Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskaber stiftes - vi hjælper med kapitalen! www.danskeselskaber.dk

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Bräuner:

Jeg har i fællesskab med et par samarbejdspartnere udviklet en mulighed for at stifte danske selskaber - både ApS og A/S - uden at iværksætteren kan opfylde de normale kapitalkrav.

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Det er muligt ved en kombination af et kontantlån til selskabet i stiftelsesøjeblikket samt efterfølgende bogføring af gældsbrev imellem det nystiftede selskab og den oprindelige långiver. Din "kapital" vil således være til stede i regnskabet, hvilket betyder du heller ikke senere får problemer med at opfylde kapitalkravene.

Der vil blive foretaget normal renteberegning og tilskrivning (til minimums satser), men der skal på intet tidspunkt penge på bordet. Det er rent regnskabs teknisk og et spørgsmål om at opfylde lovens krav.

Lettere kreativt, men en metode der er 100 % efter bogen rent juridisk. Vi har jo i sagens natur en statsautoriseret revisor der deltager i stiftelsen, ligesom vores faste advokat har gennemgået metoden.

Men hvad er mere relevant har vi anvendt metoden i praksis uden problemer i et par år - uden at markedsføre det på nogen måde.

Se vores lille website, der er udviklet til lejligheden, for detaljer omkring hvad vi kan tilbyde.

Anpartsselskab for 10.000,- excl. moms og aktieselskab for 20.000,- excl. moms.

Vi har også mulighed for regnskabsføring til meget små penge.

Evt. kontakt venligst igennem info på www.danskeselskaber.dk da jeg ikke selv er ansvarlig for at passe denne forretning.

Mvh

Peter Bräuner

www.danskeselskaber.dk

Lad os da bevare indlægget for eftertiden........

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15006
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Krogh:

Lad os da bevare indlægget for eftertiden........

Devil = Symbol på den efterhånden berømte kat ;D Skype-Giggle

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:28

Peter Bräuner:

Det er muligt ved en kombination af et kontantlån til selskabet i stiftelsesøjeblikket samt efterfølgende bogføring af gældsbrev imellem det nystiftede selskab og den oprindelige långiver. Din "kapital" vil således være til stede i regnskabet, hvilket betyder du heller ikke senere får problemer med at opfylde kapitalkravene.

Der vil blive foretaget normal renteberegning og tilskrivning (til minimums satser), men der skal på intet tidspunkt penge på bordet. Det er rent regnskabs teknisk og et spørgsmål om at opfylde lovens krav.

Lettere kreativt, men en metode der er 100 % efter bogen rent juridisk. Vi har jo i sagens natur en statsautoriseret revisor der deltager i stiftelsen, ligesom vores faste advokat har gennemgået metoden.

Anpartsselskab for 10.000,- excl. moms og aktieselskab for 20.000,- excl. moms.

Hej

Nu ved jeg godt, at du ikke vil deltage i debatten længere, men jeg har virkelig et problem med at gennemskue denne model, ligesom jeg også vil sætte et stort spørgsmål på, hvorvidt det overhovedet er lovligt?

Der tales om kontantlån og gældsbreve, men det fremgår ikke klart, hvor midlerne til stiftelsen rent faktisk befinder sig, og ikke mindst hvem der hæfter herfor i forbindelse med stiftelsen.

Endelig kan jeg heller ikke se, at en renteberegning overhovedet skulle komme i betragtning, idet der jo reelt aldrig er tale om et decideret lån, som indskydes i selskabet.

Til sidst vil jeg dog bare anføre, at der kan stiftes et ApS for ca. kr. 2.000 og et A/S en smule højere, og det vel at mærke med fuldt indbetalt kapital. Hvad selskabsejeren herefter gør med kapitalen, det er jo op til vedkommende selv.

Hilsen

Tonny

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 19:32

Tonny Skov Pedersen:
Til sidst vil jeg dog bare anføre, at der kan stiftes et ApS for ca. kr. 2.000 og et A/S en smule højere, og det vel at mærke med fuldt indbetalt kapital. Hvad selskabsejeren herefter gør med kapitalen, det er jo op til vedkommende selv.

Allerede der blev jeg lost. Skal man ikke betale/have aktiver for 80.000 mere. (Vidste skat tog røven på mig ;)

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15006
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:10

Thomas Lybek:

Det jeg mener er bare vi skal give ham en chance for selv at komme med dem inden vi "skriver ham i den userøse bog"

Hvis du nu læser alle besvarelser i tråden igen, og kigger på de enkelte personer, som har svaret... Synes du så helt ærligt selv, at min kommentar har ramt ved siden af?

Revisorer, tidligere skattemedarbejder, lagersalg med all around viden osv... Jeg synes det er sjovt, at alle når samme konklussion...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:12

Thomas Lybek:

Tonny Skov Pedersen:

Allerede der blev jeg lost. Skal man ikke betale/have aktiver for 80.000 mere. (Vidste skat tog røven på mig ;)

Hej Thomas

Jeg tror du læser mit indlæg, som vis herre læser biblen???

Selvfølgelig skal kapitalen være til stede, men du kan da ikke forhindre selskabsejerene i at tage et aktionærlån, lovligt eller ej. Dette absolut ikke nogen anbefaling, men trods alt bedre end trådstarters løsning, hvor selve stiftelsen er meget tæt på om ikke helt ulovlig.

Hilsen

Tonny

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 21:17

Tonny Skov Pedersen:

Thomas Lybek:

Tonny Skov Pedersen:

Hej Thomas

Jeg tror du læser mit indlæg, som vis herre læser biblen???

Selvfølgelig skal kapitalen være til stede, men du kan da ikke forhindre selskabsejerene i at tage et aktionærlån, lovligt eller ej. Dette absolut ikke nogen anbefaling, men trods alt bedre end trådstarters løsning, hvor selve stiftelsen er meget tæt på om ikke helt ulovlig.

Hilsen

Tonny

Oh ok...  Så er jeg med igen.

Fashion:
Behøver såmen ikke at læse det igen. Jeg kan sagtens se folk ikke vil acceptere at alle regler ikke bliver lagt på bordet. Synes bare man skal starte med at spørge ind til benet, inden man siger ting som kan virke nedladende. Men jeg er bare forkert anlagt på det punkt. Er altid den venlige som ikke vil støde nogen. Derfor jeg har andre folk i rykker-afdelingen ;)

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)