Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisorer og advokater er ekstremt dårlige til SEO

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Overskriften er en dualisme, hvad der så er materie og hvad der er ånd, må I selv finde ud af bageefter.

Jeg har nu i 14 dage arbejdet med SEO af SkatteAvisen - og på få dage fik vi fordoblet antallet af besøgende fra Google, bare ved at lave ordentlige titler og beskrivelser i stedet for "SkatteAvisen". Puha da - jeg troede bare det var for at kunne skrive en pæn tekst øverst til venstre og for at kunne får et hurtigt resume af indholdet at de tags var til.....

Anyway - nu er jeg begyndt at kigge på, hvordan andre klarer sig på nettet på "vores" søgeord. Nogle af dem jeg har fået øje på er vores kunder (læsere). Du gode Vorherre Bevars.

De store revisionsfirmaer har megaenorme reklamebudgetter og ligger og roder rundt på side 4, 5, 6 og højere. Det er værre med advokaterne - dem kan jeg ikke finde....

Så første del af dualismen: Kære SEO-proffer: I har et kæmpe uudnyttet marked hos nogen med en fed tegnedreng nemlig revisorer og advokater. Og husk lige, at advokater må ikke annoncere, så der er SEO endnu mere vigtigt.

Det jeg har fundet ud af er, at vi også vil lave forretning på "besøgsoptimering" - men uden at begynde at lege SEO-rådgiver. Jeg er fræk men ikke dum Smile. Så nu kommer anden del af dualismen.

Det vi vil lave er to ting:

• et skattewiki med i første omgang ca. 1000 små artikler om emner inden for skat, moms og afgifter skrevet af eksperterne (ikke mig jeg har nok i Amino)
  • en ekspertbase hvor skatte-, moms-, afgifts- og toldeksperter kan profilere sig.

Ingen af de to ovennævnte findes.

I begge tilfælde skal eksperterne have adgang til at profilere sig selv, navn, logo og hele moletjavsen.

Men så er det jeg tænker - er det klogt. Lad os sige vi har en momsekspert som skriver 50 artikler. Får 50 links fra vores skattewiki. Kan Google gå hen og synes, at "det er for meget af det gode" ?

Grunden til at jeg spørger er, at jeg for det første er i tvivl om, hvilket af de to tiltag vi skal starte med. Ét ad gangen eller begge på samme tid. Det vi kan tjene penge på er basen - det der kan skabe trafik er wiki'et.

Input er møj welkommen.

Mange hilsener
Lars

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Gosvig:
Så første del af dualismen: Kære SEO-proffer: I har et kæmpe uudnyttet marked hos nogen med en fed tegnedreng nemlig revisorer og advokater.

Jeg plejer at holde mig fra at udføre arbejde fra advokater. Erfaringen er, at de er nogle kvæulanter og at det for ofte ender i uenigheder. Og når det gør, står de klar med advokaten (dem selv, uden beregning) og det gider jeg ikke spilde min tid på.

Det samme gør sig i øvrigt gældende for de af mine Amerikanske kollegaer, som jeg har snakket med det om. Advokater regnes generelt for den dårligste/farligste kundetype :)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:06

Mikkel deMib Svendsen:

Lars Gosvig:
Så første del af dualismen: Kære SEO-proffer: I har et kæmpe uudnyttet marked hos nogen med en fed tegnedreng nemlig revisorer og advokater.

Jeg plejer at holde mig fra at udføre arbejde fra advokater. Erfaringen er, at de er nogle kvæulanter og at det for ofte ender i uenigheder. Og når det gør, står de klar med advokaten (dem selv, uden beregning) og det gider jeg ikke spilde min tid på.

Det samme gør sig i øvrigt gældende for de af mine Amerikanske kollegaer, som jeg har snakket med det om. Advokater regnes generelt for den dårligste/farligste kundetype :)

YesHvor er jeg dog enig med dig Mikkel !!

Har lige været i Retten med en fra den branche (fonsbørsmægler).

Ville ikke betale for et gammelt udestående fra 2007, selvom det også i mellemtiden havde været forbi et inkassofirma.

Hvad skete i Retten ? Ja det var et mindre beløb (småsags processen). Så "Dommeren" (dommerfuldmægtig) anbefalede forlig (fifty/fifty til hver)- så slap han også for at skrive en endelig dom.

DevilSå "karlen" slap med at skulle betale mig 7.500,- kr. inden 14 dage. Den største brøde jeg havde gjort forinden var at standse arbejdet, da han ikke betalte mig a conto som aftalt. Men det irriterede ham dog så meget, at han hævdede efterfølgende vores aftale, og det mås man hellere ikke.

IdeaSå mit råd at hvis man skal arbejde for den branche, han er selv cand.merc. i revision og finansiering, så gå med livrem og seler.  

Ib Abildgaard, H.D.

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:08

Hej Lars

Jeg er selv igang med at foretage en del ændringer, særligt efter have læst op på bl.a. SEO-LEX m.v., hvor jeg følgelig også kan se, at bl.a. min AdWords-kampagne hos Google kunne have været meget bedre tilrettelagt.

Der er ingen tvivl om, at der kan hentes rigtig meget på denne måde, hvilket jeg kan konstatere alene på baggrund af løbende ændringer af mine hjemmesider.

Dine nye initiativer synes jeg lyder interessant, men spørgsmålet er om de eksperter vil af med sine guldkorn, eller det bliver ved en generelt snak om fortolkning af diverse regler.

Jeg er spændt på at se, hvad resultatet bliver og følger iøvrigt tråden her.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)