Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Campingvogne - Autocampere

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 04:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg vil lige høre - er der nogen herinde som har erfaring i campinglivet..

Kan man stadig sælge campingvogne???

Hvad med tilbehør

Kom med nogle input

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, du kan stadig sælge campingvogne. Det er dog et meget hårdt marked ligesom bilbranchen. Start evt med billigt tilbehør. Der er klart mere sikkerhed i ikke at binde varelageret i få produkter.
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! Jeg ville ikke anbefale at gå ind på markedet ved at sælge campingvogne. Det er begrænset hvor meget der sælges specielt i disse tider. Det kræver derudover en stor portion kapital at komme igang. Derimod er det som campist interessant at gå online og finde gode tilbud på telte, borde, stole, eller andre smarte løsninger til campister, som de lokale forretninger ikke kan tilbyde.

Et problem med campingindstustrien er, at målgrupperne primært er 1) familier med børn op til 12 år og 2) folk på 50 år +. For teenagere og folk i 20'erne er det i stigende grad charterrejser og backpackerture, som er mere populære.

Måske det var en ide, at lave et firma, som laver arrangementer og happenings for unge campister, som gør det lukrativt igen?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Der ligger en campingvogns forhandler lige udenfor Randers der lukker nu 

Måske du kan overtage den forretning

Rigtig mange vogne og stor grund

 

Mikkel

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 1. Apr 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke direkte, men afsøgte markedet sidste år for at finde en brugt vogn.

 

Mange i efterlønner og pensionistgenerationen står med en vogn, og de sælger. enten er de blevet ene, eller de kan ikke skubbe den rundt, eller de har friværdi til luksusferier og gider ikke bøvlet.

Nogle køber luxusvogne og det er her der skal satses.

Ellers er det købers marked, for der er ikke en ny generation af campister der tager over, og sådan et marked er presset.

Hvis jeg var dig ville jeg satse på en webshop med alverdens dimser og beslag til campingvogne. de er tæskedyre og sikkert med meget høj avance, men investeringen er ikke stor (som i et bredt udvalg af campingvogne). Selv en nærrigrøv som mig har efterhånden smidt flere tusinde til pløkker, greb, gasregulator, reperationssæt, gummistropper, presenning til bunden af forteltet osv.

Fra Viborg
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Har ingen erfaring med salg af campingvogne, så jeg vælger og dreje hurtigt væk fra det emne.

MEN, jeg ved at der bliver solgt rigtig meget tilbehør til campister, - Jeg har tidligere solgt en del kræmmere og webbutikker landet over. Og bla. på et kræmmermarked er varer til campister ganske fantastiske. Jeg tror også med sikkerhed varene vil kunne sælges på nettet.

Hvis du en dag vil have interesse i og købe varer til campister, kan du kontakte os - Så skal jeg gerne finde vores tidligere leverandører frem til dig.

Skriv til info@cleanpoint.dk

Held og lykke:)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)