Jeg driver en "hobbyvirksomhed", nemlig en webshop der henvender sig til kvinder i alle aldre. Firmaet omsætter for ca. 5.000-10.000 kr. om måneden og jeg er stadig ved at bygge op, og udvide sortiment osv. Jeg har fuldtidsjob ved siden af, som jeg er utroligt glad for, MEN det ville selvfølgelig være fedt en skønne dag at kunne bruge al sin tid på sin store passion.
Når man har begrænset tid til sit firma, er omsætningen jo også begrænset. Og jeg har jo ikke lyst til at sige mit fuldtidsjob op nu, slet ikke hvis firmaet ikke kan løbe rundt, har jo regninger der skal betales! Håber på nogle gode råd.
Venlig hilsen Charlotte - indehaver af Kvindeting.dk |
Hej Charlotte
Jeg vil anbefale dig at først og fremmest finde ud af hvem du vil markedsføre til. Det er en fin hjemmeside du har, men i opstarten af et nyt firma er der utroligt mange ting som der skal holdes styr på. Jeg er selv selvstændig med www.zentailor.net, (som du allerede ved), og jeg arbejder med mindre varegrupper, nemlig skræddersyede produkter. Det har taget mig lang tid at omme til punktet hvor jeg kan brede mig ud og arbejde med nye produkter. Sandheden er at mange selvstændige bukker under bla pga de gaber overfor meget på en gang. Jeg ville anbefale dig at finde top 10 af dine mest profitable produkttyper og satse på dem, og den vej skabe en fast, konstant udviklende kundebase. Det med at satse på det hele fra start af, er vejen til alt ondt, og dermed din egen mulige undergang i det lange løb. Nå vi taler om direkte import af varer fra vietnam vil jeg anbefale dig at finde en fabrik der laver dine varer, og ikke blot en grossist. Du har min mail, og jeg kan skaffe dig alt til de billigste priser.
Ps: send mig en mail, og fortæl hvad du betaler, da jeg 99% sikkert kan skaffe dig alle dine produkter 10-20% billigere end du betaler nu i vietnam, da jeg selv som du ved har en skofabrik og jeg kender mange der gerne vil sælge til eu billigt. Alt frasmykker til tøj til ja., sko.
Du er også velomen til at kontakte mig hvis du blot ønsker information om noget.
Held og lykke i fremtiden.