Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jehovas vidne

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Amino''er

Nu sad jeg 5 minutter og overvejde om jeg skulle skrive et indlæg her på Amino, og har nu valgt det. Beklager hvis det fornærmer nogle.

Jeg kommer hjem efter en lang dag på arbejde, og finder et lille brev på gulvet( har brevsprække). Jeg åbner det og tænker det var da interessant, intet frimærke eller noget, kun mit navn som desuden står på min dør.

Indvendig i brevet finder jeg en folder med overskriften: Falsk religion vil snart forsvinde... Og en lille notits med følgende linier:

I den sidste måneds tid er denne lille folder blevet husstandsomdelt i hele verdenen. Men da du siger nej tak til reklamer, har du ikke modtaget den. Det er ret vigtigt at alle får mulighed for at læse det budskab den indeholder, for på den måde at kunne træffe et informeret valg. Vi har ønsket at respektere jeres nej tak, ved ikke bare at poste folderen, derfor dette brev. Håber den vil blive læst med interesse.

Med venlig hilsen xxx

Nu sidder jeg så med store øjne og tænker, WTF? hvad dælen er forskellen? om de pakker den i en kuvert og propper 4 liniers tekst til eller smider den direkte i min brevsprække og ikke respektere mit nej tak til reklamer?

Jeg finder det virkelig usmagsligt at jeg skal påtvinges mig deres "lort", nå det er hvad det er , jeg skulle af med nogle aggresioner :)

Derudover tog det mig 5 minutters læsning i folderen for at finde ud af det overhovedet var Jehova, men bagsiden siger alt:

Ja i 235 lande forkynder Jehovas vidner bibelens moralnormer og søger at leve efter dem. Vi vil opfordre dig til at tage imod jehovas vidners HJÆLP til at lære hvad Gud forventer af dig, så du kan tilbede ham på en måde han godkender. Du må handle nu. Udsæt det ikke - Falsk religion vil snart forsvinde! -- Zefanias 2:2, 3

Så alle jer der går rundt og tror på Gud uden at tilbede ham på den rigtige måde er udsat, for jeres tro vil snart forsvinde - pas på

Jeg ønsker ikke denne debat skal ende ud i mudderkastning. Ha en god weekend alle sammen.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 18:42
Send dem en regning for den tid du brugte på at læse deres crap. Bare for at se modreaktionen :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 19:19
Tror desværre ikke modreaktionen ville være noget betydeligt :) Personen der har skrevet brevet, og samtidig skrevet under med kulgepen bor alligevel et godt stykke udenfor byen.

Han må ha haft en lang dag med at opsøge postkasser med det fine røde nej tak til reklamer skilt, og hver gang han er kommet til en dør har han jo måtte skrive navn på kuverten, for det var der også. Og jeg er 110% sikker på jeg ikke kender personen.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:35
Utrolig... der er nogen, der har for meget tid til overs :) Jeg forstår ikke, at man kan tage sig selv seriøst, efter at have forudsagt jordens undergang uden at der skete noget - 3 gange(?).
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:06
Uha, jeg lærer aldrig at forstå den slags ekstremister. Hvorfor kan de ikke bare respekterer at andre folk har en anden religion? Information er fint nok, men når de ligefrem prakker det på som den måde du beskriver det, og ringer på døre for at snakke med folk osv., så har jeg personligt lyst til at sammenligne dem med ekstremister som går så meget op i deres religion, at de bliver terrorister. Vi lever i et samfund hvor man er nød til at tolerere andre folk og deres holdninger, og det kan da ikke være rigtigt at vi har folk der ikke kan respektere et nej?!

Nu er jeg vokset op på landet, hvor det nok ikke er så attraktivt for dem at gå og stemme dørklokker / sprede reklamer, da der er cirka ½-1 km mellem hver gård, men hvis der er en af de der, som ringer på min dør når jeg flytter ind til byen, vil de få min uforbeholdne mening, samt en dør smækket lige i hovedet. Jeg vil simpelthen ikke finde mig i at de spilder min tid med det, for det er hvad jeg synes grænser sig op til chikanering af almindelige borgere. Jeg tror også jeg ville more mig med, at sende en regning på den tid som det har kostet mig at læse et brev, hvis de ikke respekterede et nej tak til reklamer-skilt. Hvis man tænker over det, hvor er så forskellen på folk der sender spam-mails (som svjv er ulovligt i DK?), og dem som påtrænger sig ved den der slags reklamer og lignende?

Nå, håber ikke nogle blev trådt over tæerne af midt indlæg, det er mine uforbeholdne meninger. Jeg er ateist, og tror på at et samfund først kan være velfungerende, når folk tolerer hinanden, og hinandens tro. Hvad enten de tror på Jehovas vidner, Budda eller Satanismen, så skal der være plads til dem.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 22:46
Hvorfor kan de ikke bare respekterer at andre folk har en anden religion?

Jamen det gør de skam også. Og de respekterer også et nej. Faktisk respekterer de et nej så meget, at de registrerer dig som en nej''er, og derfor ikke kommer tilbage til dig. Om det er normal og udbredt praksis blandt vidnerne ved jeg ikke, men min erfaring er i hvert fald at hvis man snakker med dem og kommer med synspunkter der er modsætning nok til deres, så registreres man som vantro og håbløst tilfælde :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 22:56
Man kan bede om at blive skrevet op i deres lille sorte bog (som de selv kalder det), hvis man ikke ønsker besøg, og det virker rent faktisk, jeg har ikke haft besøg siden den aften for flere år siden. Det eneste jeg har hørt fra dem er en udgave af watchtower, skrevet på en sprog som jeg fatter bjælde af (måske Hebraisk?), som var lagt i postkassen for et par dage siden.
Behøver jeg sige at det hurtigt fandt skraldespanden? Præcis som det fupbrev fra en fake domæneregistrator jeg fik på et af mine domæner. Ud med skidtet

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:17
Ovenstående eksempel er nok til at bekræfte min holdning til dem. Opsøgende salg er okay, men religion er altså en privat sag, og det skal fandme ikke være noget med at der kommer folk og ringer på døren for at spørge om man vil ændre holdning og mening til livet, bare fordi de besøger en. Det kan jo godt være at der i spam-mailen er et link hvor man kan framelde sig mere af den bestemte spam-mail, men det gør det jo ikke til mindre spam mail!
Men det er da utroligt hvis de kan få konverteret folk ved at opsøge dem på den måde. ;)

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 00:06
Jeg er slet ikke enig med JV angående deres overbevisninger.

Men jeg må indrømme at jeg har stor respekt for deres arbejde med at missionere.

Hvis jeg virkeligt og inderligt troede at jeg kunne redde mine naboers sjæle fra helvedes flammer (som typisk er lige rundt om hjørnet, som jeg har forstået det) ved at omvende dem til min tro, så håber jeg da virkeligt at jeg også ville bide stoltheden i mig og begynde at ringe på dørene.

Det er klart at det er op til diskussion, om de gør det i god tro. Jeg tror de gør det. Og jeg synes de fortjener et respektfuldt "nej, men tak for tilbudet" fordi de faktisk prøver på at redde folk fra det, som de tror der vil komme af frygtelige ulykker.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 00:51

Jeg har som sådan heller ikke noget imod Jehovas vidne, de skal have lov til at dyrke deres sekt/religion i fred, vi har alligevel så mange sekter rundt omkring, som hver dyrker deres fortolkning af samme bog.

Jeg har ikke oplevet at den "sorte bog" virker, nu bor jeg godt central i byen, og har nu oplevet for fjerde eller femte gang at de SAMME 2 mennesker kommer og ringer på min dør og spørger om jeg har ændret holdning, selvom jeg hver gang siger pænt nej tak og beder dem holde sig væk da jeg ikke er intersseret i at få presset en religion ned over hovedet.

Jeg har desværre ikke den samme store respekt som Anders har for at de går rundt og prøver at overbevise andre, jeg ved tilfældigvis at det er obligatories at stemme dørklokker hos dem. Altså det er simpelthen noget man SKAL hvis man vil være i jehovas vidne, hvilket jo virker helt absurd i mine øjne. Der er selvfølgelig ind i mellem nogle folk der virkelig tror på det, om de har været psykisk svage og blevet hjernevasket gennem årene eller om det bare er fordi de virkelig tror på man kun kommer i himlen hvis man tilbeder den store gud på en ganske bestemt måde, ja det ved jeg ikke.

I må alle sove godt og have en god weekend.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)