|
Må man stjæle et design?
En mulighed er også at købe sig ud af det og det behøver ikke at være dyrt. Prøv evt. at kigge på www.templatemonster.com . / Charly |
stjæle [Zsdjæ·lS; bøjn. ZsdjaOl, Zsdjå·lSð el. ZsdjPlSð] vb. -r, stjal, stjåleto stjæle ngt ulovligt tage noget i sin besiddelse som tilhører andre = TAGE, HUGGE, NALLE, RAPSE, HOLE, NOLE, NEGLE, NEME, TYVSTJÆLE, TILVENDE SIG, TILRANE SIG ¯ pigen havde stjålet slik i butikken · røverne flygtede i en stjålen bil. Ovenstående burde være forklaring nok. Som der bliver nævnt kan du jo prøve at henvende dig til dem der har siden, og spørge om du må lade dig inspirere. Vi får selv en del af disse henvendelser. (Vi siger dog altid nej, da det tog os lang tid at få lavet vores side, og egentlig ikke er interesseret i at andre bruger vores design) ....men det er jo ikke ulovligt at lade sig inspirere, og vælge enkelte dele ud (som ikek er unikt design, men fx en måde ting er bygge op på, sorteringer osv) - alle gør det, også vi. Held og lykke med projektet ![]() |
Sikke nogle reaktioner. Jeg/vi stjæler ikke noget hvis det er det det er!!! Jeg ved ikke så meget om den slags og agerer som jeg lytter mig frem til. Som jeg hører er opbygningen på siden ikke unik og derfor er det ikke noget jeg deciceret tager fra dem?! Jeg havde derfor tænkt mig at lave noget det opbygningsmæssigt ligner tilnærmelsesvis, men som ikke er en kopi. Virker ikke som om forum er helt enige! Ingen må jeg så bare kontakte aresa. Designmæssigt, altså farver og udtryk bliver anderledes da vi har en helt anden målgruppe. Vi vil ikke opfinde den dybe tallerken, det har vi simpelhen ikke pengene til. |
Hej Jeg syntes da det var et rigtig godt foreslag Kenneth Boysen kom. Det er sgu da respekt og hvis det kun er opbygningen (og det ikke indefatte ophavsretten osv) så mon ikke hvis du bære pænt ad God vind Anne |
Anne Fogel - smykker med mod
..og altså: Som andre siger så må man jo gerne lade sig inspirere af andre, så bare klø på :-) Kig bare på bil-design, mange ligner hinanden ganske meget, men slavisk kopiering er ikke tilladt, delvis kopiering er ikke klogt, men som jeg forstår det er det heller ikke det du er ude i..... |
Martin
Jeg har lige kigget på templatemonster, her er også nogle gode bud ind i mellem. Ved slet ikke nok om hjemmesider. Hvad får man her? Kun den flotte startside og så må man sel bygge til, eller er det flere sider man køber til når man så skal videre ind på det template? |
Det er forskelligt hvad det omfatter. Det står typisk nævnt. Men hovedsageligt er det bare designet du får da de html sider der kan gå hen og følge med ikke dur til noget videre som regel da der ikke er tænkt over hvordan det praktisk laves i html. F.eks hvis siden skal kunne skalles i størrelse alt efter indhold osv. Så med lidt forstand på grafik osv så kan man som regel få det skåret ud og tilpasset så designet reelt også fungere som hjemmeside. ps. at du laver en hjemmeside med samme opbygning kan der næppe ske noget ved så længe du ikke direkte kopier materiale fra en anden side. Der er f.eks ingen der har pantent på en side opdelt i 2 eller 3 kolonne stilen osv. Så siden skal virkelig være unik i opbygningen for at der kan være tale om direkte kopiering af dem. Ellers gad jeg da godt være indehaver af rettighederne for opbygning af hjemmesider i 2 eller 3 kolonne stil. Så skulle der indkasseres penge. |