Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stiftelse af ApS til aktieinvestering

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu spørger jeg af fuldkommen uvidenhed, kan du godt investere for de 150.000? Jeg troede at de teknisk set, skulle stå i firmaet.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Til Dimitri:
 

Som jeg haf forstået det kan jeg sagtens investere hele det indskudte beløb. Selve aktierne, som jeg køber for pengene står jo stadig som aktiver i firmaets balance.


Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay, så er den jo fjong :)

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Husk blot at der altid skal være værdier for 125.000 kroner i selskabet, ellers kan du risikere at skulle "spæde op" løbende, hvis du skulle gøre nogle uheldige investeringer og tabe en del af dit indskud.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 22
Fra  Automation People ApS Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej ung investor,

 

du er da velkommen :)

 

Nu har jeg kørt mit holdingselskab hvor jeg kørte regnskabet selv i Summasummarum (da BDO Scanrevision & Hallerup & Co sagde det ikke var lovpligtigt) omkostningen til revision = 0.

 

Da jeg efterhånden fik brug for revsion pga. vækst i mit bette firma, hyrede jeg revisor ind til at lave selve bogføringen som koster ca. 2.000-2.500 ex moms. (exl. årsregnskab)

Såfremt du vil have en revisor ind over til 10.000 kr skal du droppe det. Med så lille (undskyld udtrykket) kapital, skal du op og hente en stor gevinst hurtigt = høj risiko.

Men som jeg læste dit oprindelige indlæg var du langsigtet i DK aktier, så dette vil ikke harmonere. Derfor nej til oprettelese af ApS.

Glæder mig til at høre mere i sagen og din beslutning!

 

Vh. Roblar

 

Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 22
Fra  Automation People ApS Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Til Roblar,

 

Jeg fandt ud af at en gammel studiekammerat kunne ordne årsregnskabet for under 5.000kr, hvilket selvfølgelig er noget billigere end de cirka 10.000kr jeg havde regnet med. Men jeg synes stadig at omkostningerne er for høje iforhold til de små 150.000kr, som jeg skyder ind. Så jeg har besluttet mig for ikke at kaste mig ud i det i denne omgang.

 

Men du siger, at du selv har et selskab, der ligner det jeg vil oprette, altså et ApS til aktieinvestering? Må jeg spørge om hvad dit omkostningsniveu er? Hvor meget er dækningsgraden målt som (ultimo kursgevinst/tab + periodens udbytter - kurtageomk.) / (primo værdi af beholdning) for et år målt som procent for dit selskab?

 


Det er dog ikke sådan at ideen er droppet, kun udskudt 1-2 år, så jeg kan få samlet noget mere kapital. Imellemtiden har jeg overvejet at skyde nogle penge ind på en etableringskonto, som nævnt her: http://www.finansieringsguiden.dk/tilbud/19870/1/0.


Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 22
Fra  Automation People ApS Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Hej ”ung investor”,


Nu må du på ingen måde tage mig som en gammel ræv i det her, jeg har bare startet på mit aktieeventyr tidligt ;)


Jeg vil næsten sige at dine spørgsmål mere hører til inde på www.euroinvestor.dk end på Amino Ham din kammerat, er han revisor? Det var godt nok en billig pris for et årsregnskab.


At du har besluttet dig for ikke at kaste dig ud i det er vel fint nok.


 


Mit selskab har udviklet sig en del, men ja det var oprindeligt et ApS til aktieinvestering.


Mit omkostnings niveau vil jeg gerne holde det for mig selv, idet der er andre i virksomheden nu.


Men udgiften er primært; skat og revisor.


Du vil ikke helt kunne sammenligne det idet jeg laver 2-3 kapitaludvidelser om året (lyder fint, men de oprindelige investorer putter bare flere penge idet.)


Igen vil du nok få mere hjælp ”det andet sted”


 


Jeg kan godt forstå du har udskudt ideen udfra dine præmisser, fuld respekt for det.


Må jeg høre om du har været på besøg hos en revisor og fået brugt dit gratis forsøg?


 


Vh. Roblar


Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Det eneste der blev lavet om med den nye aktieavancebeskatningslov var på personsiden. Selskaber er fortsat skattefri af gevinst på aktier ejet under 3 år og derved kan der være en fordel ved at foretage aktieinvesteringer i selskabsform, hvis man forventer at holde investeringerne udover de 3 år. Derved undgår man at salget udløser skat her og nu og den del kan geninvesteres i andre aktier. Den dag man så likviderer selskabet udløses beskatningen.

Nu taler folk her om holdingselskaber. Det der er tale om her er et finansieringsselskab (ikke nødvendigvis næring) eller porteføljepleje. Mon ikke det er der det går galt med hensyn til revisionspligten. Selskabet er naturligvis ikke momspligtigt når det udelukkende laver ikke momspligtige aktiviteter (aktiehandel

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)