Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Andele i Webshop?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Thor, det er helt sikkert det helt rigtige at gøre hvis det viser sig at der er nok der kunne være interesserede.

vh Thomas

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 21:33

Jeg falder lidt af på at 5.000 kr. skulle være = 1,6% af shoppen. Du har investeret 50.000 kr. hidtil men med den fastsættelse mener du at værdien pt. er 162.500 kr.

5.000 kr. x 30 anparter = 150.000 kr.
5.000 / 1,6% = 3.250 = 1%
100% = 312.500 kr.

Det er muligt at den er det værd pt. men så skal der være et varelager eller andet af værdi fx. omsætning/indtjening før det hænger lidt mere sammen for mig :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 21:59

Maelstrom:

Jeg falder lidt af på at 5.000 kr. skulle være = 1,6% af shoppen. Du har investeret 50.000 kr. hidtil men med den fastsættelse mener du at værdien pt. er 162.500 kr.

5.000 kr. x 30 anparter = 150.000 kr.
5.000 / 1,6% = 3.250 = 1%
100% = 312.500 kr.

Det er muligt at den er det værd pt. men så skal der være et varelager eller andet af værdi fx. omsætning/indtjening før det hænger lidt mere sammen for mig :)

Hej, den andel du kommer til at eje vil være 1.6% af den samlede værdi af webshoppen når den bliver solgt, projekteret 7-10 år inden salg. Jeg sælger 50% af webshoppen fordelt på 30 andele = ca. 1.6% pr andel, om du kan lide det eller ej så er det mit oplæg. Jeg vil stå tilbage med 30% og min sekretær 20% og jeg skal arbejde med shoppen de næste 7-10 år. Detter er vilkårene jeg stiller op og kan ikke sammenlignes med en prisvurdering af en shop der er til salg. Man behøver ikke at have værdier for 150.000kr for at retfærdige at sælge andele til 150.000 da det som sagt er en investering i fremtiden med de risici det medfører i denne type andele. Hvis ikke du bryder dig om vilkårene er det bare ikke noget for dig og så er den ikke længere.

Hvad din andel vil være værd kan man jo kun gætte på, men jeg mener jeg kan lave en million forretning i £ på 7-10år med en investering på 150.000dkr til at starte ud med her i UK.

Som sagt er det en investering, og investeringer er usikre, din andel kan være 0 kr værd om 10 år eller den kan være mangedoblet. Dette er et valg man tager med investeringer, og med 30 andele er risikoen delt ud så man ikke kan tabe forfærdeligt meget, men til gengæld kan man heller ikke tjene millionen med en så lille investering på 5.000dkr.

Stor investering = Stort afkast og omvendt, her er muligheden for at alle kan være med uden den store investering og risiko og samtidig have mulighed for en pæn ROI hvis investeringen lykkedes.

vh Thomas

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:02

Hej Thomas

Thomas Clausen:

hej Thor, det er helt sikkert det helt rigtige at gøre hvis det viser sig at der er nok der kunne være interesserede.

vh Thomas

Du har lidt misforstået Thors råd, det han foreslår er at udarbejde materiale, der vil kunne gøre folk interesserde.
Som du også kan se i tråden, er der ikke meget, hvis overhovedet noget, der underbygger at din shop idag skulle være 150K værd, hvilket er det beløb der skal retfærdigøres hvis du skal sælge 50 % for 150 K, ved en kapital udvidelse.
Det virker desværre bund hamrende useriøst, hvilket er rigtigt synd for det virker som du har viljen til at få en fornuftig biks op at kører.

Så det er bare at komme igang med at få en professional til at hjælpe dig, med et ordentligt materiale, så du kan finde nogle gode og seriøse investorer.

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 07:59

Lundsby:

Hej Thomas

Thomas Clausen:

vh Thomas

Du har lidt misforstået Thors råd, det han foreslår er at udarbejde materiale, der vil kunne gøre folk interesserde.
Som du også kan se i tråden, er der ikke meget, hvis overhovedet noget, der underbygger at din shop idag skulle være 150K værd, hvilket er det beløb der skal retfærdigøres hvis du skal sælge 50 % for 150 K, ved en kapital udvidelse.
Det virker desværre bund hamrende useriøst, hvilket er rigtigt synd for det virker som du har viljen til at få en fornuftig biks op at kører.

Så det er bare at komme igang med at få en professional til at hjælpe dig, med et ordentligt materiale, så du kan finde nogle gode og seriøse investorer.

Hej Thomas.

Som Lundsby skriver, så skal prospektet komme først!

Du vil ikke få henvendelse fra professionelle og seriøse investorer, med mindre du kan fremvise en detalieret prospekt, inkl. forventninger til budget.

Se f.eks. prospektet fra Sonomio her - Det kan måske give dit lidt inspiration, og en indikation af hvad det skal indeholde i hovedpunkter.

Det er klart at prospektet til din webshop/virksomhed, ikke behøver at være så omfattende, og det er ej heller nødvendigt med revisor påtegning, men i hovedtræk bør prospektet give samme retsvisende billede af investeringsmuligheden.

Specielt når du/I ønsker at sælge andele/aktier til mange forskellige personer, er det afgørende med et detalieret prospekt, således at alle får præcis samme informationer.

Som sagt; Hvis du skal have hjælp til udarbejdelse af prospektet, så kontakt mig gerne. Det er ikke gratis, men til gengæld når du hurtigere i mål, så det er en god investering af have en prof. rådgiver/konsulent.

Mvh Thor Mønsted

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 17:44

Lundsby:

Hej Thomas

Thomas Clausen:

vh Thomas

Hej, forstår thors råd rigtig godt, tror det er jer der misforstår meningen med dette indlæg. Dette er en tråd om der er interesse for dette koncept, syntes også jeg skriver det meget forklarende i mit første indlæg. Nu har det vist sig at der er interesse omkring hele konceptet og nu kan man begynde at arbejde mere seriøst med et konkret forslag.

Desuden agter jeg ikke at sælge 50% af min webshop, hvofor skulle jeg det når værdien er måske 40.000dkr pt.

Det jeg gør er at jeg opgiver 50% equity i webshoppen til 30 andelshavere mod at de investerer i en god webshop med potentiale/gode produkter og manden bag der kan få det op at køre til en fremtidig succesfuld forretning som de ikke selv kan da de har andre vilkår som bopæl og mindre kundepotentiale og andre faktorer som gør det svært at kopiere i Danmark. Det i snakker om er noget helt andet. 

Og så syntes jeg det er hamrende useriøst at skrive i en tråd som du ikke har forstået meningen med korrekt lundsby :-) men tak for dine kommentarer som viljestyrke til at få det til at lykkedes, det giver mig bare flere fingerpeg om at jeg er på rette vej.

vh Thomas

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 17:50
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thor Mønsted:

Lundsby:

Hej Thomas

Thomas Clausen:

vh Thomas

Hej Thomas.

Som Lundsby skriver, så skal prospektet komme først!

Du vil ikke få henvendelse fra professionelle og seriøse investorer, med mindre du kan fremvise en detalieret prospekt, inkl. forventninger til budget.

Se f.eks. prospektet fra Sonomio her - Det kan måske give dit lidt inspiration, og en indikation af hvad det skal indeholde i hovedpunkter.

Det er klart at prospektet til din webshop/virksomhed, ikke behøver at være så omfattende, og det er ej heller nødvendigt med revisor påtegning, men i hovedtræk bør prospektet give samme retsvisende billede af investeringsmuligheden.

Specielt når du/I ønsker at sælge andele/aktier til mange forskellige personer, er det afgørende med et detalieret prospekt, således at alle får præcis samme informationer.

Som sagt; Hvis du skal have hjælp til udarbejdelse af prospektet, så kontakt mig gerne. Det er ikke gratis, men til gengæld når du hurtigere i mål, så det er en god investering af have en prof. rådgiver/konsulent.

Mvh Thor Mønsted

Hej Thor, denne tråd er ikke en henvendelse til seriøse professionelle investorer men en tråd der henvender sig til aminos brugere om de syntes det er en god ide, og evt kommentarer til konceptet som jeg overvejer kraftigt, i er allerede i salgsfasen, men den kommer som regel efter research fasen :-) så gear lige lidt ned i to og så lad være med at kalde mig useriøs når i misforstår tråden!!

Der har vist sig at være stor interesse i konceptet og jeg vil få udarbejdet et seriøst prospekt til fremtidige mulige investorer som køber equity til en mulig succesfuld forretning.

tak for dit gode råd thor :-)

vh Thomas

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:07
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas

Jeg kan ikke helt finde rundt, hvad du skriver, for mig ligner det, at du siger at du mener at Amino's brugere skal havde mindre information, for at tage stilling til om det er en investeringsværdig ide end professionelle investorer skal. Men det kan vi vel godt blive enige om, er noget sludder ikk' ?

Jo mindre erfaren din investor målgruppe er, jo mere grundigtog transparent er dit materiale nødt  til at være.

Men jeg er ihvertfald glad for at du vil få uarbejdet et seriøst prospekt.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 21:33

Lundsby:

Hej Thomas

Jeg kan ikke helt finde rundt, hvad du skriver, for mig ligner det, at du siger at du mener at Amino's brugere skal havde mindre information, for at tage stilling til om det er en investeringsværdig ide end professionelle investorer skal. Men det kan vi vel godt blive enige om, er noget sludder ikk' ?

Jo mindre erfaren din investor målgruppe er, jo mere grundigtog transparent er dit materiale nødt  til at være.

Men jeg er ihvertfald glad for at du vil få uarbejdet et seriøst prospekt.

undskyld men har du røget hash?

jeg er ved at researche om det er et koncept der kan holde ved at spørge mine med aminoer til råds?

du forstår da at ødelægge min troværdighed ved at skrive noget sludder, syntes det er dårlig stil!!!

tak for hjælpen

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 21:37

Lundsby:

Sagen mindede mig iøvrigt lidt om:

http://www.nigo.dk/easydollarbills.html 

Hvor der også blev solgt andele på et lidt løst prospekt. Uden at jeg er sikker, så tror jeg ikke at det er alle anpartshaver der idag, er glade for deres investering :-)

undskyld men hvad f..... har du gang i, du er ved at sammenligne min tråd med noget humbug, må desværre bede amino om at slette dit indlæg da du er ved at så tvivl om mine reelle hensigter, det kan jeg simpelthen ikke have på mig!!!

det er f...... dårlig amino stil!!!

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)