|
Godaften Amino''er |
Jehovas vidne
|
|
--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid
|
Han må ha haft en lang dag med at opsøge postkasser med det fine røde nej tak til reklamer skilt, og hver gang han er kommet til en dør har han jo måtte skrive navn på kuverten, for det var der også. Og jeg er 110% sikker på jeg ikke kender personen. |
|
|
|
Nu er jeg vokset op på landet, hvor det nok ikke er så attraktivt for dem at gå og stemme dørklokker / sprede reklamer, da der er cirka ½-1 km mellem hver gård, men hvis der er en af de der, som ringer på min dør når jeg flytter ind til byen, vil de få min uforbeholdne mening, samt en dør smækket lige i hovedet. Jeg vil simpelthen ikke finde mig i at de spilder min tid med det, for det er hvad jeg synes grænser sig op til chikanering af almindelige borgere. Jeg tror også jeg ville more mig med, at sende en regning på den tid som det har kostet mig at læse et brev, hvis de ikke respekterede et nej tak til reklamer-skilt. Hvis man tænker over det, hvor er så forskellen på folk der sender spam-mails (som svjv er ulovligt i DK?), og dem som påtrænger sig ved den der slags reklamer og lignende? Nå, håber ikke nogle blev trådt over tæerne af midt indlæg, det er mine uforbeholdne meninger. Jeg er ateist, og tror på at et samfund først kan være velfungerende, når folk tolerer hinanden, og hinandens tro. Hvad enten de tror på Jehovas vidner, Budda eller Satanismen, så skal der være plads til dem. |
Jamen det gør de skam også. Og de respekterer også et nej. Faktisk respekterer de et nej så meget, at de registrerer dig som en nej''er, og derfor ikke kommer tilbage til dig. Om det er normal og udbredt praksis blandt vidnerne ved jeg ikke, men min erfaring er i hvert fald at hvis man snakker med dem og kommer med synspunkter der er modsætning nok til deres, så registreres man som vantro og håbløst tilfælde :) |
--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid
|
Behøver jeg sige at det hurtigt fandt skraldespanden? Præcis som det fupbrev fra en fake domæneregistrator jeg fik på et af mine domæner. Ud med skidtet ![]() |
|
Men det er da utroligt hvis de kan få konverteret folk ved at opsøge dem på den måde. ;) |
|
Men jeg må indrømme at jeg har stor respekt for deres arbejde med at missionere. Hvis jeg virkeligt og inderligt troede at jeg kunne redde mine naboers sjæle fra helvedes flammer (som typisk er lige rundt om hjørnet, som jeg har forstået det) ved at omvende dem til min tro, så håber jeg da virkeligt at jeg også ville bide stoltheden i mig og begynde at ringe på dørene. Det er klart at det er op til diskussion, om de gør det i god tro. Jeg tror de gør det. Og jeg synes de fortjener et respektfuldt "nej, men tak for tilbudet" fordi de faktisk prøver på at redde folk fra det, som de tror der vil komme af frygtelige ulykker. |
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
|
Jeg har som sådan heller ikke noget imod Jehovas vidne, de skal have lov til at dyrke deres sekt/religion i fred, vi har alligevel så mange sekter rundt omkring, som hver dyrker deres fortolkning af samme bog. |
Bliv gratis medlem