Nu tror jeg du mener det generalt til oplægget. Men skal man fagne bredt, i den moderne dating kultur som dette primært er henvendt til, så vil du få mere ud af at udveksle skak på et forum, da man der bedre kan gå i dybden og argumentere for det. Du skal se det som en udvikling af den traditionelle chat, hvor man sidder op over 100 mennesker og chatter på kryds og tværs, og vælger de smukke mennesker at chatte privat med. Og det uden at de har noget interresant at sige måske. Og derfor bliver det et overfladisk element, og selvfølgelig vil det her også være det. Men da er man ligesom, konceptet dating in the dark nød til at tage stilling til det sagte og ikke til det der ses ved en profil fx. På en traditionel dating side. /Kenneth |
Kenneth:Nu tror jeg du mener det generalt til oplægget.
Ja, det var en fejl at jeg kom til at citere dig.
Kenneth:
Men skal man fagne bredt, i den moderne dating kultur som dette primært er henvendt til, så vil du få mere ud af at udveksle skak på et forum, da man der bedre kan gå i dybden og argumentere for det.
Man kan godt smalltalke om skak uden at det skal gå hen og blive dybe analyser om åbninger og slutspil. Det kunne bare være sådan noget som hvilken klub spiller du i?
Kenneth:
Du skal se det som en udvikling af den traditionelle chat, hvor man sidder op over 100 mennesker og chatter på kryds og tværs, og vælger de smukke mennesker at chatte privat med. Og det uden at de har noget interresant at sige måske.
Jeg har ikke prøvet at deltage i sådanne kæmpe chats før, men det lyder rimligt uoverskueligt. Jeg brugte i slutningen af 90'erne ofir.dk rigtigt meget til at flippe lidt ud på / drive folk vanvittige / tage gas på folk ( uhhh, bliver næsten helst nostalgisk ) - såvidt jeg erindre så var der plads til 20-30 chatter af gangen og man havde ikke et brugernavn ( så det var rimligt tilfældigt dem man mødte ) - men der var en funktion hvor man kunne invitere en person ind i et privatrum hvor man så kunne snakke sammen, så man ikke så alt det andet "støj" fra de andre.
Men min pointe er bare den at for at få en person ind i det "privaterum" så skal der være en fælles interesse, og det er mange gange nemmere hvis man kunne gå direkte til sagen, i stedet for at sige til 100 tilfældige mennesker "Har du lyst til at snakke om skak" - det kommer jo til at tage en evighed at finde en "partner" der har lyst til at snakke om skak.
Rent forretningsmæssigt er det nok heller ikke nogen helt dum idé at lave nogen kategorier, skak-kategorien kunne måske sponsoreres af http://www.dsu.dk
Og derfor bliver det et overfladisk element, og selvfølgelig vil det her også være det. Men da er man ligesom, konceptet dating in the dark nød til at tage stilling til det sagte og ikke til det der ses ved en profil fx. På en traditionel dating side.
/Kenneth