Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stiftelse af ApS til aktieinvestering

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære brugere af Amino,


Jeg er en ung studerende, som efter at have brugt nogle timer på at læse diverse indlæg på dette forum er imponeret over den gode tone og hjælpsomhed, som I udviser. Jeg håber, at I kan give svar af samme høje kvalitet på nedenstående problematik/spørgsmål:


Jeg har likvider for 150.000kr, som jeg gerne vil investere i aktier. Min tidshorisont er langsigtet (10+ år), og jeg vil udelukkende investere i danske aktier.


I den forbindelse overvejer jeg at stifte et holdingselskab, som jeg kan foretage investeringerne igennem. Som jeg har forstået det, så har jeg på grund af min lange tidshorisont, skattemæssige fordele ved at investere igennem et holdingselskab frem for at investere som privatperson.


Ulempen ved dette er, som jeg ser det, omkostningerne (etableringsomkostninger, revisionsomkostninger, andre omkostninger?), og den tid der skal bruges på administrativt arbejde.


Så mine spørgsmål til jer er følgende:
1. Er det fornuftigt, at foretage aktieinvesteringer gennem et anpartsselskab?
2. Hvad skal man regne med af omkostninger, ved en sådan selskabsform?
3. Nu har jeg selv læst HA, og ved da godt, hvad et regnskab er. Men hvor krævende er det i praksis? Er det noget, som kræver specialviden og software, eller er det noget som almindelige mennesker kan kaste sig over?
4. Momsregistrering. Hvis jeg udelukkende vil bruge selskabet til at investere i aktier, skal det så momsregistreres?


På forhånd tak for hjælpen.


Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 22
Fra  Automation People ApS Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
 Hej Ung investor,


Har selv siddet med dine overvejelser for nogle år siden og stiftede holdingselskab til køb /salg af aktier.