Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godt navn til grafisk magasin

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 16-11-2006 11:37:50 Forfatter: OriginalTaste Jeg mener SMYK lyder for nørdet. Magasinet handler vel også om design i almindelighed - ikke kun tekniske tips.

Det var lige præcis det samme jeg tænkte, også derfor jeg valgte den fra. Og ja magasinet kommer i større grad til at omhandle grafisk design i almindelighed. De tekniske tips/tutorials kan man jo finde tusindevis af på nettet.

Jeg kan faktisk godt lide "Slope", men jeg kan se der er et andet magasin, der handler om poetri, som hedder det. Kan det skabe problemer på lang sigt, selvom det er to forskellige fagområder? 

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 12:35
I det tilfælde er jeg nok mest til ArtBoard
Fra Copenhagen
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:07

Jeg kan ikke helt følge, hvordan SMYK er for nørdet (og tak for thumbs up fra Bo og Jesper). CMYK går igen indenfor billedbehandling, dtp og tryk og hvis magasinet handler om grafisk design (altså skabelsen og forskellige genrer indenfor dette), så må det være relevant at finde en fællesnævner.
Hvis bladet skal henvende sig til andre end skabere af grafisk design, er jeg dog enig i at SMYK (og henføringen til CMYK) kan være for nørdet.

Men måske Mikkel lige skal uddybe lidt mere om magasinet indhold, koncept og målgruppe? Så tror jeg også det bliver nemmere at vurdere, hvorvidt det er potentiale i konceptet.

Uncoated er heller ikke tosset - giver mig forestillinger om noget "bagom".
Bleeds er stadig min fav da det beskriver "det der er skåret fra" og altså alt det man ikke ser, når man står med et stykke færdigdesignet produkt (tryksag, layout, blad, whatever). Det er også et mundret navn.

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 14:14
"Uncoated er heller ikke tosset - giver mig forestillinger om noget "bagom"."

Et magasin skal vel have en slags kritisk/journalistisk vinkel - og der skal helst ikke ligges fingre imellem.

CMYK er iøvrigt et spektrum som kun bruges til tryksager (hvis jeg nu skal tage de kritiske briller på og komme med min "uncoatede" mening)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 14:16
Orv.. nu er jeg med, sorry - troede lige at.. nevermind

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Skrevet kl. 14:25

Hvorfor egentlig ikke bare "Layout"...?

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 14:29
Også godt.. som noget der "lægger noget ud" (ny viden om den grafiske branche). Perfekt.

Det kræver så bare et megaperfekt og superskarp layout, og vigtigst af alt, nogle kæmpelækre artikler - ellers drukner det bare i alle de eksisterende dtp-jegkanphotoshop-crap-magasiner der findes i forvejen (sorry) :)

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Skrevet kl. 14:38
Ja lige præcis....

Jeg har længe forsøgt at finde at dansk grafisk design magasin uden held. Det eneste man støder på er de der "dtp-jegkanphotoshop-crap-magasiner" som du kalder dem :)

Det bliver skarpt og anderledes - og mest af alt brugbart.

Jeg må igang med at lave første udgave og så kunne jeg jo passende lade alle jer grafiske hoveder herinde på Amino teste indholdet og opsætningen. Det bliver naturligvis et e-magasin i første omgang, men planerne er at ende med et trykt magasin, hvis der er interesse nok for det.

Hvor mange sider vil I mene er nok til et første nummer? Jeg tænkte ca. 56.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 16:37

Jeg kom lige til at tænke på "KÅLOUR" - men det skal jeg muligvis hurtigt sparke ud af knolden igen :-)

David: Kan du finde rundt i tingene :-D

Mikkel: Jeg kunne også godt bruge et magasin om tendenser, tiltag og portrætter indenfor grafisk design + fx et freelance netværk. Jeg synes de bud der er pt. er alt for vage.
Mht. længde/størrelse så synes jeg 56 sider lyder af ALT for meget. Det er et e-mag vi snakker om. Altså skal jeg sidde og bladre på min skærm (altså med musen forståes :-p). Hvis det skal være så omfattende, kunne jeg forestille mig, der bliver en særdeles lang produktionstid modsat et mag på 16 sider. Og så er det svært at være på forkant. Jeg ville gå efter 16 sider, for at sikre et højt niveau af "skarp- og anderledeshed" (jeg vil synes det var svært at være revolutionerende på 56 sider hver måned). Et kortere blad (sidemæssigt) vil også få flere igennem fra ende til anden. Hvis I har så meget på hjerte, så hellere udgive hver 14 dage eller med ti dages interval.
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 17:02
Jeg er helt enig med Nippr ang. sideantal. Iøvrigt synes jeg ikke det er noget du skal lægge dig fast på - det vil være lissom at skrive stil i skolen: "den skal fylde 25 sider".. crist  Men layoutet og designet skal være smukt og ud over kanten. Hvis det bare nærmer sig noget "almindeligt", så får du prygl af mig ;) Og hvis nogen kan finde ud af at lave noget hjemmesideprogrammering, så kan det jo ligge der og man kan "tjatte" lissom her på Amino

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)