Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra hobby til fuldtidsbeskæftigelse - Hvordan ?!?!

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

ConfusedHej med jer Amino-brugere! Cool

Jeg driver en "hobbyvirksomhed", nemlig en webshop der henvender sig til kvinder i alle aldre.

Firmaet omsætter for ca. 5.000-10.000 kr. om måneden og jeg er stadig ved at bygge op, og udvide sortiment osv.

Jeg har fuldtidsjob ved siden af, som jeg er utroligt glad for, MEN det ville selvfølgelig være fedt en skønne dag at kunne bruge al sin tid på sin store passion.

Confused Det store spørgsmål: Hvordan tager man lettest dette skridt, har I erfaringer? Confused

Når man har begrænset tid til sit firma, er omsætningen jo også begrænset. Og jeg har jo ikke lyst til at sige mit fuldtidsjob op nu, slet ikke hvis firmaet ikke kan løbe rundt, har jo regninger der skal betales! Smile

Håber på nogle gode råd.

Venlig hilsen

Charlotte - indehaver af Kvindeting.dk Smile

Fra Pattaya, Thailand
Tilmeldt 21. Jan 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 10:59

Hej Charlotte

Jeg vil anbefale dig at først og fremmest finde ud af hvem du vil markedsføre til. Det er en fin hjemmeside du har, men i opstarten af et nyt firma er der utroligt mange ting som der skal holdes styr på. Jeg er selv selvstændig med www.zentailor.net, (som du allerede ved), og jeg arbejder med mindre varegrupper, nemlig skræddersyede produkter. Det har taget mig lang tid at omme til punktet hvor jeg kan brede mig ud og arbejde med nye produkter. Sandheden er at mange selvstændige bukker under bla pga de gaber overfor meget på en gang. Jeg ville anbefale dig at finde top 10 af dine mest profitable produkttyper og satse på dem, og den vej skabe en fast, konstant udviklende kundebase. Det med at satse på det hele fra start af, er vejen til alt ondt, og dermed din egen mulige undergang i det lange løb. Nå vi taler om direkte import af varer fra vietnam vil jeg anbefale dig at finde en fabrik der laver dine varer, og ikke blot en grossist. Du har min mail, og jeg kan skaffe dig alt til de billigste priser.

Ps: send mig en mail, og fortæl hvad du betaler, da jeg 99% sikkert kan skaffe dig alle dine produkter 10-20% billigere end du betaler nu i vietnam, da jeg selv som du ved har en skofabrik og jeg kender mange der gerne vil sælge til eu billigt. Alt frasmykker til tøj til ja., sko.

Du er også velomen til at kontakte mig hvis du blot ønsker information om noget.

Held og lykke i fremtiden.

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 11:04

Lyder spændende. Her vil jeg lige følge med :)

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 11:10

Hej

Først.. Jeg prøvede at kopirere kvindeting.dk ind i firefox og kom ind på en hel anden side! der handlede med webløsninger?? men skriver jeg www. foran så kommer jeg ind på din side... er det ikke lidt uheldigt?

Der er flere veje til at gå selvstændig fuld tid, det kan være at skrue ned for lønjobbet og tage et deltid, eller du kan tage orlov. Uanset hvad er overgangen næsten altid hård da der skal brød på bordet og samtidig kræver det tid/penge at bygge virksomheden op...

men overvej hvad potentialer du mener der er indtjeningsmæssigt hvis du ligger nogle flere timer i det..

mvh Thomas

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 11:13

Zentailor, tusind tak for dit svar.

Jeg har måske svært ved at begrænse mig, men firmaet hedder jo også Kvindeting.dk så jeg vil selvfølgelig gerne kunne leve op til navnet og have en masse forskelligt.

Jeg vil gerne prøve at snakke videre om hvad du evt. kan skaffe mig billigere.

For jeg vil helst ikke ud i at importere selv lige pt.

Stadig vil jeg gerne vide - når så shoppen kører optimalt med lidt færre produktgrupper måske - hvordan kommer jeg fra hobbyvirksomhed til fuldtids-selvstændig?

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 11:44

Hej Thomas,

Det  med domænet bliver rettet med det samme, det har jeg slet ikke opdaget :-)

Jo det kunne man selvfølgelig godt starte med, at gå ned i tid, så det bliver lidt "halvt af hver" og så tage den den vej.. Det vil jeg have i baghovedet..! Tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:33

Hej

Jeg kan se, at du er endt i det klassiske dilemma, hvor du har en virksomhed, som du meget gerne vil køre 100%, men er stadig i tvivl om, hvorvidt det kan hænge sammen økonomisk.

Hvis du har mulighed for det, som Thomas foreslår, at tage orlov i en periode på 6-12 måneder, og her virkelig gå hårdt på virksomheden, så får du om ikke andet vished for, hvordan du skal tackle fremtiden, herunder også om der er tilstrækkelig indtjening i din webshop.

Jeg er dog selv af den overbevisning, hvis man tror fuldt og fast på sin virksomhed, så skal man tage springet med alt hvad dette indebærer, herunder evt. optagelse af lån mod privat sikkerhed og lignende. Man skal selvfølgelig gøre op med sig selv, hvor langt man i givet fald vil gå.

Det næste skridt vil nok være at få opstillet budgetter for den givne situation ligesom en budgetoversigt, som skal vise, hvor stor en omsætning der skal realiseres for at din økonomiske situation hænger sammen.

Iøvrigt vil jeg lige benytte lejligheden til at rose din hjemmeside, som er utrolig behagelig og overskuelig at komme ind på.

Held og lykke med projektet.

Hilsen

Tonny

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 15:43

Hej Tonny,

Tusind tak for et konstruktivt svar.

Du har selvfølgelig fuldstændig ret i, at hvis man tror nok på det, er det bare at tage springet.

Men der går nok noget tid med at overbevise mig selv om at jeg kan mangedoble min omsætning, men lysten og passionen er der, så det kommer jo nok!

Også tusind tak for rosen, godt at du kan lide siden, modtager også gerne kritik, den er jo forholdsvis ny :-)

Venlig hilsen

Charlotte

www.kvindeting.dk

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 15:53

Udover at finde tiden skal der selvfølgelig ligges en strategi for at få nogle flere kunder...

Hvad gør du i dag for at få kunder og fastholde dem?

.... og jeg må give de andre ret i at din side er nem og overskuelig, det eneste jeg tænkte over var at et par af billederne ikke var helt optimale, eksempelvis var et par af dem mørke mm. Eksempelvis DENNE HER, billedet er mørkt og da det ikke er kvadratisk er der hvid kant.

mvh Thomas

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:54

Hej Charlotte

Tak skal du have.

Hvis du skulle få brug for hjælp til nogle økonomiske beregninger eller budgetter, så må du endelig sige til.

Jeg har som standard 2 timer uden beregning i.f.m. eks. rådgivning til iværksættere eller nystartede.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)