Vi har et projekt med medlemsskaber hvor vores medlemmer a få gode rabatter og velkomst gaver.
Vi skal bruge sælgere til denne opgave, pt er der 2 tilknyttet, men på deltid efter studier.
Jeg tænker noget mere proff og mere opsøgende både for at få flere medlemmer, men også flere opgaver.
Hvad vil i synes er bedst for os ? Få et telemarketing bureau til at ringe til mulige medlemmer og kunder til medlemmerne eller skal man ansætte sælgere til dette ?
Jeg ville helt klart vælge løsningen med et ekstern bureau til at prøve ideén af.
Det er generelt nemmere f.eks. at tage 14 dages test med et marketingsfirma som f.eks. Aarhus Marketing end at have været gennem hele møllen med at slå en stilling op, modtage 450 ansøgninger og få udvalgt og ansat den rette person.
Hvis det viser sig at det er en succes kan du efterfølgende overveje om du vil have det ind hos dig selv og foregå, eller om du vil vælge den skalerbarhed og fleksibilitet der er ved at have et eksternt firma til at klare det hele for dig.
For mig at se taler det for en ekstern løsning, at du slipper for at tænke på sygedage, ferie osv.
P.S. Jeg har ingen økonomisk interesse i Aarhus Marketing, men kender folkene bag og ved at de gør et godt stykke arbejde for deres kunder.
Der skal nok være nogen der udbyder det som "no cure no pay", men hvor seriøse de er vil jeg lade være usagt.
Det bedste resultat opnår man, efter min helt personlige opfattelse, ved en kombination af en fast timepris og så en bonus så der er noget for sælgerne at løbe efter.
Hvis der blot afregnes prsalg eller tilmelding vil det nemt kunne motivere en sælger med en dårlig dag til at opføre sig umoralsk og måske være lidt for meget fremme i skoen i telefonen eller ligefrem tilmelde folk der ikke ønskede det for at sikre sig en smule penge for indsatsen.