Jeg er igang med at lave SEO på min side, som beskriver mit Asset Management system, men kan ikke helt fange ideen i hvordan google udvælger teksten som beskriver siden. Jeg har beskrevet indhold via Meta Keywords, samt Beskrivelse, dog ser det ikke ud til at betyde noget for google. I brødteksten har jeg sat teksten som følger: <h3>Overskrift</h3> <h3>Overskrift</h3> <h3>Overskrift</h3> Er der en venlig SEO person som kunne forklare mig eller hinte til hvordan google vælger disse tekster? og om jeg på en eller anden måde kan tvinge google til at bruge min <h2> information tekst? Siden kan ses her: http://vexo.dk/itasset.aspx |
Det er Google's algoritmer, der udvælger den tekst, der vises i søgersultaterne.
Normalvis er det META-beskrivelsen, der vises men i nogle tilfælde vælger Google så en anden tekst fra den samme side - eksempelvis, hvis du har en tekstsammensætning indeholdende nøgleord et sted på siden, som Google vurderer er mere passende at vise for det enkelte søgeresultat end selve META-beskrivelsen.
Du kan arbejde med at optimere dine META-beskrivelser, men det er Google, der i den sidste ende vælger teksten i søgeresultaterne.