Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

seksualundervisning i 2. klasse - hvad sker der!!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,3 stjerner givet af 3 person
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min første tanke var også lidt i retning af din, dog noget mere moderat. Jeg læste ikke artiklen, da jeg ikke har børn, og det derfor dybest set ikke er noget der vedrører mig.

Men på den side du linker til, er der et link til en tilsvarende artikel, der er en smule mere uddybende. Her står der bl.a.:

"- Vi fortæller dem jo ikke om voksnes seksualitet. Vi giver dem et kendskab til deres krop og lærer dem at kende og respektere deres egne følelser, så de også vil kunne sige nej, hvis nogen vil overskride deres grænser, siger Hanne Andreasen."

Og det synes jeg ikke er hverken forkert eller ulækkert. Tværtimod. Men det er et meget følelsesladet område, så man skal i hvert fald passe meget på hvordan man formulerer sig, både som underviser og os der kommenterer artiklen, for det kan hurtigt fyge rundt med grimme beskyldninger.

Men som jeg læser det, slutter artiklen af med at forældrene bliver grundingt informeret om forløbet, og ingen har "stejlet" som der står. Det er vel et fingerpeg om, at det muligvis ikke er så slemt igen?

 

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg tænker lidt det måske er godt nok, prøv lige og se alle de 11-13 årige der har sex på skift. Jeg synes personligt det er alt for tidligt, men de unge vil jo være voksne langt tidligere.

jeg gik selv rundt i mickey mouse trøjer til jeg var 13, gjorde man det idag ville man sku blive mobbet.

Presset er stort og de små vil være voksen meget tidligere end før

tror kun de har godt af og få det smidt ind tidligt så de ikke har sex ved en tilfældighed som 11 årige

 

Mikkel

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også mene det er ca. 2 år for tidlige, da det meget hvornår man er født og forældre vælger hvor gamle de ældst 2-3 klase er jo max 11-13 år, skulle nok vente til 4-5klasse, så er de ældste de er 15 år-16 år

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min søns stemme gik i overgang, da han var 12, og han var ikke klassens første.
Jeg ser ikke noget problem i, at børnene er ordentligt orienteret om kroppens udvikling.
Jeg kan slet ikke se, hvordan det kan underbygge pædofili. Tvært imod lærer børnene jo om deres ja- og nej-følelser, så de formår at sige nej til bolcher fra en krøllet papirspose i lommen på en cottoncoat.

mvh Hans

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Da jeg var 6 år ville min mor forklare mig om bien og blomsten .... det endte med jeg midt i det hele udbrød :

Nå du mener man stikker P****** i K***** og så får man børn....

Min mor trak mine bukser ned og gave mig en 60'er røvfuld og spurte mig hvor jeg havde lært det ..... jeg udbrød i børnehaven mor----

Min  mor opsøger herefter børnehavens leder som svare:

Ja her er vi meget åben overfor børnene her er en P** en P** og en K**** en K**** og hvis ikke hun kunne acceptere dette kunne hun jo flytte sit barn Smile1

/allan

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det jeg mener med pædofili er at , det pædofilie siger "aha der kan i bare se der er ikke noget ivejen med at jeg "leger" med børn da de er parate til det i en meget tidlig alder". 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er helt enig med Mikkel / Modernwall.

Mikael, hvis du går i 4-5 klasse, så er du ikke 15-16 år, så er du omkring de 11-12 år.
I 2.klasse er du omkring 8-10 år.

Man kan så spørge sig selv, hvor meget vil en 8-10 årig få ud af seksual undervisning, fordi det mener jeg ikke ville være det mest spændende at udsætte en flok børn for. 

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

rudy:

Det jeg mener med pædofili er at , det pædofilie siger "aha der kan i bare se der er ikke noget ivejen med at jeg "leger" med børn da de er parate til det i en meget tidlig alder". 

 

Vis det er pga. de pædofile er det klart bedre de lære det i skolen og lære at sige nej og for de ved ikke alle alverden i denne aldre af 11- 13 åring derfor vis det pga. . dette kan jeg godt se fornuften i så de er oplyst om sin egen seksualitet ,man kan jo lettere manipuleres vis man ingen viden har , meget få er startet i denne aldre sex så de ved intet om sin krop de fleste.

For de Pædofile vil være der lige vel hvad , og det er bedre de har viden til at sige nej

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

rudy:

Det jeg mener med pædofili er at , det pædofilie siger "aha der kan i bare se der er ikke noget ivejen med at jeg "leger" med børn da de er parate til det i en meget tidlig alder". 

 

 

Vis det er pga. de pædofile er det klart bedre de lære det i skolen og lære at sige nej og for de ved ikke alle alverden i denne aldre af 11- 13 åring derfor vis det pga. . dette kan jeg godt se fornuften i så de er oplyst om sin egen seksualitet ,man kan jo lettere manipuleres vis man ingen viden har , meget få er startet i denne aldre sex så de ved intet om sin krop de fleste.

For de Pædofile vil være der lige vel hvad , og det er bedre de har viden til at sige nej

Enig Yes

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)