst</p>

<h3>Overskrift</h3>
<p>Information tekst</p> <-- Dette er teksten som google valgte at bruge

Er der en venlig SEO person som kunne forklare mig eller hinte til hvordan google vælger disse tekster? og om jeg på en eller anden måde kan tvinge google til at bruge min <h2> information tekst?

Siden kan ses her: http://vexo.dk/itasset.aspx

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 15:35

Det er Google's algoritmer, der udvælger den tekst, der vises i søgersultaterne.

Normalvis er det META-beskrivelsen, der vises men i nogle tilfælde vælger Google så en anden tekst fra den samme side - eksempelvis, hvis du har en tekstsammensætning indeholdende nøgleord et sted på siden, som Google vurderer er mere passende at vise for det enkelte søgeresultat end selve META-beskrivelsen.

Du kan arbejde med at optimere dine META-beskrivelser, men det er Google, der i den sidste ende vælger teksten i søgeresultaterne.

Din linkguide til steder på nettet med viden, information og ressourcer

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 15:47

Google vælger primært mellem 3 typer tekst: DMOZ - et stort åbent katalog der kræver godkendelse, tekst fra din side, eller din meta description. Er der en fin sammenhæng mellem din description og indholdet vælges den tit - tages din beskrivelse fra DMOZ kan du indsætte en lille metakode for at undgå at det fortsætter.

Meta keywords benyttes ikke af Google.  Description benyttes ikke længere til ranking - men det er en god idé alligevel at benytte description, da du kan lokke en masse besøgende til med en god beskrivelse.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er faktisk fint forklaret allerede men for lige at gøre det præcist:

Google vælger at vise den snippet, de skønner som mest relevant i forhold til søgerens forespørgsel - for at levere så godt et søgeresultat som muligt. Et eksempel med en af mine hjemmesider:

Ved en søgning på søgemaskineoptimering ser min side således ud:

Men samme side præsenteres således ved en søgning på søgemaskineoptimering Europa:

Det, der sker, er, at Google finder tekstindhold på siden, der modsvarer (eller tæt på) den søgestreng, der benyttes. Derved kan søgeren nemmere se, om de viste resultater er relevante eller ej.

I reelt alle tilfælde er det noget rigtigt skrammel, hvis Google henter sidetitler og/eller sidebeskrivelser fra DMOZ - og det kan heldigvis nemt undgås ved at indsætte dette lille tag mellem <head> og </head>:

<meta name="Robots" content="noodp" />

Og det var vist det?

Fra Havdrup
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 81
Fra  Vexo Skrevet kl. 07:39

Mange tak for svar alle sammen, også dem i PM. Jeg fik den information jeg søgte og meget præcis forklaring.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 11:17

Fin illustration fra Thomas, og godt at du fik svar på dit spørgsmål :o)

Din linkguide til steder på nettet med viden, information og ressourcer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)