|
Der kom også en forbi min dør med den samme folder. Jeg lå dog og sov og var så sløv til at åbne døren at han var på vej ned af trappen da jeg endelig fik åbnet. Han vendte sig dog hurtigt om og gav mig en folder og sagde det var noget der blev delt ud til alle husstande. Efter at ha' prøvet at gennemskue hvad det var jeg havde fået - fandt jeg til sidst en boks på bagsiden hvor der stod Jehovas vidner. Ganske mærkeligt at de prøver at skjule hvem de er (sådan virker det i hvert fald på mig) ved at gemme det på bagsiden. Har oplevet noget lignende før hvor de giver en folder hvor det ikke er til at se hvem det er der står bag. Samtidig kan de være ganske aggressive i deres rekruttering / omvending. Jeg mødte to missionærer for et par uger siden. De forklarede mig lidt om hvem de var og deres tro, vi snakkede så lidt frem og tilbage. Hvis jeg havde lyst til at læse mere var jeg velkommen til selv gå ind på Internettet og bestille en gratis bog om deres tro. Dette har jeg respekt for, en ærlig tilkendegivelse af det man tror på og ikke en trussel om at: hvis du ikke gør det her kommer du i helvede. En tro på noget, uanset om troen er religiøs eller ej skal komme fra en selv og ikke tvinges ned over hovedet på en. Det undrer mig at Jehovas vidner ikke kan se problematikken i den måde de fremstår på. |
Jehovas vidne
Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...
|
Men hver sin smag :) |
|
Hej Martin Kan sagtens følge dig omkring det der med "ingen reklamer, tak" Har selv modtaget et brev i dag fra Folkekirkens Nødhjælp og jeg er har også "ingen reklamer, tak" på døren. Jeg har selvfølgelig sympati for deres opgave, men det er da en sær måde, at omgå "ingen reklamer, tak" De har lavet en kampagne, hvor de tager fornave og så sender til alle der hedder "anne" osv. Ih, hvor personligt ![]() Anyway så har jeg altså fundet ud af at Jehovas Vidner faktisk respektere når man siger klart "nej tak" Da jeg var yngre endte jeg altid med en laaaaaaaaaaang snak med de der vidner og jeg prøvede på alle mulige måder at slippe af med dem igen. Så troede jeg at det hjalp hvis jeg sagde at jeg var jøde. Det er nærmest at opildne dem. Intet virkede.... Nå men for et par år siden kommer jeg ind i vores opgang og der stod min kone og talte med 2 piger. Jeg tænkte hvem fanden er det og min kone sagde " nå der var Anne, så kan i lige tale med hende. Hun ved meget mere om alt det der end jeg gør" Så smuttede hun og så hængte jeg på dem. Jeg prøvede at afkorte samtalen, med at jeg var jøde og aldrig kunne tænke mig at skifte over til noget som helst bla.bla.bla. Jeg havde jo ikke lige præciseret at Sanne (min kone) heller ikke var interesseret i at skifte. Til at starte med tror jeg, at jeg regnede med Sanne kom til at hænge på dem. Men jeg er jo altid hjemme (arbejder hjemme) så øv øv øv. Da de havde været der et par gange for at spørge efter Sanne. Sagde jeg til dem at nu skulle de holde op med at komme. At ingen af os var interesseret i Jehovas Vidne og hvis det nogensinde skulle ske, så skulle vi nok kontakte dem. Det var det. Når jeg møder dem på gade siger de bare davs ![]() Anne |
Anne Fogel - smykker med mod
|
Jeg er snart på kanten til at give dem en skidebalde næste gang de kommer, for at se om det virker bedre end at sige høfligt nej tak. Eller gøre som min far en gang gjorde da jeg var mindre. Jehovas vidne var kommet ned i vores gårdsplads men han stod og reparede hans traktor, hvorefter de spørger flere gange om han ønsker at modtage deres folder, til sidste siger han: Ja tak den kunne jeg egentlig godt bruge, hvorefter han tager imod den og tører hans oliebefængte fingre i den og smider den ud lige foran dem. Han har heller aldrig set dem igen ![]() |
|
Der skal nu mere til at hidse mig op, end at få besøg af et par jehovas vidner i ny og næ. Men mener dog også at de skal respektere nej tak til reklamer. Men Martin, er nu ret sikker på at hvis du beder dem om ikke at besøge dig igen. Så kommer de ikke så ofte ihvertfald ;-) God weekend, også til de ihværksættende Jehovas vidner der måtte være på forummet / Charly |
|
Og god weekend til dig også. |
|
De står tit og opsøger folk ved metrostationen på Amager. Et pænt nej tak - så er den historie ude. |
|
Du kan jo sige, du er bloddonor... det plejer at skræmme dem væk. Mine forældre lod engang også deres doberman (som ellers var fredelig og utrolig rar!) jagte bilen ned ad indkørslen - hvilket hun selvfølgelig normalt ikke fik lov til. Det hjalp også. ![]() |
|
Jeg har en gang i måneden besøg af en flink ung mand, som bruger 5 min. på at fortælle om hvad han kommer med denne gang. Så bruger vi en 10-15 min. på at drøfte hans problemer med f.eks PC, radio, bil eller andet, som han har problemer med. En gang imellem lykkes det også at sælge reservedele eller andet til ham. Så alt i alt: en gensidig "salgstale" fra begge sider. Forøvrigt: Han ved godt jeg er bloddonor, men som han siger: det er jo mit problem. |
|
Så jeg tror mange vælger at tro lidt på det ligesom de fleste danskere tror på kristendommen og ellers bare leve et ganske almindeligt liv. for ikke at skabe splid i familien. - Men det er kun mine små lommefilosofier, om der er noget som helst hold i dem tør jeg ikke sige. |
Bliv gratis medlem