Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode storytelling eksempler ?..

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
DKB ->
Kunne da godt være jeg fik lyst til at kontakte engang.. Har du en mail dette kan gøres på, eller er det bare den som der står på din hjemmeside?..

Statement ->
Det er ikke direkte storyteller jeg vil være jo.. Og heller ikke forfatter.. Det er mere detmed oplevelsesøkonomien jeg gerne vil sættes lidt ind i.. Hvordan den virker, hvorfor det virker, og hvad man skal gøre for at få det til at virke..
Tror stadig at ønskerne til jul falder på Heartstorm og Dream Society, men kan du også fortælle lidt mere om Organizational storytelling  ?..
Fra Katrinebjerg, Århus
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 12:21
Dato: 14-11-2006 11:24:21 Forfatter: Fraende Media DKB ->
Kunne da godt være jeg fik lyst til at kontakte engang.. Har du en mail dette kan gøres på, eller er det bare den som der står på din hjemmeside?..

Ja du kan finde den på nedenstående link, enten ved at bruge formularen eller linket i venstre side. Men du er velkommen til at kontakte mig.
http://www.denkreativebjergbestiger.dk/06-kontakt.aspx

Med venlig hilsen

Daniel Laursen
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 12:23
Mange tak :) .. Har du læst nogle af de omtalte bøger ?.
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 13:33
Jeg har læst Heartstorm, eller det meste af den, og den kan snildt anbefales. Den handler iøvrigt meget mere om det du interesserer dig for, end hvad DreamSociety gør.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 13:38
Ja ok.. Syntes også den lyder lidt mere praktisk, og knap så "forsknings"-agtig :p ..
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:20
Hejsa

Rigtig god tråd, sidder selv med det samme problem.

Jeg er ved, at starte en coaching/seminar/foredrag virksomhed hvor min målgruppe er overvægtige. Jeg har selv tabt mig over 30 kg. nu og vil fokusere meget på min egen historie. Men jeg syntes det er svært, at komme fra tanke også til en velbeskrevet historie. Nogle forslag?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:16

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Katrinebjerg, Århus
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 17:07
Vigtigheden er at skille sig ud fra mængden, også når du går igang med en storytelling. Du skal som ved alt andet lave et grundigt forarbejde så du får kendskab til hvilke parametre du vil spille på. Når researchen er på plads og du har en idé om hvor du kan pladsere dig i forhold til dine konkurrenter så kan du begynde at udtænke storytelling strategien.

Nu ved jeg ikke om navnet stadig skal være en del af storytellingen. Men hvis du leder efter en "total design" så ville jeg dele udviklingen op i følgende Camps:

Camp1, navnet
Find på et navn der med det samme har relation til branchen du arbejder med og igen tænk utraditionelt. Kig på hvilke billeder der kommer frem oppe i hovedet på dig. Arbejd med navne som målgruppen normalvis ikke hører. Men igen må det heller ikke være ”way-out” Navnet skal gerne være det bærende element i storytellingen.

Camp2, historien
Navnet har nogle værdier hæftet på sig og dem kan man tage udgangspunkt i. Men arbejd med en strategi så du har alle muligheder for at udbrede konceptet.

Camp3, det visuelle
Når historien er på plads kan du begynde at arbejde med hvordan du bedst muligt visualisere det. Skal det være fotorealistisk eller skal du arbejde med en håndtegnet streg. Hvad fortæller din historie bedst og hvad differentierer dig fra konkurrenterne?

Men arbejd med historien og test den hos venner og bekendte og hør hvad de siger. Fin puds den og tro på din intiution

Håber det hjalp lidt.

Med venlig hilsen

Daniel Laursen
Tilmeldt 29. Aug 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:34
Kære Brian

Storytelling er jo ikke nødvendigvis en egentlig historie. Storytelling er også dig, det du kan, det du vil, det du gør, det tøj du går i, den måde du besvarer telefonopkald på, den måde du charmerer kundernes kvindelige ansatte på (ingen mandschauvinisme her - jeg ville skrive det samme med omvendt fortegn, hvis det var til en kvinde).

Det handler jo om at skabe sin egen identitet. Med navn, logo, hjemmeside, grafisk desing, sproget, sprogtonen og så selvfølgelig dig.

Det er essensen af den "skjulte" storytelling. Men det er efter min bedste overbevisning den, dine kunder reagerer på. Don''t tell it - show it, som de råbte ind i hovedet på os på Journalisthøjskolen.

Storytelling kan også være mere eksplicit, men det skal være med måde. Og det skal ikke være for tænkt. Folk vil ikke nødvendigvis bruge tid på at læse om dine meritter som Serie 4-spiller i St. Magleby eller hvordan det føltes at køre hele verden rundt på en Ducati...

Vis hvem du er - men først skal du jo lige definere, hvem du selv synes, du er.

Held & lykke

Morten Mauritson

www.thehype.dk

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)