Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af mit hus til eget APS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette ?

Jeg overvejer om jeg kan sælge mit eget hus til et til formålet oprettet APS ejet af mig med henblik på udlejning,

og kan friværdien i huset evt være indskudskapitalen selskabet ?

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 20:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peppe

Det er der ingen problemer i, men vær opmærksom på at der skal laves skøde på huset ligesom evt. kreditinstitut skal give gældsovertagelse. Og man skal påregne at der stadig er personlig hæftelse.

Du nævner udlejning, er det til dig selv så skal du være opmærksom på beskatningen af fri bolig.

Til sidst/eller først vil jeg overveje overhovedet at sælge over til ApS, da du hermed gør et fremtidig salg med fortjeneste skattepligtig. Lejer du ejendommen ud i personlig regi, vil et fremtidig salg med fortjeneste (efter gældende regler) være skattefri. Du kan naturlig ved salget af ejendommen til ApS også stadig få en skattefri fortjeneste hvis der er det.

Du er naturligvis velkommen til ringe til mig for en yderlig drøftelse ( 20235705)

Mvh
Per Tange, registreret revisor FRR

Dansk Revision Viborg 

Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 01:49

Hej

Nu må vi se om denne gamle tråd er i live..

Vil det samtidigt sige at hvis man nu har et tab, og samtidig personligt hæfter for dette tab. I kraft af banken kræver at man kautionere for sit APS. Kan man så trække tabet fra, i en anden indkomst.? 

Mvh

Mikael

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:38

Nej. Du kan ikke få fradrag for kautionstab. Der er godt nok kommet nye regler i kursgevinstloven som giver personer ret til tab på visse fordringer, men det gælder ikke fordringer på familieforbundne parter og på selskaber hvori man har bestemmende indflydelse.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)