Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google...igen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Har med interesse gennemlæst de tidligere debatindlæg om Google.dk, tags, adwords etc. Alt sammen noget der gav mig en masse gode ideer, men desværre ikke noget svar på følgende problem:

Jeg er bosiddende i Spanien, og jeg har nu haft min side tilmeldt i 3 uger hos Google. Jeg har læst mange tips om hvordan man kommer til tops i Google, men jeg blev alligevel meget overrasket, da jeg ved en søgning igår kunne fastslå, at jeg lå nummer 1 på side 1 i Googles søgeresultater, efter at have lavet en specifik søgning. Fuld af stolthed fortalte jeg det til kammerater i Danmark.
Problemet er bare, at de ikke alle kommer frem til det samme resultat. To får samme resultater frem som jeg, mens de tre øvrige først finder mig på side 15. Hvordan kan det være??
 
Den ene af de 3 sidstnævnte fandt også en stavefejl på en af siderne....en fejl jeg har rettet for 7 dage siden, men som Google stadig har i cachen. Hans cache er taget 3 oktober, hvor fejlen stadig var der, min den 9 oktober. Hvordan kan det forklares at Google ikke viser den samme cache??
 
Nogen der har et bud på hvad det kan skyldes? Min side bruger frames, har det betydning??
 
 
 
 
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
et bud kan vel være om man søger på KUN danske sider eller vælger at søge på alle sider hos google?
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan også skyldes, at Google benytter flere såkaldte datacentre, så hvis i ikke lige ryger på samme datacenter ved en søgning kan dette være årsagen.

Derudover har jeg en formodning om, at Google er ved at "rode" med nogle data, ihvertfald hopper mine sider også op og ned i placeringer i øjeblikket.
 
 
Tilmeldt 17. Apr 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, der er mange årsager til at resultaterne kan være forskellige:
 
  • Forskellig data
    Udover de omtalte forskellige fysiske datacentre anvender Google en særlig teknik til at opslitte deres index i millioner af ganke små bidder der så distribueres på deres komplexe system af mange små computere komplet sammen - sådan lidt forenklet sagt. I alle tilfælde gør det at man særdeles ofte oplever forskellige resultater - selv for to menesker der sidder på hver sin side af et skrivebord.
  • Forskellige regioner
    Hvis du sidder i Spanien er det ikke nødvendigvis sikkert at du får den samme filtrering af resultater, som man får i f.eks. Danmark og det kan til tider være særdeles avanceret at fastslå hvilken filtrerering DU faktisk ser lige nu.
  • Personificering
    Både Google og Yahoo tester forskellige former for personificering af resultaterne, der ydermere kan være med til at skabe helt forskellige resultater ned på individuelt bruger niveau.
Så, som du kan se er der mange muligheder. Man kan næsten sige at det ville være underligt hvis I alle så de samme resultater :)
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)