Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af nyt blad

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er medlem af en studenterorganisation og har fået til opgave at starte et internt blad blandt de aktive medlemmer.

Er der nogen der har et godt forslag til hvilket software der kan bruges til at designe og sammensætte bladet?

Nogen forslag til hvor man kan få trykt bladet? Der er her kun tale om et oplæg på omkring 150 stk.

Jeg håber nogen kan hjælpe mig til at komme i gang.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 00:20
Software: Afhænger naturligvis af budget og krav:

Gratis:
www.inkscape.org
www.openoffice.org

den "billigere" ende:
Corel Draw!
Microsoft Word

den dyre ende:
Adobe Illustrator / Indesign

Bare fordi det bliver dyrere behøver det ikke at blive bedre. Jeg er f. eks. meget glad for Corel Draw! og Inkscape og ville i den grad fraråde Microsoft Word, OpenOffice og Illustrator. Men smag&behag er forskelligt, ligesom temperament.

Hvis det er en gentagen udgivelse, så kan jeg sikkert finde en god pris til dig for trykket. Er det kun en "one in a lifetime", så kan vi nok også finde en god pris, men der er naturligvis rabatter at hente på "genoptryk" - selvom designet ændrer sig.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 00:23
Hej Morten,

Adobe Indesign er altid et godt program at abrejde med til sådan nogle opgaver, men måske lidt overkill til dette. Du kunne måske bruge Word og så eksportere det som PDF fil.

Hvis du skulle have lyst, så er du velkommen til at kontakte mig, så vil jeg gerne hjælpe med at sætte bladet op i Indesign og gøre designet lækkert. Hvis det har interesse så send mig evt en PM.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:11
Hej Morten