Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress blog - seo optimering

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har installeret en wordpress blog i forlængelse af vores shop.

P.T. er bloggen lokalisteret i en subfolder, site.dk/blog

Jeg er i tvivl om hvordan jeg bedst får google til at indeksere indholdet. LIge nu har vi lagt et link i footeren af webshoppen til bloggen - er det mon tilstrækkeligt?

Og jeg så det vigtige spørgsmål - wordpress.. hvad er det mest optimale robots.txt indhold vedr. SEO og wordpress?

Her tænker jeg på at jeg har læst flere steder at SEO folk skriver at de mener man skal udelukke eks. categories i robots.txt for at undgå duplicate content.. giver det mening? Det undrer mig, da jeg synes at have læst mange steder efterhånden at wordpress er rigtig god til SEO som standard ud af boksen blog system.

nogle ideer?

takker

Michael

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 19:35
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 19:47

Wordpress er elendig "out-of-the-box" til SEO, selv i de nyeste udgaver. Men der findes heldigvis plugins og themes som korrigerer dette.

Men brug for gud skyld ikke Wordpress uden at få lavet et ordentligt SEO-setup, hvis dit mål er at få gode placeringer - ellers kan det virkelig være en stor kamp eller tidsspilde...

Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Skrevet kl. 21:51

Hej Lars

tak for dit indspark. All in one seo er allerede installeret og sat op, samt en række ande must-have plugins.

Jeg blev i tvivl om hvorvidt det giver anledning til duplicate content, når du som eks. hos os på "forsiden" af bloggen ser starten af alle indlæg, og de selvsamme indlæg så findes i fuld længde under "categories"..?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:31

www.shakk.dk:

Jeg blev i tvivl om hvorvidt det giver anledning til duplicate content, når du som eks. hos os på "forsiden" af bloggen ser starten af alle indlæg, og de selvsamme indlæg så findes i fuld længde under "categories"..?

Det kan løses ved at vise excerpts af indlæg på forsiden, under kategorier osv.

Så er det kun på selve indlæggets side, at al teksten findes i fuld længde.

Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Skrevet kl. 22:45

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 22:46

Lars Meyer:
Wordpress er elendig "out-of-the-box" til SEO, selv i de nyeste udgaver.

ahh.. om de ligefrem er direkte elendig vil jeg nu ikke sige... der har jeg set værre CMS systemer fra start være mere elendige... Om din WordPress er elendig til SEO, er i langt højere grad et spørgsmål om det wordpress theme du vælger.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 15:19

Brian Brandt:

Lars Meyer:
Wordpress er elendig "out-of-the-box" til SEO, selv i de nyeste udgaver.

ahh.. om de ligefrem er direkte elendig vil jeg nu ikke sige... der har jeg set værre CMS systemer fra start være mere elendige... Om din WordPress er elendig til SEO, er i langt højere grad et spørgsmål om det wordpress theme du vælger.

Det er jo også netop det jeg mener med "out-of-the-box".
De plugin, den opsætning og også de temaer der følger med wordpress "out of the box" er elendige.

Jeg er helt enig i at man så kan opsætte/tune den, installere plugins og andre temaer, som gør at det bliver ganske udmærket. Men det er stadig elendigt i start setup'et der følger med når man installerer/downloader det.
Man kunne undre sig lidt over hvorfor wordpress ikke bruger bare en smule energi på at tilbyde ordentlige plugins og temaer med i start-pakken... 

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 23:41

Lars Meyer:
Man kunne undre sig lidt over hvorfor wordpress ikke bruger bare en smule energi på at tilbyde ordentlige plugins og temaer med i start-pakken... 

Tja.. I version 3.0 der udkommer en gang i april/maj, kommer der faktisk et helt nyt standard theme, som retter op på de problemer den nuværende har.. (den nuværende har jo efterhånden 5 - 6 år på bagen, så intet at sige til den hænger lidt i bremsen).. Derved bliver det som udgangspunkt et fedt system...

Angående plugins, så er det Wordpress' filosofi, at tingene som udgangspunkt skal være så simple som muligt, og dermed så hurtigt som muligt. Derfor bliver der ikke fyldt på med en masse funktioner, som måske kun 10 - 15% skal bruge.. Dertil har man jo netop alle de plugins hjertet kan begære, som man efterfølgende kan installere.. Det synes jeg nu er en god filosofi :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:58

Brian Brandt:
Angående plugins, så er det Wordpress' filosofi, at tingene som udgangspunkt skal være så simple som muligt, og dermed så hurtigt som muligt.

Det er faktisk også en glimrende filosofi :)

I øvrigt er det ikke det store problem. Det handler blot om at lave en simpel liste over de plug-ins, som man altid gerne vil have med når man laver en ny WP installation. Det tager næsten ingen tid at instalellere en håndfuld plug-ins direkte i forbindelse opsætning af en ny blog.

Der er ingen tvivl om, at man alt i alt får mere stabile systemer, når de kun indeholder det der skal bruges.

Man kan så godt diskutere om alle de "bells & wistles", som jeg synes, at specielt administrationen efterhånden er udstyret med nu også virkelig gavner, ligeså meget som det skader, men det er en anden snak hehe :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)