Er der nogle der kan komme på et godt navn til et grafisk magasin? Magasinet bliver dansk og omhandler alt indenfor grafisk design. Vh. Mikkel Johansen InMedia Reklamebureau |
Godt navn til grafisk magasin
Dato: 10-11-2006 10:51:30 Forfatter: Lars Bachmann GFX/mag (gfx-mag.dk eller gfxmag.dk) - og det udtales så: ...? Geefeksskråstregmaj? eller gefeksmak? eller måske det mundrette "Det der blad om grafisk design"? ![]() Af forslag kan jeg komme op med: Streger Farver og striber DD (dansk design) DGD (dansk grafisk design) |
|
--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid
Hvis jeg skulle vælge sådan et navn, ville jeg bruge et fagudtryk. F.eks.: Horeungen Diskrete bindestreger Ombrydning Dummy Blåkopi Trompet Cicero Jomfru sats Tryk til kant Montage Staffage Raster & font LayOut Magenta Jeg vil hermed gerne bestille jeres magasin. Vær venlig at give besked på butik@goaften.dk når første nummer er på gaden. mvh. Bo Jensen Butik Go’aften |
Horeungen er lidt fed ![]() Af forslag: Grafikeren. Det Grafiske. Grafisk Design. Tegn en streg. Kryds & Bolle. |
Bleed eller Bleeds synes jeg er godt. Det er et fagudtryk, det er både grafikeres og dtp''eres ord og ordet kan henføre til små ekstra ting eller "fraklip". SMYK er jo en dejlig lille udtale-omskrivning af de kendte fire farvekoder og giver visuelle konnotationer henimod smuk og smykke - ikke dårlige ting at få et magasin associeret med. "Skat, du er bare så SMYK i dag" hehe. gRadiant Radiant får mig til at tænke på noget stråling/vibration, en radius og radiante farver. G''et kunne stå for grafik/graphic eller blot for at give ordet gradiant en medbetydning (gradianter fra fx indesign). Kunne også staves G*radient (når jeg sidder og kigger på dette, så er det nok egentlig ikke så clean og holdbart, men du får den alligevel). .grafigue er lige en bonus, når vi nu er i gang :-) Venligst Niels |