Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Norsk domæne afvist :(

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Har det fedeste projekt igang og ser man ikke kan oprette no domæner uden norsk organisationsnummer.

Shit tænker jeg :S .. Hvad gør jeg så ? 

Skal jeg virkelig stifte et selskab i norge for det ?

Nogle der kender reglerne evt hvordan jeg stifter det billigste selskab i norge ?

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad gør private mennesker i Norge? - kan de ikke oprette .no domæner Surprise

Venlig hilsen

Per Thomsen

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke ifølge dette link : http://www.active24.dk/sw39171.asp  :(

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan enten vælge selv at oprette en virksomhed i Norge, eller alternativt registrere domænet gennem en virksomhed (såsom os) der tilbyder at eje domænet for dig mens du har den fulde råderet over det. Den slags løsninger gør naturligvis domænet en del dyrere og gør at du ikke har den samme sikkerhed som normalt, men får du succes i Norge kan du jo altid senere lave en norsk virksomhed selv og flytte domænet der til.

Private .no domæner registreres typisk under .priv.no, der har dog været tale om også at give private adgang til at registrere direkte under .no domænet.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad vil det koste at få jer til at stå som ejer for et domæne?

Kan du oplyse priser her inde?

Hvis nej, kan du sende mig prisen for at få jer til at stå som registrant og lave en DNS redirect til mit webhotel?

mvh.

mrhtml

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du sender mig en mail på sune at activewebs.dk, så skal jeg sørge for at sende lidt oplysninger retur sammen med priserne. Hvad angår DNS så står det en frit for om man vil anvende vores DNS servere eller en anden udbyders.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Sune Christesen:
Hvis du sender mig en mail på sune at activewebs.dk, så skal jeg sørge for at sende lidt oplysninger retur sammen med priserne. Hvad angår DNS så står det en frit for om man vil anvende vores DNS servere eller en anden udbyders.

E-mail sendt :)

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at kende noget til activewebs, skal du tænke dig om en ekstra gang.

Du risikerer at sidde uden domæne lige pludselig og du er IKKE den juridiske ejer af domænet, så sker der noget sidder du med håret i postkassen.

 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Easy Webhost:

Uden at kende noget til activewebs, skal du tænke dig om en ekstra gang.

Du risikerer at sidde uden domæne lige pludselig og du er IKKE den juridiske ejer af domænet, så sker der noget sidder du med håret i postkassen.

Der vil altid være en risiko ved at foretage domæneregistreringer gennem en agentløsning hvor udbyderen kommer til at stå som ejer, uanset hvilken udbyder man vælger. Lige netop derfor er det fornuftigt ikke blot at vælge en tilfældig en, men i stedet at vælge en leverandør man har tillid til. I sidste ende er det dog ofte det bedste alternativ til at komme ind på et nyt marked som f.eks. det norske, da omkostningerne ved selv at etablere sig lokalt naturligvis er langt højere og man ofte blok vil prøve markedet af før man smider en kæmpe sæk penge efter det.

Omhyggeligt valg af leverandør er dog ikke kun vigtig ved den slags registreringer. Er man uheldig kan man også løbe ind i problemer ved almindelig registrering af .com domæner og andre shared registry domæner, hvis man registrerer dem gennem en ustabil eller upålidelig leverandør.
Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Sune hvorfor forholder du dig ikke til det faktum, at man skal holde nallerne langt væk fra den løsning du foreslår.

Jeg har en del kunder som kommer fra xxx..dk LLC og jeg kan skrive romaner, om hvilke ting som folk der har fået den anbefaling du kommer med, har oplevet.

Det er ikke kun et spørgsmål om tillid, det er simpelthen et spørgsmål om at rent juridisk kan du ikke stille krav om domænet, hvis din butik lukker (activewebs) og forbrugeren ikke ved noget om dette.

Slutbrugeren har simpelthen ingen rettigheder, da det hele står i dit firmas navn.

Jeg siger ikke, at dette sker, men muligheden er der og man skal IKKE lege med den mulighed at det sker, så er man selv ude om de ting der kan ske, når man står med en netbutik med en million-overskud og man ikke har sikret sig domænet i tide.

Mit forslag er derimod, at finde et domænenavn, som ikke er svært at flytte og hvor du til enhver tid kan få det med dig, hvis din udbyder skulle lukke butikken... sådan uden videre.

mvh

Mogens Jørgensen

Easy Webhost

 

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)