Er der nogen herinde, der kunne tænke sig at dele nogle rigtig gode storytelling eksempler ?.. Jeg er ved at redesigne min strategi og identitet, og ville meget gerne have storytelling ind, som en af elementerne i min markedsføring..
Personligt syntes jeg at Den Kreative Bjergbestiger har gjordt et SKIDE godt job med det.. Og det er eksempler som dette, at jeg er lidt på udkig efter :)..
Hmm.. Er der mulighed for at du evt. kunne oprette en anden tråd til dette, da jeg ikke rigtig føler at det kommer ind under det rigtige emne, i denne tråd ? :) ..
Ellers så søg her på Amino.. Der er en del kvalificerede svar ! :),,
Dato: 14-11-2006 08:48:53 Forfatter: Fraende Media Ja det er det lidt :)..
Især historier som denne: http://www.a4boksen.dk/flx/helt_ude_i_skoven_/
Altså hvor man laver en fortælling, som ligesom knytter en til produktet..
Har tænkt mig at læse Dream Society og Heartstorm, for det med oplevelsesøkonomien interessere mig virkelig meget !..
Det er jo netop det der er kunsten;) A4 BOKSENs historie er meget fortællerteknisk og tager udgangspunkt i en fiktiv historie, der knytter an til det realistiske. Men man kan også med fordel tage udgangspunkt i en sand historie. Det afhænger helt af formålet, budskabet og de reelle muligheder.
Jeg kan varmt anbefale dig de to bøger, hvoraf sidstnævnte er klart mest værktøjsorienteret i retning af storytelling - især kapitel 3, der efter min vurdering er noget af det tætteste man kommer på deciderede guidelines inden for storytelling som ekstern branding.
Dato: 14-11-2006 09:20:43 Forfatter: vierhurtigst Hvad koster det eksempelvis at få lavet en pressemeddelse
Kære Jesper - er det mig du spørger?
Jeg plejer at tilbyde Amino''er at skrive og udsende pressemeddelser for 1000 kr, under forudsætning af, at jeg får et fyldestgørende oplæg. Du er meget velkommen til at kontakte mig for flere informationer.
Jeg kan huske der var en tråd der omhandlede en artikel med Matin Thorborg og storytelling (noget med nogle krebs)
Jeg syntes personligt at du skal tænke over hvor meget og hvordan. Vi jo alle sammen forskellige.
Jeg så godt den tråd med "reklame" til "helt ude i skoven" og jeg syntes da også at det ser sjovt ud. Jeg har bare stadig ikke fået den læst og nu hvor der bliver referet til den får jeg den stadig ikke læst.
Så jeg fungere sådan at jeg bare ikke kommer videre. Kan ikke huske hvad de laver eller noget som helst.
Sådan en som mig ville nok ende med aldrig at blive kunde, på trods af at jeg virkelig syntes at det er en god idé.
Dato: 11-11-2006 14:16:51 Forfatter:Fraende Media Hej..
Er der nogen herinde, der kunne tænke sig at dele nogle rigtig gode storytelling eksempler ?.. Jeg er ved at redesigne min strategi og identitet, og ville meget gerne have storytelling ind, som en af elementerne i min markedsføring..
Personligt syntes jeg at Den Kreative Bjergbestiger har gjordt et SKIDE godt job med det.. Og det er eksempler som dette, at jeg er lidt på udkig efter :)..
Hej Brian,
Tak for din ros. Som du ved så gælder det om at positionere sig i målgruppens hukommelse og det var mit hoved fokus da jeg skulle finde på navnet til min virksomhed. Jeg ville have noget unikt, noget der gav nogle klare billeder i hovedet på målgruppen når de så / hørte mit navn.
Jeg vidste selvfølgelig ikke hvor stærkt det ville virke før jeg prøvede. Men efter at have eksisteret i snart et års tid så mener jeg selv at det har virket langt udover forventet.
Men held og lykke med at finde på et navn der kan skille dig ud fra mængden. Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du vil have en mere uddybende forklaring for de faktorer der spillede ind.
Dato: 14-11-2006 08:48:53 Forfatter: Fraende Media Ja det er det lidt :).. Altså hvor man laver en fortælling, som ligesom knytter en til produktet..
Har tænkt mig at læse Dream Society og Heartstorm, for det med oplevelsesøkonomien interessere mig virkelig meget !..
Dream Society er da meget sjov som lidt let godnat-læsning, men også banal i sine konklusioner.
Hvis det du er ude efter er øvelse i selv at skabe gode historier er det skønlitteraturen, som du skal kaste dig over. Læs nogle gode klassikere og lad dig inspirere. Og mens du æser dem kan du jo overveje hvorfor du synes historien er god. Den gode historie kommer ikke, fordi man sætter den ind i formular eller et skema og drysser lidt fortælletekniske virkemidler ud over.
Den eneste gode pointe Rolf Jensen har i Dream Scoiety er, at uddannelsessystemet fokuserer på at uddannne "symbolanalytikere" og ikke kreative. Jeg husker folkeskolen, hvor fristilen med meget få begrænsninger stadig eksisterede til afgangseksamen. Så steg man et trin op og kom i gymnasiet og så hed opgaveformuleringerne i dansk pludseligt "Redegør for forfatterens syn på...", "Sammenlign og analyser de to digte og..." eller noget i den dur. Man skulle altså hele tiden forholde sig til andres tekster, analysere sammenhænge og sætte i kontekst. Systemet kunne ikke længere belønne een for kreativitet, kun analytiske evner og ''basisviden''. Så opfordringen må lyde: Læs, Skriv, Læs, Skriv, Læs, Skriv, ... etc. Hvis du har talent og lyst til det, skal du nok blive en habil/god historiefortæller.
Ellers kan jeg anbefale Søren Nymarks Ph.D-afhandling: Organizational storytelling : creating enduring values in a high-tech company.