Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvidet selvangivelse - pdf-fil MED gemmemulighed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

På min PC har jeg en pdf-fil med den 'trykte version' af udvidet selvangivelse 2008 hvor man kan indtaste i felterne og gemme det indtastede så jeg senere kan hente blanketten frem og rette i det indtastede.

Jeg ved ikke hvor jeg har filen fra - det må vel være fra Skat. Men jeg kan ikke finde noget tilsvarende for 2009 - kun en version hvor indtastninger forsvinder når jeg gemmer filen - medmindre jeg printer (evt 'printer til pdf'), men så kan der jo ikke rettes.

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har den fulde Acrobat pakke kan du gemme og redigere alle pdf filer.

Hvis du "kun" har Acrobat Reader kan det være lidt mere kompliceret. Fandt lige dette svar fra Adobes hjemmeside:

Q. Can I save Adobe PDF forms in Adobe Reader after I have filled out a PDF form?

A. Yes, provided your form has had the "local save" capability turned on with Adobe LiveCycle Reader Extensions. Team members both inside and outside an organization have access to and can interact with forms. You can easily open, fill out and submit PDF forms, even from handheld devices and over wireless connections. However, if the "local save" capability has not been activated in your PDF form, you will not be able to save the form data with Adobe Reader.

Håber det hjalp... lidt.

:-)

Jesper

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak

Så venter vi på at jeg får betalt min skat, så Skat har råd til Adobe LiveCycle Reader Extensions ES2Smile

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke bare bruge tast selv ? 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi det ikke opfylder behovet!  'Tast selv' adskiller sig ikke væsentligt fra 2009-pdf'en: Du kan indtaste tallene og færdigbehandle (fx udskrive) i 'et hug'. 'Tast selv' har dog et lille plus - du kan rette samme dag uden at sætte gang i en ny 'version' af din årsopgørelse og evt. udbataling. Iflg min erfaring - fandt intet derom i vejledningen.

Behovet er ikke at finde et sted at taste tallene, behovet er at taste tallene og gemme. Fik jeg ikke skrevet det tydeligt?

 

Den måde jeg laver selvangivelse på (og andre ting) er at lave arbejdet (enten 'færdigt' eller 'så langt jeg kan nå', og så 'sylte' det indtil jeg har haft mulighed for at lave evt. rettelser. Først derefter afleveres det.

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det kan jeg godt se. Det er klart nok. Jeg arbejder nok lidt anderledes fordi jeg altid har selvangivelserne liggende i et skatteberegningsprogram og de indberettes så eller sendes når de er klar.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)