Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du handle 100% risikofrit paa Alibaba?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Tak for svar og input.

Der er ikke noget galt med Alibaba, Made-in-china, taobao og diverse andre leverandoer "googler". Jeg og mine Kinesiske kollegaer bruger dem dagligt, men forskellen paa "os" og den nystartede ivaerksaetter, mindre import virksomhed ellers saagar globale indkoeber hos en stor grossist er at vi har mulighed for at besoege hver enkel leverandoer der findes gennem disse portaler og skabe en relation til dem. 

Naar brugeren paa vores platform kigger efter leverandoer vil der kun findes leverandoer emner fra vort netvaerk, brugeren kan vaere 110% paa at leverandoeren er "aegte" og koncentrere sig om forretningerne. Og ja, det vil skabe en begraensning i leverandoer puljen, og til dels ogsaa i kategorier, da jeg eksempelvis ikke kender nogen der handler med leverandoer af beriget uran (kan dog findes paa alibaba :) ), men den "lukkede cirkel" af leverandoer-masse der kontinuerligt maales paa performance (pris, svartider, levering til tiden, kvalitet mm.) er netop grund-ideen.

Herudover vil platformen indeholde mange af de redskaber vi som internationale indkoebere har brugt og udviklet gennem tiden, ligesom det vil vaere muligt at tilsutte sig en koebs volume (konsolidering) sammen med en anden bruger (eller flere), for netop at kunne opfylde den hoeje MOQ (minimum order quantity) der ofte opleves hos syd oest asiatiske leverandoer.

Konsolideringen vil ogsaa gaelde fragt aftaler, 3 parts QC og andet relevant.

Indtil videre er vi stadig paa forretningsplans ide, men efter i sidste uge at have praesenteret ideen for nogle aktuelle leverandoer emner paa Kinas stoerste messe, med rigtig god feedback, er vi nu paa vej mod opbygning af platform struktur, design og alt det andet spaendende.

Formoder klar til efter sommerferien. 

 

 

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Du må meget gerne holde mig ajour med udviklingen og skrive i takt med at du får leverandører med. Hvis du løbende kunne sende en database med, hvilke produkter i kan repræesntere, ville det være superfedt.

Skriv en PM herinde eller til mig på fokus@mail.tele.dk

Jeg vil gerne uddybe min servcie for dig, hvis det er nødvendigt for at holde mig ajour.

Michael

Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

En af mine kollegaer bruger momoway.com - har I haft problemer med denne side?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

100% risikofrit? Hvem garantere det?

Selv en etableret leverandør kan lave fejl, eller evt snyde en kunde... Og der kan ligeledes opstå misforståelser, som bunder i kulturforskelle.

Så at sælge den som 100% risikofrit, det virker ik særligt troværdigt, med mindre i garantere for evt fejl, mangler eller svindelsager, som sker via sitet...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

@Martin Nielsen

Ved godt det er off-topic, men har du et direkte link til salg af beriget uran på Alibaba.com, for det lyder da interessant! :-)

Mvh
Peter 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Har heller aldrig haft problemer med Alibaba eller Kineserne, eller Inderne, eller Pakistanerne, eller Englænderne, eller Hollænderne osv

Man får kun problemer med den slags hvis man ikke ved hvad man har med at gøre Smile

Køb ren argan olie her

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller,

Da gode gamle John Mogensen sang "Man skal aldrig sige aldrig" havde han nok en vis reference til det fact at man aldrig kan være helt sikker, og det er du jo så også inde på. Men, i den virkelige verden er det, heldigvis, vel også sjældent at alt er total sort/hvidt.

Når jeg skrev 100% risikofrit vil den gennemsnitlige læser vel selv kunne tage det for hvad det er. Intet er 100% men signalværdien i "Vil du kunne handle 94% risikofrit på Alibaba" ville være lidt at give op på forhånd.

Martin.

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg,

Såre sandt. Men dem der er total blanke hvad angår sourcing i lavkost lande, logistik og kvalitetsaspekter er jo lige præcis dem vi servicere.. (?!)

God jul :)

Martin

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Ikke på stående fod, men evt giv barsebäck et kald og tjek om de ikke har en trillbør med lidt overlager stående.

God jul hjemme i reaktoren :)

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Nielsen. :

Da gode gamle John Mogensen sang "Man skal aldrig sige aldrig" havde han nok en vis reference til det fact at man aldrig kan være helt sikker, og det er du jo så også inde på. Men, i den virkelige verden er det, heldigvis, vel også sjældent at alt er total sort/hvidt.

Når jeg skrev 100% risikofrit vil den gennemsnitlige læser vel selv kunne tage det for hvad det er. Intet er 100% men signalværdien i "Vil du kunne handle 94% risikofrit på Alibaba" ville være lidt at give op på forhånd.

Jeg er sådan ser ligeglad med signalværdien, hvilket mit indlæg slet ik omhandlede...

Men skriver i 100% risikofrit, så er jeg faktisk overbevist om, at I kan blive gjort erstatningspligtige, hvis en handel går galt... Ellers er der jo tale og falsk markedsføring!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)