Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtagelse af anden virksomhed - rengøringsfirma

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra SILKEBORG
Tilmeldt 14. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle..

Tak for alle jeres gode råd.. Jeg havde i starten planer om at starter egen firma men overvejer nu i stedet at overtage anden firma.. det er enkeltmandvirksomhed. Han driver selv firmaet og har 1-2 ansatte. Han sælger firmaet til en rimelig høj pris men har kunder i det offentlige(børnehaver osv. og private.

Mit råd er vil det give konsekvenser for mig at miste mine kunder i løbet af tiden. Tænker på de kunder han har gennem det offentlige. Der er jo en del besparelser i kommunerne. ??

+ Han laver selv sit regnskab. Hvordan kan man tjekke om det er 100 % ok. Får man oplysningerne i skat..

håber i vil hjælpe

adam

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:55

Hej

Som du beskriver det her, så skal du passe lidt på og få hjælp af en advokat eller revisor til gennemgang af såvel købekontrakt og ikke mindst sælgers regnskaber m.v.

Du kan ikke få noget oplyst fra SKAT i denne forbindelse, så det bliver i sidste ende et spørgsmål om tillid, og hjælp fra professionelle rådgivere, der skal bære denne overtagelse i gennem.

Hilsen

Tonny

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 12:43

Hej.

Prøv: http://rodgiverborsen.dk der kan du helt sikkert finde en kvalificeret rådgiver.

Rådgiverbørsen er etableret af væksthus Midtjylland

held og lykke med foretagendet

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:17

Hej Adam,

Ja, du skal i princippet spørge alle kunder, om de vil over til dig, og især det offentlige siger ofte "Nej" i disse tilfælde.

Der er dog forskellige måder, hvor I kan aftale jer ud af denne problemstilling i relation til fastlæggelse af købesummen for firmaet.

Og I kan strukturere overdragelsen på forskellig vis, som skal tage hensyn til kunder, kundedata, medarbejdere mv. - tilgodehavender og gæld overdrages jo ikke.

God fornøjelse med købet.

Mvh

Karsten

Fra SILKEBORG
Tilmeldt 14. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:30

mange tak for jeres gode svar...

det vil sige når jeg skal overtage virksomheden skal jeg have kontakt til den nuværende indehavers kundekreds og om de vil fortsætte med mig som ejer..

med hensyn til hans regnskab... hvis han selv styrer sit regnskab og betaler skat hver halve år osv...

hvordan kan jeg stole på dette... det vil self. være noget andet hvis det var en revisor der ordnede hans regnskab.. men han styrer det selv... kan man på nogen måde se hans årlige skat gennem kommunen.. eller kan man se det på regnskabet som han alligevel afgiver til SKAT når der skal betales....

og mit sidste spørgsmål... der er en del besparelser i kommunen... vil det give konsekvenser med at beholde mine kommende kunder i det offentlige... hjælpp.... ( :

Det er mange penge det drejer sig om og har også tænkt på at få en  revisor til at kigge på det... men tænker stadig med problemet at han selv laver sit regnskab... men kan være han har nogle papir det er afgivet til SKAT der kan vise hans overskud.. så jeg ligesom kan overtage virksomheden til hans pris... og men er sikret på en eller anden måde.....

Tænkte i starten at starte fra bunden men der er stor konkurence og han har en udmærket kundekreds og har haft firmaet i ca. 3-4 år..

venlig hilsen

ADAM

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)