Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Subdomæner eller sidenavne?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg er ved at etablere et nyt site, hvor de søgetermer jeg går efter oftest er på to ord: Et generelt og et mere specifikt. Eksempler: "Tokyo hotels", "Copenhagen hotels", "Berlin hotels" osv.

Jeg har, for eksemplets skyld, det generelle domæne "hotels.info" (desværre ikke .com).

Hvilken struktur vil være bedst rent SEO-mæssigt:

1) tokyo.hotels.info, copenhagen.hotels.info, berlin.hotels.info

2) www.hotels.info/tokyo, www.hotels.info/copenhagen, www.hotels.info/berlin

3) www.hotels.info/tokyo.html, www.hotels.info/copenhagen.html, www.hotels.info/berlin.html

4) Eller måske www.hotels.info/tokyo-hotels.html ?

Jeg ved godt at "content is king", men hvis en af ovenstående struktur har en fordel eller to over de andre, så vil jeg naturligvis vælge den.

mvh
Brian

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Rasmusson:

Hej,

jeg er ved at etablere et nyt site, hvor de søgetermer jeg går efter oftest er på to ord: Et generelt og et mere specifikt. Eksempler: "Tokyo hotels", "Copenhagen hotels", "Berlin hotels" osv.

Jeg har, for eksemplets skyld, det generelle domæne "hotels.info" (desværre ikke .com).

Hvilken struktur vil være bedst rent SEO-mæssigt:

1) tokyo.hotels.info, copenhagen.hotels.info, berlin.hotels.info

2) www.hotels.info/tokyo, www.hotels.info/copenhagen, www.hotels.info/berlin

3) www.hotels.info/tokyo.html, www.hotels.info/copenhagen.html, www.hotels.info/berlin.html

4) Eller måske www.hotels.info/tokyo-hotels.html ?

Jeg ved godt at "content is king", men hvis en af ovenstående struktur har en fordel eller to over de andre, så vil jeg naturligvis vælge den.

mvh
Brian

 

ord.domæne.dk opfattes som et selvstændigt domæne, hvorimod domæne.dk/ord opfattes som en del af domæne.dk. Dermed kan der være en del mere udfordring i at få en masse selvstændige domæner til tops, end at få en masse undermapper til tops.

Husk desuden på at www. også er et subdomæne, som skal redirectes til http:// (eller omvendt for den sags skyld)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Som emil siger så ses sub.domæne.dk som et selvstændigt domæne, og derfor vil der være lidt mere besværligt at få dem til tops i forhold til domæne.dk/underside.

Jeg ville klart vælge at bruge dit punkt 3 el. 4, da dette har den fordel at det er en underside til dit eksisterende domæne, og samtidig tager brug af vigtige keywords i url'en.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Hey

Som emil siger så ses sub.domæne.dk som et selvstændigt domæne, og derfor vil der være lidt mere besværligt at få dem til tops i forhold til domæne.dk/underside.

Jeg ville klart vælge at bruge dit punkt 3 el. 4, da dette har den fordel at det er en underside til dit eksisterende domæne, og samtidig tager brug af vigtige keywords i url'en.

MVH Kim

Enig! Yes

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)